کد خبر 91362
۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
افزایش میزان تردد خودرو در پایانه مرزی میلک

پرشین خودرو: معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ایران گفت: با برنامه ریزی های انجام شده برای توسعه محور شرق و ایفای نقش مهم بندر چابهار در رونق ترانزیت منطقه و پهلوگیری کشتی‌ها در این بندر پیش بینی می‌شود در سال های آینده میزان تردد خودرو در پایانه مرزی میلک به روزانه هزار دستگاه افزایش یابد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایسنا، داود کشاوزیان در ششمین اجلاس کمیته مشترک همکاری های حمل ونقل بین المللی جاده ای در راستای توسعه مناسبات حمل ونقل جاده ای میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان، از پنجم اسفند ماه به مدت دو روز به میزبانی بندر چابهار برگزار شد، افزود: به منظور تسریع و تسهیل در زمینه جابه جایی کالا میان دو کشور توافق‌های موثری درباره کاهش عوارض، تسهیل در تردد ناوگان، ارتقای ایمنی تردد، تسریع در امور گمرکی و بازدیدهای دوره‌ای از پایانه‌های مرزی مشترک انجام شد.


وی بیان کرد: با توجه به توافق‌‌های اخیر در نهمین نشست کمیته جاده‌ای اکو درباره تأسیس کریدور حمل و نقل چند وجهی کابل– تهران– استانبول، دو طرف مقرر کردند که اقدام‌ها و هماهنگی لازم را با یکدیگر و با طرف ترک برای برگزاری اولین نشست کارشناسی مربوطه انجام دهند.

معاون وزارت ترانسپورت افغانستان نیز با تشکر از میزبانی جمهوری اسلامی ایران در چابهار اظهار کرد: دو طرف برای تسهیل در تردد به توافق های بسیار خوبی دست یافتند تا با همکاری و هماهنگی دو طرف برای افزایش مبادلات و تردد ناوگان اقدام کنند.

سید ولی سلطان ابراز امیدواری کرد: با توجه به قدمت طولانی در ساخت و نگهداری جاده‌ها و سیستم های حمل و نقل هوشمند بتوان از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در این زمینه بهره گیری کرد.

بر اساس این گزارش مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیران کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی در این اجلاس حضور داشتند و در نهایت صورت جلسه ششمین اجلاس همکاری‌های حمل و نقل بین المللی جاده‌ای کشورهای ایران و افغانستان به امضا رسید.
 

کد خبر 91362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha