کد خبر 91566
۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵
بازی سختی پیش رو داریم

پرشین خودرو: سرمربی استقلال درباره داربی ۸۶ پایتخت گفت: همه می‌دانند که برابر پرسپولیس بازی خیلی سختی داریم.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایسنا، داربی هشتاد و ششم در چارچوب هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال، فردا (پنج‌شنبه) ساعت ۱۵:۴۵ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. وینفرد شفر در نشست خبری پیش از این دیدار اظهار کرد: فردا مقابل پرسپولیس بازی می‌کنیم. بازی سختی داریم و همه این را می‌دانند. آماده سازی خوبی داشتیم. ویدئوهای زیادی از حریف دیده‌ایم. این تیم از پارسال بهتر بازی می‌کند.

در حالت عادی قبل از کنفرانس‌ها با همه خبرنگاران دست می‌دادم. اگر الان شروع کنم چهار بعد از ظهر تمام می‌شود. الان مشخص است که رسانه‌ها در آسیا و اروپا بیشتر درباره استقلال و پرسپولیس می‌نویسند. نه فقط در آسیا بلکه در اروپا هم این طور است. من بازی قبلی این تیم برابر السد را دیدم. بازی خیلی خوبی انجام دادند. بعضی وقت‌ها برای گرفتن سه امتیاز به شانس هم احتیاج است.

او گفت: برای من فردا یک مسابقه عادی است. همین طور که فردا مقابل پرسپولیس بازی می‌کنم، انگار مقابل فولاد یا سایپا بازی می‌کنم. این داربی برای مردم ایران و اصحاب رسانه و ایرانیان خارج از کشور بازی بسیار مهمی است. مشخص است که همه تلاش خودمان را برای پیروز شدن انجام می‌دهیم. می‌دانید بازی‌های بسیار سختی در گذشته داشتیم. ما با بازیکنان شش ماه گذشته بازی می‌کنیم. در دو بازی گذشته فقط تیام به ما اضافه شده است. بعد از پرسپولیس، دو بازی سخت برابر العین داریم. بازی‌های بسیار مهمی برای ما است. بازیکنان ما مقداری خسته بودند. بخشی از تمرینات را ریکاوری کردیم.

شفر افزود: دیدید که در قطر بازی کردیم. به عمان رفتیم و بعد از آن به اهواز رفتیم. خیلی راضی نیستم. باید بازی‌های خانگی ما در تهران باشد. من در رسانه‌های آلمانی هم درباره این موضوع صحبت کردم که این اتفاق برای ایران منصفانه نیست.

سرمربی استقلال با بیان این که تیمش برای بازی فردا آماده است، گفت: امیدوارم استادیوم پر از تماشاگر باشد و مانند بازی رفت یک دیدار خوب ببینند. ما بهترین هواداران را در آسیا داریم. به خاطر بازی با الهلال، فولاد و الریان آنها را خوشحال کردیم. امیدوارم هواداران را فردا هم خوشحال کنیم.

سرمربی آلمانی استقلال درباره تاثیر حضور بانوان در ورزشگاه در فرهنگ سازی بهتر جو مسابقات فوتبال، اظهار کرد: نمی‌داننم چرا بانوان نمی‌توانند در ورزشگاه حاضر شوند. اول باید بدانم چرا خانم‌ها نمی‌توانند به ورزشگاه بیایند. وقتی بدانم دلیلش چیست می‌توانم درباره مزایای آن صحبت کنم. من از شما جواب می‌خواهم که چرا بانوان به ورزشگاه نمی‌آیند؟

شفر درباره این که مدیران می‌گویند زیرساخت‌ها برای حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه فراهم نیست اما بانوان سوری و خارجی می‌توانند در ورزشگاه‌های ایران حاضر شوند، اظهار کرد: فوتبال برای همه آدم‌ها در دنیا مهم است. فوتبال می‌تواند افراد را کنار یکدیگر قرار دهد. نمی‌دانم فردا یا برای دفعات آینده خانم‌ها می‌توانند به ورزشگاه بیایند یا نه. شاید در کشورهای دیگر هم این طور است یا نه. در دو بازی لیگ قهرمانان آسیا، ما سفیر خوبی برای ایران بودیم. این برای کشورتان خوب است.

سرمربی استقلال اظهار کرد: وقتی بایرن مونیخ برابر بارسلونا خوب بازی کند، همه درباره آلمان صحبت می‌کنند. نه فقط در ایران بلکه روزنامه نگاران خارج از ایران هم درباره عملکرد خوب استقلال برابر الهلال نوشتند. این درباره آلمان هم صدق می‌کند. این پیغام بسیار مثبتی برای آلمان و سایر کشورها است که اگر فوتبالشان خوب باشد، یک پیغام خوب برای جهان دارند. ما با کامرون قهرمان آفریقا شدیم و همه به کشورشان افتخار می‌کردند و از این موضوع خوشحال بودند. بعد از بازی با الهلال در عمان، خیلی از هواداران پرسپولیس به ما تبریک گفتند. فوتبال همین است و برای همین مردم فوتبال را دوست دارند. امیدوارم در آینده بانوان هم در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند. ما تیم ملی بانوان هم داریم و امیدوارم خانم‌ها به ورزشگاه بیایند. نمی‌دانم آقایان می‌توانند بازی‌های بانوان را ببینند یا نه؟

او در ادامه با پاسخ منفی از سوی خبرنگاران مواجه شد و گفت پس بحث عوض شد.

شفر درباره این که آیا او هم مثل برانکو برای بازی فردا سورپرایز دارد یا نه گفت: ما نیازی به سورپرایز نداریم. نمی‌دانم سورپرایز برانکو چیست. نمی‌توانم کاری کنم. ما باید مانند بازی‌های گذشته بازی کنیم.

سرمربی استقلال درباره این که در بازی رفت گفته بود شکست برابر پرسپولیس را به نام من ننویسید، گفت: ما در ادامه فصل صعود به دور بعد لیگ قهرمانان آسیا را دنبال می کنیم. در دو بازی نخست خوب بازی کردیم. ما در عمان حدود ۲۰۰۰ هوادار داشتیم و بعد از برد این تیم خودم و هواداران خیلی خوشحال بودیم. اگر در ایران بازی می‌کردیم، هواداران بیشتری داشتیم. شخصیت من پیروزی در مسابقات است. مشخص است که می‌خواهیم پرسپولیس ببریم. در چند بازی گذشته بازیکنان بهترین توانایی خود را ارائه کردند. برای من در فوتبال برد ۴ بر یک بهتر از برد یک بر صفر است.

شفر گفت: نتایج اخیر لیگ را می‌دیدم که سینوسی بود. من خیلی خوشحالم که توانستیم فولاد را که دوم جدول بود، ۴ بر یک ببریم. بعد از سفر به قطر و عمان به تهران آمدیم و به اهواز رفتیم.

او درباره این که هر دو مربی استقلال و پرسپولیس تاکید کردند، حساسیت‌های بازی مهم نیست اما برای هواداران مهم است، گفت: بارها در تهران دیدم که همه درباره داربی صحبت می‌کنند. مشخص است که بازی مهمی برای هواداران است. باید به این توجه کنیم که قدم بعدی چیست. قدم بعدی العین است. من در العین مربی بودم و آنجا را می‌شناسم. مشخص است که می‌خواهیم بازی را ببریم. چیزی که ما نیاز داریم این است که باید خوب بازی کنیم و هواداران از ما حمایت کنند. شاید در برخی از دقایق، بازیکنان خسته شوند. اگر در زمین مشکلی داشته باشیم و هواداران ما را حمایت کنند، به بازی برمی‌گردیم. تیم من و هواداران مانند یک خانواده هستند. می‌توانیم فردا یک نتیجه خوب برای هواداران داشته باشیم. توجه ما از فردا به بازی با العین است.

او درباره بازیکن مصدوم تیمش هم گفت: الان که مصاحبه به صورت زنده پخش می‌شود درباره پادوانی صحبت می‌کنم. او در اهواز بهترین امکانات را دارد. با پزشک تیم صحبت کردم و وضعیتش مشخص است. این مهم است که او الان به تیم برگردد.

شفر در واکنش به حرف یک خبرنگار مبنی بر این که عصبانی به نظر می‌رسد، گفت: من خیلی خوشحالم که این‌جا هستم. چند بار به نشست خبری دیر رسیدم و نشست خوب از آب در نیامد. الان خوب هستم.

شفر درباره مصدومان تیمش و رسیدن این بازیکنان به بازی فردا اظهار کرد: به شما می‌گویم که پژمان به ترکیب تیم برگشته است. مشکل پادوانی مصدومیت نیست بلکه یک مشکل بزرگ است اما بهنام برزای مصدوم است.

سرمربی آلمانی استقلال درباره داشتن پیشنهاد از الهلال عربستان و این که آیا با استقلال تمدید می‌کند گفت: تمرکز من همیشه روی تیمم است که بهترین شرایط را به وجود بیاوریم. بقیه چیزها کار من نیست و کار مدیر برنامه‌های من است. هنوز کار من این‌جا تمام نشده است. تیمم را خیلی دوست دارم. وقتی که آمدم، تیم پانزدهم بود اما الان سوم هستیم. خیلی از خبرنگارها در آسیا می‌پرسیدند که چه اتفاقی برای استقلال رخ داده است. من عاشق هواداران و تیمم هستم. یادتان هست که گفتم زمانی در آسیا موفق خواهیم بود که فوتبال بازی کنیم و پاس بلند ندهیم. می‌خواهم تیم را به مرحله بعد ببریم و بعد از آن مشخص می‌شود که چه اتفاقی رخ خواهد داد. خیلی چیزها باید در باشگاه عوض شود. شاید یکی از تغییرات، اینترنت همکاران من است. همکارانم روزی سه چهار ساعت کار آنالیز انجام می‌دهند. وقتی اینترنت نباشد، نمی‌توانند. من چهار ماه است که منتظر رزومه بازیکنان پایه هستم. من عاشق بازیکنانم هستم. من مربی جوانی نیستم. تیم‌های زیادی داشته‌ام. شخصیت تیم و بازیکنانم یکی از بهترین‌ها در زندگی‌ام است. درباره آینده نمی‌توانم صحبت کنم.

او درباره این که گفته می‌شود تقابل دو تیم استقلال و پرسپولیس جنگ‌های هافبک‌ها است و برنامه‌هایش برای کنترل وسط زمین در داربی اظهار کرد: مسابقه پرسپولیس با السد را دیدم. برای نخستین بار بود که پرسپولیس با روش جدید بازی می‌کرد. اگر این تیم پرس کند، شاید باید با ضد حمله کار را پیش ببریم. ولی ما بازیکنان خوبی داریم. امید ابراهیمی فرمانده تیم است. من بعد از بازی الهلال گفتم که کی‌روش باید خوشحال باشد که چنین بازیکنی در تیم ملی دارد. ما سرور چپارف را داریم. فرشید باقری را داریم که یک عملکرد بهتر داشته برای آینده بهتر. امیدوارم با این بازیکنان وسط زمین را کنترل کنیم. مطمئنم این کار را می‌کنیم. ولی باید از عقب زمین این کار را بکنیم. از دروازه‌بان تا مهاجم باید توپ را به حرکت در بیاورند.

سرمربی استقلال درباره احتمال جدایی کی‌روش از تیم ملی و این که گفته می‌شود مربی برنده داربی سرمربی تیم ملی می‌شود، گفت: این شبیه یک قرعه کشی است. اول از همه چیز بهترین آرزو را برای کی‌روش در جام جهانی دارم. امیدوارم برای نخستین بار تیم ملی را به دور بعد ببرد. ما بازیکنان بسیار خوبی در لیگ برتر داریم. نه فقط امید ابراهیمی و بازیکنان پرسپولیس، بازیکنان دیگری هم وجود دارند. گروه آسانی در جام جهانی نداریم. بازی اول یک مسابقه کلیدی است. اگر بتوانیم مراکش را ببریم مطمئنم می‌توانیم به مرحله بعد هم برویم. من با تیم ملی کامرون در جام جهانی هم بودم. اگر بازی اول را ببریم به دور بعد می‌رویم. تیم و اسم بزرگ مهم نیست. پرتغال و اسپانیا مهم نیستند. شاید یکی از آنها ببازند. اگر هر کدام ببازد برای بازی بعد مشکل خواهند داشت. تیم ملی باید با اعتماد به نفس بالا به جام جهانی برود.

شفر درباره احتمال سرمربیگری او در تیم ملی ایران گفت: الان به سوال شما فکر نمی‌کنم. به موضوع دیگری فکر می‌کنم. گفتم که هنوز کارم با تیم خودم تمام نشده است. دوباره می‌گویم عاشق بازیکنانم هستم. شخصیت خوبی دارند اما درباره آینده چیزی نمی‌گویم. قبل از بازی با پرسپولیس با فولاد بازی داشتیم و بعد از پرسپولیس هم با العین بازی می‌کنیم. دوباره می‌گویم که بهترین آرزو را برای تیم ملی دارم. تیم ما آنقدر قدرتمند است که می‌تواند به دور بعد برود.

او درباره وضعیت مهدی رحمتی برای این بازی گفت: سوال بسیار خوبی است. من دروازه‌بانم را مقابل الهلال تغییر دارم. نه به خاطر این که حسینی خوب نبود. او استعداد بسیار بزرگی است. او استعداد خوبی مانند جوانی‌های اولیور کان است. او باید در زمین بیشتر با بازیکنان صحبت کند. مقابل الهلال بدون منتظری و نورافکن بازی کردیم. به خاطر همین یک دروازه‌بان با تجربه‌تر را گذاشتیم و خوب هم شد. فردا هم یک بازی خوب خواهد داشت. دروازه‌بان شماره سه ما هم خوب است. امروز در تمرین خوب بود. بابت هر سه دروازه‌بانمان خوشحالیم.

شفر درباره این که ترس مربیان از نباختن در داربی کیفیت این بازی را تحت تاثیر می‌گذارد و این که ترسی از داربی دارد یا نه گفت: قبل از هیچ دیداری به باخت فکر نمی‌کنم و به برد فکر می‌کنم. مطمئنم داور فردا هم یکی از بهترین داوران آسیا است. من دفعات قبل هم دیدم که او عملکرد خوبی داشته است.

او درباره این که احتمال زدن گل‌های زیاد توسط استقلال چقدر است گفت: امیدوارم برای ما این طور باشد. بعد از بازی شاید ۴۰ هزار هوادار ما و پرسپولیس با هم بیرون بروند. نمی‌خواهم استرسی وجود داشته باشد. مشخص است من سه امتیاز را می‌خواهم. یک مقدار برای قهرمانی دیر رسیدم اما می‌شود از الان گفت پرسپولیس قهرمان است. این دفعه اول نیست که تیم‌ها می‌خواهند استقلال را ببرند و بگویند ما این تیم را بردیم. ما برای بازی آماده هستیم.

سرمربی آلمانی استقلال درباره افزایش کیفیت وریا غفوری در دوران حضور او و تقابل غفوری و امیری در داربی گفت: هر مربی اگر چنین عملکردی از وریا ببیند خوشحال می‌شود. او قبلا از سمت راست حرکت می‌کرد اما الان گل هم می‌زند. پیشرفت او از زمان حضور ما عالی است. وریا یک ساعت قبل از حضور من تمرین بدنسازی می‌کند. این یک ایده خوب برای همه بازیکنان است. او پسر خوبی است و شخصیت خوبی دارد. برای کی‌روش خیلی خوب است که بازیکنان لیگ نسبت به گذشته بهتر شده‌اند. قبلا بازی‌ها شبیه تنیس بود. فقط توپ می‌رفت و می‌آمد اما الان خیلی از تیم‌ها دنبال بازی خوب هستند.

شفر درباره تمدید نشدن قرارداد مربی بازنده در داربی و وجود چنین استرسی گفت: من هیچ نگرانی و ترسی بابت باخت ندارم.

او درباره زمان تمدید قراردادش با استقلال گفت: این در دست من نیست و بستگی به مدیرعامل باشگاه دارد. من مدیر برنامه دارم. فکر می‌کنم روزمه خوبی برای آینده دارم. یک چیز است که می‌توانم درباره آینده بگویم؛ وقتی من آمدم این تیم در بیمارستان بود اما الان همه رسانه‌های جهان می‌گویند این تیم خوب شده است. این حاصل کار گروهی است. مربیان زحمت کشیدند. ما هواداران خوبی داریم. می‌خواهم چیزی که هواداران به ما دادند را به آنها بازگردانم. آینده در دستان من نیست.

کد خبر 91566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha