ابهام در منابع طرح نوسازی ناوگان خودروهای سنگین

پرشین خودرو: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در خصوص اجرای طرح نوسازی ناوگان خودروهای سنگین ابهام وجود دارد دولت تا کنون نتوانسته ما را در خصوص فرمول اجرایی آن قانع کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت،عزیز اکبریان در خصوص نوسازی ناوگان خودروهای سنگین، اظهار داشت: اقدامی که دولت استارت آن را زده است کار ارزشمندی محسوب می‌شود و کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز ماه‌ها به دنبال اجرایی کردن آن توسط دولت بود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ناوگان خودروهای سنگین از قبیل اتوبوس، کامیون، کامیونت و مینی‌بوس خودروهای فرسوده با عمر کارکرد بیش از 90 سال وجود دارد که در جاده‌ها در حال فعال هستند و جز آلودگی و از بین بردن محیط زیست اقدام دیگری نمی‌کنند، گفت: در خصوص اجرای آن ابهام وجود دارد و دولت تا کنون نتوانسته ما را در خصوص فرمول اجرایی آن ما را قانع کند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امیدواریم اجرای این طرح در حد حرف و شعار باقی نماند و عملیاتی شود، ادامه داد: در خصوص تسهیلاتی که باید داده شود اعلام شده است که وزارت نفت آن را پرداخت می‌کند، باید دید وزارت نفت از چه محلی قصد دارد این منابع را تامین کند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر گفته می‌شود بانک‌ها بخشی از این منابع را تامین می‌کند این در شرایطی است که تاکنون کمتر شاهد حرکت مثبتی از بانک‌ها در این زمینه‌ها بوده‌ایم، همچنین خودروسازان نیز بدهی فراوانی به قطعه‌سازان دارند؛ هر کدام از این موارد گره بخورد طرح با مشکل مواجه می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شخص متقاضی در این طرح حاضر به پرداخت سهم 20درصدی خود هستند اما اینکه منابع سهم 50 درصدی دولت که به‌صورت بلاعوض باید پرداخت شود مشخص نیست، تصریح کرد: باید سقفی نیز برای تعداد خودروهایی که در اجرای این طرح اسقاط می‌شوند نیز در نظر گرفت در غیر این صورت بخش‌هایی از طرح در ابهام باقی می‌ماند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در این زمینه جلساتی را کمیسیون صنایع و معادن برگزار کرده‌ایم که از توضیحات ارائه شده در خصوص کارکتر اصلی طرح به‌عنوان منابع قانع نشده‌ایم، خاطرنشان کرد: وزارت نفت باید ابتدا منابع را در اختیار داشته باشد تا خودروهای فرسوده تعویض شوند و بعد از آن از محل صرفه‌جویی مصرف سوخت منابع خود را برگرداند.

کد خبر 91544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha