کد خبر 91481
۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
ساخت ترمینال فرودگاه کیش شتاب گرفت

پرشین خودرو: ساخت ترمینال جدید مسافربری فرودگاه بین المللی کیش با تدبیر مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش هم اینک با شتاب و نظارت جدی رونق گرفته است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایرنا،  محمد ابراهیم انصاری لاری در دومین بازدید از ترمینال جدی در حال ساخت فرودگاه بین المللی کیش گفت: طرح ترمینال فرودگاه کیش به مدت 2 سال به دلیل کمبود اعتبار و مسایل مالی متوقف شده بود.
وی با بیان اینکه برای شروع مجدد این طرح پیگیری های جدی صورت گرفته است افزود: طرح احداث ترمینال فرودگاه کیش 45 روز است که با جدیدیت بیشتری آغاز شده است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر 170 نفر نیروی کار در همه بخش های این طرح فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه این طرح براساس برنامه زمانبندی باید 18 ماهه به بهره برداری برسد افزود: ترمینال فرودگاه کیش هفته دولت سال 98 بهره برداری خواهد رسید تا مردم از ترمینال جدید فرودگاه استفاده کنند.
مدیرعامل منطقه آزاد کیش افزود: برای احداث این طرح بین 300 تا 350 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که بخشی هزینه شده و 200 میلیارد تومان دیگر باید هزینه شود.
انصاری لاری با بیان اینکه مسایل مالی اجرای این طرح باید مدیریت شود که دچار کمبود نشویم افزود: هزینه های اجرای این طرح از محل درآمد جزیره تامین می شود چرا که در کیش سیستم مالی در آمد هزینه است و از محل درآمد کیش هزینه می شود.
وی تصریح کرد: پروژه های اسکله 35 هزار تنی از دیگر طرح های در دست احداث جزیره کیش است که خرداد ماه سال آینده بهره برداری می شود.
وی با بیان اینکه یکی از بحث های زیربنایی پسماندها و دفع زباله است که در جزیره شرایط بدی داشت افزود: پیمانکار کار را به نتیجه نمی رساند و خلعید شد و اسناد مناقصه ارایه شده است که بزودی پیمانکار قوی بحث پس ماند زباله مدیریت می شود.
وی با اشاره به اهمیت جذب گردشگر در جزیره کیش نیز ادامه داد: هزینه های سفر به کیش کمی بالا بوده اما اسفندماه و تعطیلات نوروزی هزینه سفر به کیش در همه بخش ها 30 درصد کاهش یافته است.
انصاری لاری گفت: همه بخش ها و شرکت های پروازی و غیره تعهد کردند هزینه سفر کیش را متعهد شدند کاهش دهند این در حالی است که در این محدوده زمانی تعدد گردشگر در کیش بسیار بالا است اما همه متعهد شدیم 30 درصد هزینه سفر به کیش کاهش یابد.

کد خبر 91481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • man ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
    0 0
    یک جزیره کوچک و گرم بیت المال هدر ندین