مصوبه دولت را در زمینه واردات خودرو قبول نداریم

پرشین خودرو: مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند نسبت به مصوبه دولت در زمینه واردات خودروی جدید درقبال اسقاط خودروهای فرسوده واکنش نشان داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایرنا، اسمعیل زمانی  اظهار کرد: مصوبه دولت را به 2 دلیل قبول نداریم، دلیل اول اینکه در منطقه آزاد اروند خودروی فرسوده پلاک اروند نداریم و سن خودروهای منطقه آزاد به حدی نرسیده که فرسوده باشند و آنها را اسقاط کنیم.
زمانی گفت:دلیل دوم این است که از ابتدا قرار بر این نبود که هر قانونی در سرزمین اصلی به تصویب برسد در مناطق آزاد نیز اجرا شود و بر اساس قانون مناطق آزاد قرار بر این بود که مناطق آزاد از قوانین سرزمین اصلی مستثنی باشند.
وی اظهار کرد : این درست نیست که هر قانونی که مربوط به سرزمین اصلی باشد در مناطق آزاد نیز اجرایی شود زیرا این امر ماهیت مناطق آزاد و فلسفه وجودی این مناطق را زیر سوال می برد.
طبق مصوبه اخیر هیات دولت، از میان خودروهایی که در هر صد کیلومتر پنج الی 6 لیتر بنزین مصرف می کنند به ازای واردات هر 2 عدد خودرو ، یک خودروی فرسوده اسقاط می شود.
همچنین به ازای خودروهایی که در هر صد کیلومتر 6 تا هفت لیتر بنزین مصرف کنند چهار دستگاه ، هفت تا هشت لیتر بنزین 6 دستگاه و هشت لیتر به بالا 10 دستگاه خودروی فرسوده اسقاط خواهد شد.
طبق این مصوبه همچنین 10 درصد ارزش گمرکی از خودروهای جدیدی که وارد منطقه آزاد کشور می شوند ، به حساب خزانه دولت واریز می شود.

کد خبر 91464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha