امضای قرارداد تولید ۹۶۰ دستگاه واگن بین ایران و سوئیس

پرشین خودرو: یک مقام مسئول گفت: قرارداد تأمین و تولید ۹۶۰ دستگاه واگن مترو برای خطوط متروی تهران_کرج بین ایران و سوئیس به امضا رسید.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، منصور معظمی مدیر هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حاشیه امضای قرارداد خرید واگن از کشور سوئیس خطاب به مسئولان شرکت اشتدلر سوئیس، اظهار کرد: اجرای پروژه‌های بزرگی از این دست، خالی از مشکل نیست و باید توجه داشت در آینده ممکن است موانع زیادی برای اجرایی شدن این پروژه‌ها به وجود بیاید.

وی با عظیم خواندن پروژه ساخت و تولید واگن با مشارکت‌ شرکت‌های خارجی در ایران افزود: پروژه واگن سازی، با مشارکت شرکت اشتدلر سوئیس و پلور سبز ایران به امضا می‌رسد و اجرایی شدن این قرارداد در آینده موجب فعال شدن بسیاری از کارخانه‌های ایرانی خواهد شد.

معظمی گفت: این هیأت توانست قدم بزرگی در راستای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در صنعت بردارد.

تأمین اشتغال مستقیم حدود 500 نفر در منطقه محروم زرند استان کرمان
علی عراقچی مدیر امور بین‌الملل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و مدیر هیأت مذاکره با شرکت اشتدلر سوئیس اظهار کرد: امروز قرارداد تأمین و تولید 960 دستگاه واگن مترو برای خطوط متروی تهران_کرج بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و اشتدلر سوئیس به امضا رسید.

وی با تاکید بر این موضوع که قرارداد تأمین و تولید واگن از سوئیس به طور حتم یکی از میوه‌های مهم برجام است، افزود: بدون شک پروژه ساخت و تولید واگن‌ بین شرکت اشتدلر سوئیس و پلور سبز ایران یکی از قراردادهای بزرگ صنعتی بین ایران و اتحادیه اروپا خواهد بود.

عراقچی تاکید کرد: قرارداد مذکور با در نظر گرفتن اهداف بلند مدت سیاست اقتصاد مقاومتی و محوریت تولید داخل منعقد شده است.

وی اضافه کرد: خط تولید یادشده ضمن تأمین اشتغال مستقیم حدود 500 نفر در منطقه محروم زرند استان کرمان و با ظرفیت تولید 300 واگن در سال توانایی تحویل یک رام واگن آلمینیومی مترو و مسافری در هفته را برای اولین بار در کشور اجرایی خواهد کرد.

مدیر امور بین‌الملل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در پایان یادآور شد: امیدوارم تا دو سال آینده، اولین رام واگن‌ها را به ایران بیاوریم و به اهداف مد نظر به ویژه در جهت کاهش ‌آلودگی هوای تهران دست یابیم.

کد خبر 91526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha