کد خبر 91484
۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
علت مرگ سری دیوی!

پرشین خودرو: پزشکی قانونی دوبی می گوید سری دیوی در پی یک حادثه غرق شده است. این در حالی است که پیشتر علت مرگ بازیگر زن معروف هندی سکته قلبی اعلام شده بود. قرار است پیکر سری دیوی از دوبی به هندوستان منتقل شود.

به گزارش پرشین خودرو،سری‌دیوی طی پنج دهه فعالیت هنری خود در حدود ۳۰۰ فیلم به ایفای نقش پرداخت و یکی از معدود ستاره‌های زن هند بود که فیلمایش بدون حمایت یک قهرمان مرد، در گیشه از موفقیت بالایی برخوردار بود.
پزشکی قانونی دوبی روز دوشنبه اعلام کرد که سری‌دیوی کاپور، ستاره مشهور بالیوود در پی حادثه‌ای غرق شده است.
این خبر در حالی اعلام شد که طرفداران این بازیگر مشهور هند روز دوشنبه در انتظار رسیدن پیکر بی‌جان او از دوبی به شهر بمبئی بودند.
سری‌دیوی که برای شرکت در یک جشن عروسیِ خانوادگی در دوبی به سر می‌برد، روز شنبه در ساعت ۲۳ به وقت محلی درگذشت. پیش‌تر علت مرگ او حمۀ قلبی اعلام شده بود.
سری‌دیوی در زمان فوت ۵۴ سال سن داشت. او طی ۵۰ دهه فعالیت هنری خود در حدود ۳۰۰ فیلم به ایفای نقش پرداخت و یکی از معدود ستاره‌های زن این کشور بود که فیلمایش بدون حمایت یک قهرمان مرد، در گیشه از موفقیت بالایی برخوردار بود.
بسیاری از چهره‌های مشهور سینمایی و ورزشی، همچنین رهبران سیاسی به خبر درگذشت او واکنش نشان دادند. از جمله نارندرا مودی، نخست وزیر هند و رام نات کوویند، رئیس جمهوری این کشور که در پیامی اعلام کرد: «مرگ او میلیون‌ها طرفدار را دلشکسته کرد».
سری‌دیوی از چهار سالگی بازیگری را آغاز کرد و در ۱۳ سالگی برای ایفای نقش پیچیدۀ زنی انتخاب شد که قصد داشت انتقام مرگ عاشق خود را بگیرد.
او از سال ۱۹۷۸ میلادی به دنیای فیلم‌های بالیوود قدم گذاشت و بسرعت به یکی از بزرگترین ستاره‌های فیلم‌های مشهور هندی تبدیل شد.
سری‌دیوی در فیلم‌هایی به زبان‌های تامیل، تلوگو، مالایالام، کانادها و هندی به ایفای نقش می‌پرداخت و دولت هند در سال ۲۰۱۳ میلادی به او نشان پادما شری (Padma Shri)، چهارمین نشان عالی غیرنظامی هند را اعطا کرد.
بدنبال اعلام خبر درگذشت او، بسیاری از طرفدارانش در اطراف خانه‌اش در شهر بمبئی گرد آمدند.
سری دیوی کیست؟

سری دیوی که یکی از معروف‌ترین بازیگران زن تاریخ بالیوود بود، در سن ۵۴سالگی بر اثر حمله قلبی درگذشت. به گزارش سی‌ان‌ان؛این بازیگر اسطوره‌ای سینمای هند که بازیگری را از سن ٤سالگی آغاز کرده بود، پس از ۵دهه فعالیت هنری و بازی در بیش از ۱۵۰ فیلم سینمایی درحالی ‌که برای شرکت در یک مراسم عروسی در دوبی به سر می‌برد، از دنیا رفت. سری دیوی که بازی در فیلم‌های کلاسیک‌ بالیوودی چون آقای هند،‌ مهتاب و حیله‌گر را در کارنامه سینمایی دارد، از معدود سوپراستارهای‌ بالیوودی بوده که فیلم‌هایش قابلیت فروش بسیار زیادی در گیشه بدون حضور نقش اصلی مرد قهرمان را داشت. نارندرا مودی نخست‌وزیر هند در توییتر خود نوشت که از درگذشت نابهنگام سری دیوی بسیار متأثر شده و رام ناته رئیس‌جمهوری هند نیز نوشت که در مرگ این ستاره بالیوودی شوکه شده است.
فارست گامپ به‌عنوان بهترین فیلم از میان اسکاری‌های دهه۹۰ میلادی انتخاب شد. این نتیجه با رأی کاربران یک سایت سینمایی در یک نظرسنجی و پیش‌بینی درباره برندگان اسکار در دهه۹۰ به دست آمد. در میان برندگان جایزه اسکار بهترین فیلم در دهه۹۰ شماری از بهترین فیلم‌ها جای دارند و در این میان فارست گامپ محصول ۱۹۹۴ توانست عنوان بهترین فیلم را به خود اختصاص دهد. بالاترین رأی بعدی نصیب سکوت بره‌ها محصول ۱۹۹۱ شد و تایتانیک محصول ۱۹۹۷ نیز فیلم سوم شد. در مکان‌های بعدی هم به ترتیب فهرست شیندلر و زیبایی آمریکایی جای گرفتند. گفتنی است، در این رأی‌گیری تنها فیلمی که حتی یک رأی به دست نیاورد، بیمار انگلیسی بود.
دانکرک از سوی انجمن صداگذاری سینمای آمریکا مورد تجلیل قرار گرفت. در مراسمی که از سوی انجمن صداگذاری سینما برگزار شد، در بخش بهترین صداگذاری فیلم‌های دانکرک، بچه رئیس، شکل آب و جنگ ستارگان: آخرین جدای درحالی با هم رقابت کردند که همه آنها در جوایز اسکار نیز نامزد شده‌اند. پنجمین نامزد این بخش زن شگفت‌انگیز بود، درحالی‌ که اسکار فیلم بلید رانر ۲۰۴۹ را به‌عنوان پنجمین نامزد خود برگزیده است. در این مراسم کوکو نیز به‌عنوان بهترین صداگذاری در انیمیشن انتخاب شد و جین جایزه بهترین صداگذاری در مستند را دریافت کرد. در این مراسم همچنین جو رایت کارگردان تیره‌ترین ساعت جایزه فیلمساز CAS را دریافت کرد و به آنا بلمر نیز جایزه یک عمر دستاورد اهدا شد.

کد خبر 91484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هستی ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    0 0
    تو وان حموم غرق شد فکرکنم