کد خبر 91711
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۹
رازهای عجیب کاخ سفید+عکس

پرشین خودرو: ساختمان ۱۵ هزار متر مربعی کاخ سفید در خیابان ۱۶۰۰ پنسیلوانیا در واشنگتن دی سی ممکن است برای بسیاری تنها یک نام باشد، اما بیشتر مردم، حتی شهروندان آمریکایی از رازهای این کاخ ریاست‌جمهوری آگاه نیستند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از میزان، جیمز هوبان در سال ۱۷۹۲ معماری ساختمان کاخ سفید را از طرح پارلمان ایرلند کپی برداری کرده است.

این کاخ به ۱۳۲ اتاق، ۳۵ حمام، ۲۸ شومینه، ۴۱۲ درب و ۱۴۷ پنجره در شش طبقه مجهز به آسانسور مجهز است.

هرچند بسیاری از مردم با بخش‌هایی از کاخ سفید مانند اتاق بیضی رئیس جمهور و سالن کنفرانس آشنا هستند، اما اکثر افراد با نقاطی از این کاخ که طی سال‌ها و توسط روسای جمهور مختلف دچار تغییرات شده و بخش‌هایی به آن افزوده شده آشنا نیستند.

اتاق پخش فیلم، اتاق بازی، اتاق موزیک، سولاریوم، شکلات فروشی، گل فروشی، اتاق دندانپزشکی از جمله این بخش‌ها هستند.

 
رازهای عجیب از درون کاخ سفید+عکس

اتاق پخش فیلم، کاخ سفید

هرچند بسیاری آرزوی حضور در این کاخ را در سر پرورانده‌اند، اما همه روسای جمهور آمریکا از زندگی در این مکان راضی نبوده‌اند. جمله‌ای از ترومن، رئیس جمهور سابق آمریکا نقل شده که کاخ سفید را همچون یک زندان بزرگ سفید و یک زندان فریبنده تشریح کرده است. گفته می‌شود نیکسون نیز در سال‌های آخر ریاست‌جمهوری خود با تابلو‌های تصاویر روسای جمهور قبل از خود در کاخ سفید صحبت می‌کرد.

هرچند جرج واشنگتن، رئیس جمهوری بود که محل تاسیس کاخ سفید را انتخاب کرد، اما در سال ۱۷۹۷ دفتر خود را ترک کرد و در سال ۱۷۹۹، یک سال پیش از تکمیل کاخ سفید فوت کرد. جان آدامز، و ابیگل آدامز اولین ساکنان کاخ سفید بودند و از آن زمان به بعد تمام روسای جمهور آمریکا در دوره ریاست جمهوری خود در کاخ سفید زندگی کردند.
 
رازهای عجیب از درون کاخ سفید+عکس

نیکسون از روسای جمهور آمریکا

طبق اسناد تاریخی اسمیتسونیان، بسیاری از افرادی که در ساخت کاخ سفید نقش داشتند برده بودند. جیمز هوبان، معمار کاخ سفید سه برده خود با نام‌های بن، دانیل و پیتر را به عنوان نجار این پروژه برگزید.

موضوع دیگری که در مورد کاخ سفید جالب به نظر می‌رسد ضلع غربی این ساختمان است. این بخش از ساختمان از سال ۱۹۰۲ به بعد و پس از آن ساخته شد که تدی روزولت به دلیل سروصدای زیاد ۶ کودکش تصمیم گرفت برای کار به یک فضای آرام پناه ببرد.

این ساختمان در سال ۱۹۳۳ و پس از نقل مکان فرانکلین روزولت دچار تغییراتی برای تسهیل ورود ویلچر شد.

کاخ سفید برای حیوانات خانگی نیز یک مکان رویایی به نظر می‌رسد. به جز خانواده ترامپ که دارای حیوان خانگی نیستند بسیاری از اعضای خانواده روسای جمهور آمریکا به همراه حیوان خانگی خود وارد کاخ سفید شدند. سوسمار جان کویینسی آدامز در حمام کاخ سفید زندگی می‌کرد. مار متعلق به دختر تئودور روزولت، باغ وحش کوچک متعلق به امیلی اسپیناچ، کالوین کولیج که شامل توله خرس، توله شیر، گربه وحشی، کانگورو از جمله حیواناتی هستند که زندگی در کاخ سفید را تجربه کرده‌اند.
 
رازهای عجیب از درون کاخ سفید+عکس

کاخ سفید برای حیوانات خانگی یک مکان رویایی به نظر می‌رسد

کاخ سفید هر هفته میزبان ۳۰ هزار مهمان بوده، ۶۵ هزار نامه، ۱۰۰ هزار ایمیل و ۳۵۰۰ تماس تلفنی دریافت می‌کند. بر اساس آمار ارائه شده از سوی نشنال جوگرافیک، با توجه به فضای اتاق پذیرایی و تجهیزات حاضر در آشپزخانه امکان پذیرایی از ۱۴۰ مهمان به صورت همزمان وجود دارد.

پس از انتخاب رئیس جمهور جدید و همزمان با شرکت وی در مراسم تحلیف، کارکنان به شدت مشغول بسته بندی و انتقال اثاثیه به کاخ سفید هستند و برای این کار تنها ۱۲ ساعت فرصت دارند.
 
رازهای عجیب از درون کاخ سفید+عکس

آشپزخانه کاخ سفید
کد خبر 91711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha