جای خالی «تویوتا یاریس هیبریدی» برای بازار ایران+جزئیات

پرشین خودرو: تویوتا یاریس توانسته توجه بیش از 2.5 میلیون نفر را به خود جلب کند و آمار خیره کننده فروش بیش از 2.5 میلیون دستگاهی را ثبت کند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، کمپانی خودروسازی تویوتا در سبد محصولات خود، خودروهای هیبریدی متنوعی دارد که معروف‌ترین آن در بازارهای جهانی، خودروی معروف تویوتا پریوس است که در بازار کشور هم به مشتریان عرضه می‌شود.
اما یکی از بزرگ‌ترین غایب‌ان بازار کشور، می‌تواند "تویوتا یاریس" باشد که پیش از این بازار فروش خوبی داشته و در بازار کشور هم عرضه شده است که دیگر خبری از آن نیست، اما نسخه هیبریدی این اتومبیل با توجه به شرایط حاکم در کشور، می‌تواند یک گزینه مناسب برای عرضه به مشتریان باشد، بویژه اینکه نسخه هاچ بک اتومبیل یکی از ارزان‌ترین خودروهای هیبریدی جهان خواهد بود که در صورت رسیدن به بازار کشور، می‌توان امیدوار بود که همچنان به عنوان ارزان‌ترین خودروی هیبریدی شناخته شود.
با نگاهی به بازارهای جهانی، می‌توان دید که خودروی تویوتا یاریس در نسخه هاچ بک خود توانسته از اعتبار کمپانی مادر استفاده کرده و موقعیت خود را در بازار تقویت کند، به صورتی که این خودرو توانسته توجه بیش از 2.5 میلیون نفر را به خود جلب کند و آمار خیره کننده فروش بیش از 2.5 میلیون دستگاهی داشته باشد.
این درحالی است که خودروی تویوتا یاریس چندان تازه کار نیست و از سال 1999 میلادی تاکنون، کار خود را در بازارهای بین المللی آغاز کرده و حالا در نسل "سوم" فعالیت خود را دنبال می‌کند، اما در قالب یک نسخه فیس لیفت که در سال 2017 میلادی دریافت کرد تا عملکرد بهتری در فروش جهانی خود داشته باشد.

 


این خودرو در نسخه‌های جدید خود، با سیستم‌های محرک متنوع به مشتریان عرضه می‌شود، اما بهترین سیستم محرک این خودرو با پیروی از تکنولوژی‌های روز دنیا، از یک موتور الکتریکی و یک موتور درون سوز بنزینی تشکیل شده است تا با کنار هم قرار گرفتن آنان، یک سیستم محرک هیبریدی بدست آید.
در حال حاضر کمپانی خودروسازی هوندا برمبنای اتومبیل "جاز"، یک نسخه هیبریدی آماده کرده است، اما خودروی هاچ بک تویوتا یاریس با سیستم محرک هیبریدی به مراتب بهتر و پیشرفته‌تر بوده و می‌تواند عملکرد پویاتری در زمان استفاده ترکیبی، بنزینی و یا استفاده کاملا الکتریکی برای کاربران خود داشته باشد، بویژه اینکه شما یک خودروی هیبریدی از شرکت خودروسازی تویوتا دریافت می‌کنید که یک مهارت بسیار ویژه در طراحی و ساخت ماشین‌های هیبریدی دارد.
سیستم محرک تویوتا یاریس هیبریدی، متشکل از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری با چرخه اتکینسون خواهد بود که از سیستم محرک نسل دوم تویوتا پریوس تهیه شده است، پس در این زمینه اصطکاک کمتری داشته و همچنین 70 درصد از قطعات پیشرانه دوباره طراحی شده‌اند تا عملکرد بهتری داشته باشد، علاوه بر این، کمپانی خودروسازی تویوتا مدعی است که راندمان حرارتی پیشرانه حدود 6 درصد بهبود پیدا کرده است.
برای تبدیل و انتقال نیروی خروجی پیشرانه مذکور، از یک جعبه دنده اتوماتیک E-CVT کوچک استفاده شده است، اما موتور الکتریکی اتومبیل حتی کوچک‌تر از نمونه مشابه در خودروی تویوتا پریوس و یا حتی تویوتا آئوریس خواهد بود که فعالیت خود را به همراه باتری‌های "هیدرید نیکل متال" با 120 سلول جداگانه دنبال می‌کند که بسیار کمتر از نمونه‌های قبل با 168 سلول است.
نسبت به خودروی تویوتا آئوریس، مجموعه باتری‌های تویوتا یاریس هیبریدی حدود 20 درصد کوچک‌تر ساخته شده است و همین موضوع باعث شده تا حدود 11 کیلوگرم وزن کمتری داشته باشد، هرچند نسبت به نسخه بنزینی 1.3 لیتری خود حدود 90 کیلوگرم وزن بیشتری دارد. مجموعه باتری‌های اتومبیل کاملا در زیر صندلی‌های عقب اتومبیل قرار دارد و از صندوق عقب به سختی می‌توان دسترسی پیدا کرد.
برای سال 2017، کمپانی خودروسازی تویوتا یکسری تغییرات مکانیکی بر روی این اتومبیل هاچ بک کوچک ایجاد کرده است تا منجر به بهبود سواری، هندلینگ و همچنین کاهش پرتاب بدنه به اطراف شود، هرچند در این بین تقویت سیستم‌های محرک و همچنین بروزرسانی تجهیزات در نظر گرفته شده است.
در سال 2016 میلادی، خودروی هاچ بک تویوتا یاریس توسط IntelliChoice به عنوان یک خودروی بسیار ارزشمند معرفی شد، از سوی همین موسسه به عنوان بهترین و ارزان‌ترین خودرو برای هزینه‌های نگهداری معرفی شد، اما این تمام ماجرا نیست، زیرا کمپانی خودروسازی تویوتا با طراحی و ساخت بسیار خوب این خودرو، توانست از سوی موسسه ایمنی IIHS، 4 ستاره ارزشمند ایمنی دریافت کند که تنها دلیل آن، دریافت نمره متوسط برای برخورد جلو از گوشه بوده است، در غیر این صورت تمامی تست‌های تصادف اتومبیل با نمره "Good" از سوی موسسه ایمنی IIHS پاس شده است تا مشتریان با خیال راحت از این اتومبیل استفاده کنند.
در پایان باتوجه به قیمت گذاری اتومبیل، می‌توان محدوده قیمتی 150 میلیون تومانی را برای آن پیش بینی کرد که در صورت تحقق این موضوع، می‌تواند ارزان‌ترین خودروی هیبریدی کشور باشد، هرچند این موضوع در صورتی خواهد بود که در تعرفه واردات اتومبیل‌های هیبریدی تجدید نظر شود، در غیر این صورت تویوتا یاریس هیبریدی شاید تا بالای 150 میلیون تومان هم قیمت گذاری شود.
با توجه به شرایط موجود، جای خالی تویوتا یاریس به شدت احساس می‌شود، بویژه اگر با سیستم محرک هیبریدی وارد کشور شود، می‌تواند رقیبی سرسخت برای هیوندای آی20 و دیگر رقبای موجود در بازار باشد.

کد خبر 91437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha