کد خبر 91490
۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۳
همکاری «ب.ام.و» با «گریت وال» چین قطعی شد

پرشین خودرو: گزارش بلومبرگ نشان می‌دهد که بی‌ام‌و قصد دارد با همکاری گریت‌وال چین، به تولید خودروی الکتریکی با برند مینی در چین اقدام کند.

به گزارش پرشین خودرو، به گفته برخی افراد مطلع، شرکت ب ام‌و AG در حال کار روی یک معامله جدید است تا برای اولین بار تولید محصولات برند بریتانیایی مینی (Mini) را در خارج از اروپا آغاز کند. این خودروساز آلمانی در مورد توافق برون‌سپاری احتمالی با شرکت چینی گریت‌وال موتور (Great Wall Motor) برای تولید خودروهای مینی و صادرات آن‌ها مذاکره می‌کند.

خودروهای انگلیسی مینی که ابتدا برای مقابله با افزایش قیمت سوخت در اواخر دهه ۱۹۵۰ ساخته شدند، در طول سال‌های متمادی تکامل یافته‌اند و نمونه‌هایی از این خودروها در حال حاضر در بریتانیا و هلند تولید می‌شود. پس از موفقیت ب ام‌و در بازسازی نام تجاری مینی و فروش بیش از ۲۳۰ هزار دستگاه خودرو در هشت ماه اول امسال، لوکس‌ساز باواریا در حال حاضر خود را در جهت اضافه کردن یک نسخه الکتریکی جدید برای اولین بار آماده می‌کند.

 

مینی کانتریمن پلاگین Mini Countryman Plug-in Hybrid 2017

 

ب ام‌و همانند رقبای خود، تغییرات پرهزینه‌ای را به سمت تولید خودروهای برقی مدیریت می‌کند؛ چرا که دولت‌های سراسر جهان از آلودگی جلوگیری و محدودیت‌های زیادی بر مصرف سوخت‌های فسیلی اعمال می‌کنند. ماه گذشته شرکت باواریایی، آکسفورد انگلستان را برای تولید خودروی الکتریکی مینی انتخاب کرد و جایگزین‌هایی در آلمان و هلند برای آن قرار داد. پس از آن‌که ماه گذشته چین الزامات جدیدی برای تولید و فروش خودرو از سال ۲۰۱۹ در این کشور وضع کرد، ب ام‌و از تمایل خود برای بهبود و ارتقاء سیستم حمل‌ونقل الکتریکی سخن گفت. 

 

GREAT WALL / گریت‌وال

 

توافق در مورد تولید محلی مینی برای صادرات، چشم‌اندازهای شرکت گریت‌وال را تقویت خواهد کرد و حتی باعث شد پس از گمانه‌زنی در مورد سرمایه‌گذاری مشترک ب ام‌و، ارزش سهام آن ۱۴ درصد افزایش یابد. این افزایش جهشی باعث شد خودروساز چینی در روز بعد، معاملات خود را به حالت تعلیق درآورد. سخنگوی گریت‌وال از ارائه‌ی نظر در این باره خودداری کرد و گفت این شرکت بعداً بیانیه‌ای صادر می‌کند. نمایندگان ب ام‌و در آلمان نیز نتوانستند نظر بدهند. این اخبار در حالی منتشر می‌شود که عرضه‌ی سهام گریت‌وال از ماه دسامبر گذشته متوقف شده است. 

در حال حاضر بی‌ام‌و تولید منطقه‌ای خودروهای خود را با همکاری هولدینگ خودروسازی برلیانس (Brilliance Holdings Ltd) انجام می‌دهد. فروش خودروهای ب ام‌و و مینی در کشورهای آسیایی طی هشت ماه اول سال جاری به ۳۸۳,۹۷۶ دستگاه افزایش یافت. همچنین داده‌های منتشرشده توسط بلومبرگ نشان می‌دهد که ماه گذشته فروش خودروی سواری در چین ۳.۳ درصد افزایش یافت و به ۲.۳۴ میلیون دستگاه رسید.

 

 

Mini / مینی

 

تولیدکننده آلمانی خودرو تا سال ۲۰۲۵ برنامه‌هایی برای حداقل ۱۲ خودروی تمام الکتریکی مشخص کرده است. از جمله این مدل‌های مجهز به باتری، می‌توان به شاسی‌بلند ب ام‌و X3 و خودروی خودران آی‌نکست (iNext) اشاره کرد. برای رسیدگی به تقاضای علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت نیز مجموعه‌ای از مدل‌های جدید اضافه خواهد شد. طبق گزارش بلومبرگ، بی‌ام‌و در حال گسترش خط تولید خودروهای لوکس و همچنین اضافه کردن خودروی کاملا اسپرت ب ام‌و X7 است.

گریت‌وال که توسط وی جیانجون (میلیاردر چینی) تأسیس شده است، در بازار چین به‌عنوان خودروساز پیشرو در زمینه‌ی تولید شاسی‌بلند شناخته می‌شود؛ برند چینی با ارائه مدل‌های زیادی از شاسی‌بلندهای لوکس با قیمت‌های ارزان‌تر از طرح سدان نسبت به خودروسازان خارجی مانند فولکس‌واگن و جنرال موتورز، توانسته است خود را به‌عنوان یکه‌تاز بازار چین مطرح کند. اکنون گریت‌وال در چین شریک تولیدی ندارد و همین باعث شده است ب ام‌و به فکر سرمایه‌گذاری در غول اقتصادی دنیا بیفتد.

طبق اطلاعات بلومبرگ، سهام شرکت گریت‌وال سال ۲۰۱۷ در جدال با رقبا عقب مانده است؛ رقیبانی مانند هولدینگ جیلی، برلیانس و گروه خودروسازی گوانگ‌ژو اتومبیل با ارائه‌ی ۱۰۰ درصد سهام خود در بازار جهانی هنگ‌کنگ توانستند به پشتوانه مطمئنی دست یابند و فاصله زیادی با گریت‌وال ایجاد کنند. حالا با انتشار خبر تمایل ب ام‌و برای سرمایه‌گذاری در بخش خودروی الکتریکی چین، به نظر می‌رسد فرصت تازه‌ای برای این شرکت ایجاد شده است.

 

زومیت

کد خبر 91490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha