صنعت خودرو، برای تولید خودروهای خودران برنامه ریزی و هزینه کند

پرشین خودرو: در بودجه سال 97 برای حمایت از تولیدات صادرات محور و به روز برنامه های تشویقی خوبی در نظر گرفته شده است که می تواند تاثیر خوبی برای کمک به تولیدات جدید داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، یکی از برنامه های دولت برای رشد اقتصادی، سرمایه گذاری خارجی و مشارکت با برندهای مطرح جهان برای تولید همراه با صادرات است.
در دولت یازدهم و دوازدهم و پس از توافقات هسته ای، تلاش برای جذب سرمایه گذاری خارجی افزایش پیدا کرد و در این میان صنعت خودرو و قطعه نیز سهمی از این سرمایه گذاری را برای خود برداشتند.
محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، در خصوص سهم صنعت خودرو بعنوان یکی از این سرمایه گذاری ها گفت: از مجموع سرمایه گذاری 9.7 میلیارد دلاری که در دولت تدبیر و امید در بخش صنعت وارد شده است 2 میلیارد دلار مربوط به صنعت خودرو بوده و قراردادهای این سرمایه گذاری ها تماما توسط خودروسازان و صنایع وابسته محقق شده است.
وی ادامه داد: نرخ رشد صنعت در سال های گذشته کاملا منفی بود اما خوشبختانه در دولت تدبیر و امید این شاخص 6.5 درصد رشد یافت و این اتفاق مهم در سه ماه فصلی هم در حال تکرار است.
وزیر صمت، روند حرکتی صنعت ایران را رو به رشد خواند و افزود: ما باید شرایط مطلوب را برای خریداران نیز مهیا کنیم زیرا اگر روند خرید کالای مصرفی و کالای بادوام در کشور تسریع شود توسعه تولید و صنعت را در پی خواهد داشت.
شریعتمداری در خصوص ورود صنعت خودروسازی ایران برای تولید خودروهایی نوین با تکنولوزی های تک و نبود زیرساخت های لازم این تغییر در کشور گفت: برای توسعه صنعتی ما نیازمند جوانان تحصیلکرده و دانش و فناوری هستیم که خوشبختانه این موارد در کشور ما فراوان است. اما موردی که در حال حاضر اهمیت زیادی برای کشور دارد، دستیابی به آخرین تکنولوژی است که در صنعت خودروی جهان روی آن کار می شود و ما نیز برای رسیدن به آن فاصله دانشی کمتری داریم.
وی تاکید کرد: اگر بخواهیم روال معمول را در صنعت خودرو ادامه داده و ابتدا خودروی معمولی و بعد به ترتیب خودروهای هیبریدی و الکتریکی و سپس به خودروی خودران ورود کنیم باز در انتها 70 سال از جهان و صنعت خودرو عقب خواهیم افتاد بنابراین بهتر است از موضوعی استفاده کنیم که این فاصله دانشی را کمتر کند.
وزیر صنعت تصریح کرد: دولت وظیفه تشویق و قانون گذاری را برای ورود به فعالیت های تولیدی بر عهده دارد و بخش خصوصی باید کار اصلی را انجام دهد.
وی ابراز امیدواری کرد تا صنعت خودرو برای تولید خودروهای خودران در کشور برنامه ریزی و هزینه کند.

به قیمت گذاری از طریق بازار آزاد اعتقاد داریم اما ...
شریعتمداری در خصوص شرایط قیمت گذاری در بازار خودروهای وارداتی گفت: دولت به بازار آزاد و نقش عرضه و تقاضا در قیمت گذری خودرو اعتقاد دارد اما؛ یک ضوابطی برای قیمت گذاری محصولات تولیدی و وارداتی باید وجود داشته باشد که این قسمت توسط سازمان حمایت اعلام می شود.
وی افزود: اساسا ما قیمت گذاری اجباری نداریم و تنها ضوابط اجرایی وجود دارد که کارشناسان و بازرسان ما به صورت رندم و یا از روی شکایات مردمی به قیمت خودروهای وارداتی، چک می شود.
وزیر صمت خاطرنشان کرد: البته اگر افزایش قیمت به دلیل گرانی ارز، افزایش عوارض و یا سود بازرگانی رخ دهد، طبیعی است و ما اشکالی در آن نمی بینیم.

کد خبر 91713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهیار ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
    0 0
    اقای شریتمداری خودت خانوادت چی سوار میشن