برند «مینی» با 3 خودرو به ایران آمد+جزئیات و قیمت

پرشین خودرو: پرشیاخودرو که به مدت بیش از یک دهه در زمینه فروش و خدمات پس از فروش BMW در ایران فعالیت کرده است، برند مینی را با رونمایی از 3 خودروی آن به زیرمجموعه خود اضافه کرد.

به گزارش پرشین خودرو، نسخه های کلاسیک مینی حدود 50 سال پیش خاطرات خوشی را از خود در ایران به جای گذشته اند و مردم کشورمان همیشه از محصولات مینی به عنوان خودروهای جذاب یاد می کردند، حال پس از گذشت چند دهه و وقفه ای طولانی مدت، شاهد حضور رسمی این برند جذاب و جوان پسند توسط پرشیاخودرو در ایران هستیم.

تاریخچه برند و خودروهای مینی

نام مینی از سال 1959 میلادی وارد صنعت خودروسازی شد که در ابتدا این نام مختص مدل خودرو بود و از سال 1969 میلادی تا کنون به عنوان یک برند شناخته شده است. در ابتدا مینی توسط شرکت بریتانیایی BMC (مخففBritish Motor Corporation) تولید و تحت نام های Austin Mini و Morris Mini-Minor روانه بازار شد. پس از تعطیل شدن BMC در سال 1968 میلادی امتیاز مینی نیز به شرکت British Leyland واگذار شد.

بریتیش لیلاند یک گروه خودرویی بزرگ بریتانیایی بود که علاوه بر مینی برند های لندرور، آستین، لیلاند، جگوار، موریس، روور، تریومف و MG را شامل می شد. پس از حدود 2 دهه، در سال 1986 میلادی مالکیت برند مینی از گروه بریتیش لیلاند به گروه بریتانیایی Rover تغییر کرد. گروه خودروسازی BMW آلمان در سال 1994 میلادی گروه خودروسازی روور که شامل 3 کمپانی لندروور، مینی و MG بود را تحت مالکیت خود درآورد. پس از گذشت 6 سال BMW در سال 2000 تصمیم گرفت به تفکیک برند های گروه روور گرفت و 2 برند لندروور و MG را به فروش گذاشت.

با این حال قصد BMW حفظ برند مینی بود. هدف از حفظ برند مینی، ورود BMW به کلاس خودروهای کوچک با کیفیت بود. اکنون پس از گذشت 18 سال به لطف مدیریت BMW تحولات زیادی در مینی رخ داده و با بهره مندی از دانش و تکنولوژی BMW تا کنون 9 مدل خودرو جدید را به بازار های جهانی عرضه کرده است.

از مهم ترین اتفاقات این دو دهه اخیر می توان به ساخت اولین شاسی بلند و اولین خودروی الکتریکی تاریخ خودروسازی مینی اشاره کرد.

خودروهایی که در ایران رونمایی شد

MINI Hatch 5-door

متنوع ترین خودروی مینی که قرار است در بازار ایران عرضه شود مدل مینی هاچ بک 5 درب خواهد بود. مینی هاچ بک در رده خودروهای پریمیوم قرار دارد و از سال 2001 به بازار های جهانی عرضه شده است. این خودرو در ابتدا تنها در نسخه 3 درب تولید می شد. تا سال 2013 مینی 2 نسل از هاچ بک جذاب خود را تولید کرد. در آن سال همزمان با خروج نسل دوم از خط تولید، نسل سوم (نسل فعلی) مینی هاچ بک جایگزین گردید که تا کنون تولید می شود.

 



پس از گذشت 13 سال از تولید مینی کوپر هاچ بک 3 درب، برند مینی تصمیم گرفت تا نسخه 5 درب این هاچ بک جذاب را نیز تولید کند. بدون شک نسخه 5 درب با وجود جذابیت های همان نسخه 3 درب، از کارایی بیشتری سود می برد. مینی یک سال پس از تولید سومین نسل از هاچ بک 3 درب خود، برای اولین بار خودروی مینی کوپر هاچ بک 5 درب را در سال 2014 بر اساس آن تولید و روانه بازار های جهانی کرده است.

در حال حاضر دو نسخه کوپر و کوپر S از مینی هاچ بک 5 درب در ایران قابل خریداری است که نسخه اول مجهز به یک پیشرانه 3 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژر است که توسط مهندسین باتجربه و تکنولوژی بالای BMW ساخته شده است. به همین دلیل همین پیشرانه کوچک بازده بالایی داشته و توانایی تولید 136 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور را دارد. همچنین مینی کوپر S زیر کاپوت خود به یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژر مجهز شده که توانایی تولید 192 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور را دارد. گیربکس هر دو نسخه از نوع 6 سرعته اتوماتیک می باشد.

MINI Clubman

در کنار مینی هاچ بک که بیشتر مخاطبان آن بانوان و جوانان است، حضور مینی کلاب من به عنوان یک خودروی خانوادگی سبد محصولات مینی در ایران را تکمیل می کند. نسل اول مینی کلاب من در سال 2007 رونمایی و به بازار عرضه شد. این خودرو در کلاس خودروهای چند منظوره پریمیوم قرار می گرفت و با کاربرد خانوادگی و ویژگی های جذابی که داشت بیشتر خانواده های جوان را مخاطب قرار می داد.

 



کلاب من از سال 2015 وارد دومین نسل خود شده و تا کنون تولید آن ادامه داشته است. مدل کوپر S این خودرو برای عرضه در بازار ایران برگزیده شده که از یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری بهره می گیرد که به لطف توربوشارژر توان تولید 192 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور را دارد.

مینی کلاب من برای انتقال نیروی تولیدی پیشرانه از گیربکس 8 سرعته اتوماتیک سود می برد. یکی از افتخارات این خودرو کسب جایزه مهم طراحیiF Design Award آلمان در سال 2016 می باشد که مهر تاییدی است بر طراحی جذاب و متفاوت کلاب من جدید.

بی شک این خودروی خانوادگی دارای طراحی کاملا جذاب و پویا در نمای بیرونی خودرو و داخل کابین بوده که بیشتر برای خانواده های جوان مناسب می باشد. از آپشن های جذاب مدل فول آپشن این خودرو می توان به سیستم صوتی Harman Kardon، شارژ بی سیم، سیستم مسیر یاب مینی، آینه های بیرونی برقی ضد انعکاس نور، ریل های سقف، سقف پاناروما، آینه داخلی حساس به نور، صندلی های جلو برقی اسپرت مجهز به سیستم گرمکن، سیستم تهویه هوای هوشمند، صندلی راننده دارای حافظه، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم هوشمند فنر بندی اسپرت، سیستم باز و بسته شدن درب ها بدون سوئیچ، دوربین، حالت های رانندگی مینی، کروز کنترل هوشمند، سیستم کمکی پارک، نمایشگر اطلاعات بر روی شیشه مینی، پکیج نورپردازی داخلی و ... اشاره کرد.

MINI Countryman

سومین خودرویی که برای عرضه در بازار خودرویی ایران انتخاب شده، خودروی مینی کانتری من است. این شاسی بلند تکمیل کننده تنوع محصولات مینی در کشور بوده و به عنوان نمایندگی از این برند پریمیوم در بخش پر طرفدار بازار یعنی بخش شاسی بلند ها و کراس اور ها حضور دارد.

 



تولید خودروی شاسی بلند توسط مینی یکی از تحولات بزرگ در تاریخ این برند خودرویی می باشد که پس از پیوستن آن به گروه BMW رخ داده است. مینی با معرفی خودروی جدید خود با نام کانتری من در سال 2010 رسما وارد دنیای پرطرفدار شاسی بلند ها و کراس اور ها شد.

کانتری من یک شاسی بلند پریمیوم می باشد که نسل اول آن تا سال 2016 تولید شد. از سال 2017 شاهد معرفی نسل جدید این شاسی بلند جذاب هستیم و از این حیث باید کانتری من را یکی از جدید ترین محصولات برند مینی در بازار های جهانی دانست که اکنون به بازار خودرویی کشورمان راه یافته است. البته کانتری من تنها تحول اصلی در تاریخ مینی نبوده و در سال 2017 با تولید نسخه MINI Cooper S E Countryman ALL4 از نسل دوم این شاسی بلند به عنوان اولین خودروی هیبریدی مینی، شاهد یک تحول دیگری از سوی کلاب من بودیم!

در حال حاضر نسخه کوپر S این شاسی بلند وارد بازار ایران شده که با پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژر 192 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. نیروی تولیدی پیشرانه توسط یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به تمام چرخ های خودرو منتقل می گردد. به عبارت دیگر بر روی بدنه کانتری من عبارت ALL4 نقش بسته که خبر از پلت فرم چهار چرخ محرک این شاسی بلند دارد تا امکان رانندگی با آن در مسیر های خارج جاده ای نیز میسر باشد.

پیش فروش خودروهای مینی در ایران بن ابر اعلام نماینده رسمی این برند، از 18 اسفندماه آغاز می شود و تحویل آن پس از 30 روز کاری انجام خواهد شد.خودروهای مینی در ایران با گارانتی 5 سال یا 150 هزار کیلومتر انجام می شود که بر عهده پرشیا خودرو به عنوان نماینده انحصاری برند مینی در ایران خواهد بود.


در پایان می توانید برای تماشای گزارش تصویری این رویداد اینجا کلیک کنید.
 

کد خبر 91664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha