نصب ۲ هزار و ۲۰۰ دوربین در جاده‌های کشور

پرشین خودرو: کشاورزیان گفت: هم اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ دوربین در جاده‌های کشور نصب شده، که نقش مؤثری در کاهش تصادفات جاده‌ای خواهد داشت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه ، داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حاشیه همایش بین‌المللی هوشمندسازی بنادر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه سفرهای نوروزی از 24 اسفند ماه آغاز و تا 17 فروردین ماه سال آینده ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه هزار و 900 دوربین در جاده‌های کشور در حال نصب است، گفت: هم اکنون 2 هزار و 200 دوربین در جاده‌های کشور نصب شده که در فاز اول نقش مؤثری در کاهش تصادفات جاده‌ای داشته است.

کشاورزیان تأکید کرد: 65 دستگاه دوربین در حال حرکت نصب شده است که این دستگاه‌ها از ورود بارهای غیر مجاز به ناوگان اتوبوسرانی جلوگیری می‌کند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه امسال از همه ظرفیت ناوگان مسافری به کار گرفته‌ایم، افزود: 14 هزار دستگاه اتوبوس فعال داریم که این اتوبوس‌ها می تواند حجم بالایی از مسافران را در خود جای دهد.

وی با تأکید بر اینکه روز به روز شاهد کاهش حجم مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی می‌شویم، گفت: متأسفانه طی سال‌های اخیر با توجه به آنکه ظرفیت‌های مطلوبی برای ناوگان اتوبوسرانی فراهم کرده و کیفیت آنها را افزایش داده‌ایم اما میزان استقبال مسافران از این بخش بسیار پایین است.

کشاورزیان توضیح داد: امسال هیچ افزایش قیمتی در بلیت اتوبوس نداشته ایم و این موضوع برای ما به هیچ عنوان جای خوشحالی ندارد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: از شهریور ماه سال 95 هیچ افزایش قیمتی نداده‌ایم و این موضوع نشان‌دهنده کاهش میزان استقبال مسافران است.

وی با اشاره به اینکه از سال 95 تا به امسال نرخ تورم 20 تا 18 درصد افزایش داشته است، گفت: این میزان نرخ تورم باعث زیان‌دهی تمامی شرکت‌های اتوبوسی و ناوگان و حمل و نقل جاده‌ای می‌شود.

کد خبر 91465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha