ارزش سهام خودروسازان آمریکایی کاهش یافت

پرشین خودرو: بعد از تصمیم ترامپ مبنی بر افزایش تعرفه واردات فلزات از جمله "فولاد" و "آلومینیوم"، ارزش سهام تعدادی از شرکت‌های خودروساز آمریکایی و یا شرکت‌های بزرگ فعال در خاک آمریکا کاهش پیدا کرده است.

به گزارش پرشین خودرو، در تصمیم گیری‌های اخیر رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، مقرر شده است تا تعرفه واردات فلزات از جمله "فولاد" و "آلومینیوم" به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا کند که در این خصوص حدود 25 درصد تعرفه واردات "فولاد" افزایش پیدا خواهد کرد، اما برای "آلومینیوم" افزایش تعرفه 10 درصدی پیش بینی شده است، ولی قبل از آنکه واردات فلزات با تعرفه جدید صورت بگیرد، ارزش سهام برخی از شرکت‌های خودروساز آمریکایی با کاهش چشمگیری همراه بوده است.

با تایید منابع خبری، کمپانی خودروسازی جنرال موتور بعد از تصمیم گیری ترامپ مبنی بر افزایش تعرفه واردات "فولاد" و "آلومینیوم"، حدود 4 درصد کاهش پیدا کرده است. کمپانی خودروسازی فورد با کاهش 3 درصدی ارزش سهام مواجه شده و همچنین کمپانی خودروسازی تویوتا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان خارجی در خاک آمریکا، با کاهش ارزش 3 درصدی در سهام خود روبرو شده است.

علاوه بر خودروسازان ذکر شده، کمپانی خودروسازی فیات کرایسلر هم دیده می‌شود که بعد از تصمیم گیری جنجالی ترامپ، با افت 2.8 درصدی سهام خود مواجه شده است و شرکت خودروسازی هوندا به عنوان یکی دیگر از خودروسازان بزرگ خارجی در خاک آمریکا، کاهش 2.7 درصدی را تجربه کرده است.

اما موضوع به همینجا ختم نمی‌شود، زیرا با افزایش تعرفه واردات "فولاد" و "آلومینیوم" به خاک آمریکا، هزینه تولید اتومبیل هم به شدت افزایش پیدا خواهد کرد، هرچند دو کمپانی خودروسازی "جنرال موتور" و "تویوتا" اعلام کرده‌اند که فولاد و آلومینیوم مورد نیاز آنان از منابع داخلی آمریکا تامین می‌شود و نباید ارزش سهام آنان کاهش پیدا کند.

در پایان طبق ادعای منابع خبری، این افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم در بدترین زمان ممکن اعمال شده است، زیرا فروش خودرو در این چند ماه گذشته کاهش داشته و تولید کنندگان آمریکایی آماده نیستند تا افزایش شدید هزینه‌های ساخت اتومبیل را هضم کنند.

کد خبر 91697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha