دنزا 500، خودروی دو رگه دایملر و BYD رونمایی شد

پرشین خودرو: نسخه جدید دنزا 500، پروژه مشترک BYD و دایملر با یک سیستم قدرتمند الکتریکی رونمایی شد.

به گزارش پرشین خودرو، کمپانی خودروسازی دایملر برای تولید خودرو در چین، با یکی از شرکای چینی خود سرمایه گذاری مشترک دارد و آن هم شرکت خودروسازی BYD خواهد بود. شرکت خودروسازی چینی که محصولات آن توسط کارمیا در بازار کشور هم عرضه می‌شود و حالا به عنوان اولین و بزرگ‌ترین شریک چینی کمپانی خودروسازی دایملر آلمان به شمار می‌آید که با راه اندازی برند "دنزا"، محصولات مشترک خود را با سیستم‌های محرک الکتریکی پیشرفته تولید می‌کنند که جدیدترین پروژه مشترک آنان تحت عنوان "دنزا 500" معرفی شده است.

 



در واقع برای اولین بار، در سال 2014 میلادی خودروی الکتریکی "دنزا 500" به عنوان پروژه مشترک دایملر و BYD رونمایی شد، اما حالا این دو کمپانی بزرگ چینی و آلمانی نسخه فیس لیفت دنزا 500 را معرفی کرده‌اند که پیشرفت‌های بسیار خوبی در طراحی ظاهری و همچنین بخش فنی خود تجربه کرده است.

برای اطلاع از جزییات طراحی و تغییرات جدید آن می‌توانید به گالری تصاویر دقت کنید، اما موضوع مهم‌تر می‌تواند بخش فنی اتومبیل باشد که از بسته‌های باتری 70 کیلووات ساعت استفاده شده است تا حداکثر محدوده حرکت 451 کیلومتری داشته باشد، این درحالیست که نسخه‌های استاندارد اتومبیل که در سال 2014 میلادی رونمایی شد، محدوده حرکت 352 کیلومتر با یکبار شارژ کامل باتری‌های خود دارند.

 



طبق ادعای شرکت خودروسازی "دنزا"، نسخه فیس لیفت "دنزا 500" برای کارکرد 100 کیلومتر خود تنها مصرف 15.9 کیلووات ساعتی خواهد داشت که باعث شده حداکثر محدوده حرکت اتومبیل با یکبار شارژ کامل باتری‌ها، به حداکثر 451 کیلومتر برسد، این درحالیست که شرکت خودروسازی "دنزا" ادعا می‌کند که اگر کاربران این اتومبیل با سرعت کمتر از 60 کیلومتر بر ساعت رانندگی کنند، می‌توانند انرژی لازم برای طی کردن 635 کیلومتر را داشته باشند.

 



موتور الکتریکی "دنزا 500" بر روی محور جلو نصب شده است و می‌تواند 184 اسب بخار قدرت و حداکثر 300 نیوتن متر گشتاور داشته باشد که با ارسال این نیرو به سطح زمین، می‌توان حداقل شتاب صفر تا صد 10.5 ثانیه و همچنین سقف سرعت 150 کیلومتر بر ساعت را به همراه داشت.

 



در پایان طبق ادعای شرکت سازنده، این خودرو با قیمت پایه 299 هزار و 800 یوان به مشتریان عرضه خواهد شد و یا در نسخه فول آپشن خود به قیمت 329 هزار و 800 یوان خواهد رسید که نشان می‌دهد دستیابی به تکنولوژی پیشرفته "دایملر" و "BYD" زیاد هم ارزان نیست و این خودرو به عنوان یکی از گران قیمت‌ترین وسایل نقلیه الکتریکی چینی معرفی شده است.

کد خبر 91583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید خدابنده ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
    0 0
    سلام به شرکت کارمانیا خسته نباشید. لطفا قسمت عقب بی وادی اس 7 را تو ایران خوشگل کنید مردم عقلشان تو چشمه تیگو 7 درست. خیلی ضعیف و بدون امکانات است اما از قسمت عقب چراغها و سپر خوشگله