کد خبر 91399
۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
انتشار کتاب خاطرات میشل اوباما

پرشین خودرو: «میشل اوباما» بانوی اول سابق ایالات متحده آمریکا، کتاب خاطرات خود را «شدن» نامیده است.

به گزارش پرشین خودرو، «گاردین» نوشت: کتاب «شدن» (Becoming) که خاطرات «میشل اوباما» همسر رئیس‌جمهور سابق آمریکا را دربردارد، «شدن» نامیده شده و روز ۱۳ نوامبر از سوی «پنگوئن رندوم هاوس» به ۲۴ زبان در کشورهای مختلف جهان منتشر می‌شود.

خوانندگان ماه‌هاست منتظر انتشار ‌این کتاب هستند. گفته می‌شود مبلغ قرارداد چاپ کتاب‌های خاطرات «باراک» و «میشل اوباما» ۶۵ میلیون دلار بوده است.

«میشل» کتابش را «تجربه‌ای عمیقا شخصی» توصیف کرده و گفته که امیدوار است این اثر برای دیگران الهام‌بخش باشد تا بتوانند به کسی که دوست دارند تبدیل شوند. این کتاب، خاطرات «اوباما» را از زمان کودکی در جنوب شیکاگو تا دوران مادری و فعالیت‌های کاری در کاخ سفید شامل می‌شود.

«میشل» درباره کتابش گفته است: در این کتاب من درباره ریشه‌هایم و این‌که به عنوان دخترکی از خطه جنوبی شیکاگو صدایم را پیدا کردم، قوی شدن و از آن برای قدرت دادن به دیگران استفاده کردن، حرف زده‌ام. امیدوارم سفر من الهام‌بخش خوانندگان باشد تا شجاعت تبدیل شدن به کسی را که آرزویش را دارند، پیدا کنند. بی‌صبرانه منتظر به اشتراک گذاشتن داستانم هستم.

کتاب «شدن» به صورت همزمان در آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا، ‌نیوزیلند، هند و آفریقای جنوبی به صورت چاپی و دیجیتالی منتشر می‌شود. «میشل اوباما» همزمان با چاپ کتابش توری جهانی برای معرفی آن برگزار خواهد کرد.

پیش از «اوباما»، تمام بانوان اول ایالات متحده آمریکا به غیر از «پت نیکسون»، دست به قلم شده و خاطرات دوران ریاست‌جمهوری همسرشان را به نگارش درآورده‌اند. «خاطرات کاخ سفید» نوشته «لیدی برد جانسون» و «تاریخ زنده» نوشته «هیلاری کلینتون» از معروف‌ترین این آثار هستند.

این نخستین کتاب «میشل اوباما» محسوب نمی‌شود؛ او پیش‌تر در سال ۲۰۱۲ «American Grown» را با موضوع تمرکز خود بر گلخانه گیاهان خوراکی کاخ سفید به چاپ رسانده بود.

کتاب زندگی‌نامه‌ای «باراک اوباما» در اصل چهارمین اثرش در بازار نشر محسوب می‌شود. او اعلام کرده بخش اعظم درآمد حاصل از کتاب‌های‌شان را به موسسات خیریه از جمله «بنیاد اوباما» خواهد داد. او در این کتاب به خاطرات خود از سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ که سمت ریاست‌جمهوری آمریکا را بر عهده داشت، می‌پردازد.

«باراک اوباما» رییس‌جمهور سابق آمریکا پیش‌تر خاطرات خود را از زمان جوانی در کتابی به نام «رویاهای پدرم» منتشر کرده بود. او همچنین در دوران سناتوری خود کتابی با عنوان «جسارت امید» را روانه بازار کرد که هر دو این‌ها در آن زمان به جدول پرفروش‌ترین‌ها راه پیدا کردند. «اوباما» علاوه بر این، کتابی کودکانه هم برای دو دخترش به نگارش درآورده است.

با این‌که «پنگوئن رندوم هاوس» مبلغ دقیق قراردادش با «اوباما» و همسرش را اعلام نکرده اما گفته می‌شود این دو برای چاپ کتاب‌های‌شان 65 میلیون دلار دریافت کرده‌اند. «بیل کلینتون» دیگر سیاستمدار دموکرات، پیش‌تر رکورددار بالاترین قیمت کتاب خاطرات در این زمینه بود. او در سال ۲۰۰۴ برای نوشتن کتاب «زندگی من» ۱۵ میلیون دلار دریافت کرد. «جورج دبلیو. بوش» هم کتاب «لحظات تصمیم‌گیری» را به قیمت ۱۰ میلیون دلار به ناشران فروخت.

کد خبر 91399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha