کد خبر 91459
۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
پیشنهاد افزایش ۱۵۰درصدی نرخ بلیت مترو

پرشین خودرو: کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران پیشنهاد کرد: بلیت مترو تک سفره تهران-کرج، از هزار تومان به دو هزار تومان افزایش یابد.

به گزارش پرشین خودروبه نقل از مهر، در جلسه علنی روز سه شنبه لایحه قیمت بلیت مترو و اتوبوس بررسی شد و کمیسیون عمران قیمت هایی بیش از قیمت های پیشنهادی شهرداری مطرح کرد.

محمدعلیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران گفت: بلیت تک سفره هزار تومان، تک سفره حومه دو هزار تومان و تک سفره برای فرودگاه امام 10 هزار تومان پیشنهاد می شود.

وی افزود: هر بلیت مترو دو هزار و ۳۰۰ تومان هزینه تمام شده اش است که تنها ۵۰۰ تومان آن از سوی مسافر داده می شود و درآمد حاصل از فروش آن ۲۰ میلیارد تومان است در حالی که هزینه خالص آن ۸۰ تا ۹۰ میلیارد تومان است.

علیخانی تأکید کرد: در حال حاضر مترو ۶۰-۷۰ میلیارد تومان زیان می دهد.

وی با بیان اینکه این میزان افزایش تنها ۱۲ میلیارد تومان از این زیان ها را جبران می کند، اظهار داشت: در ساعات غیر پیک، شهرداری می تواند ۱۵ درصد و در روزهای تعطیل ۳۰ درصد تخفیف دهد. همچنین مسافرانی که از کارت بلیت استفاده می کنند براساس مسافت و ۶۶ درصد تخفیف می گیرند.

در ادامه احمد مسجدجامعی در مخالفت با این طرح گفت: این افزایش قیمت ها غیر متعارف است و اتفاقی غیر عادی است. باید در تعیین نرخ ها مسئله اجتماعی را در نظر بگیریم.

وی افزود: کسانی که در حومه تهران زندگی می کنند به خاطر هزینه های بالا به حومه رفته اند و نباید فشار زیادی به آنها وارد کنیم و یکباره ۱۵۰ درصد افزایش قیمت بدهیم.

مسجد جامعی تصریح کرد: اگر افزایش سالهای گذشته را هم بررسی کنیم براساس تورم وشرایط اجتماعی نرخ ها تعیین می شد و این افزایش غیرعادی است و روال مترو، روند زیان دهی بوده است.

به گزارش مهر براساس قانون باید یک سوم هزینه تمام شده توسط مردم، یک سوم شهرداری و یک سوم دولت پرداخت شود که به نظر می آید در این لایحه هزینه تمام شده را باید مسافران پرداخت کنند.

کد خبر 91459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha