کد خبر 91885
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
قرارداد ساخت راه آهن شیراز - بوشهر امضا شد

پرشین خودرو: قرارداد ساخت راه آهن شیراز- بوشهر با یک شرکت چینی به ارزش 700 میلیون دلار امضا شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از واحدمرکزی، عباس آخوندی در مراسم امضای قرارداد ساخت راه آهن شیراز - بوشهر افزود:­ طرح ریلی­ شیراز - بوشهر از طرح های مهم ریلی کشور است که به بوشهر کشیده می شود­ وبندر نگین در بوشهر نیز به این شبکه وصل خواهد شد .

عباس آخوندی با بیان این که این طرح صرفه جویی مصرف انرژی ، کاهش تصادفات جاده ای و بهبود محیط زیست در پی دارد گفت: این طرح را یک شرکت ایرانی­ بایک شرکت چینی می سازند­.

آخوندی گفت: یکی از مشکلات تامین مالی، تامین 15 درصد سهم ایران بود که مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه سال 97 اجازه داده است تا این مبلغ از صندوق توسعه ملی تامین بشود.

قرارداد ساخت راه آهن شیراز- بوشهر با یک شرکت چینی به ارزش 700 میلیون دلار امضا شد.

این قرارداد که با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار فارس و مسئولان شرکت چینی امضا شد 5 میلیارد یوآن چین معادل دو هزار و 360 میلیارد تومان ارزش دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: مسیر ریلی شیراز- بوشهر در مرحله نخست 250 کیلومتر است که در مرحله دوم به 450 کیلومتر افزایش می یابد.

خیرالله خادمی گفت: این طرح در کریدور جنوب قرار دارد که مطالعات آن به پایان رسیده است و براساس همکاری فاینانسور چینی مبنای برآورد مالی آن براساس فهرست بهای ایران است.

وی گفت: براساس برآورد مشاور سالانه یک میلیون مسافر و 12 میلیون تن بار در این محور انجام خواهد شد.

خادمی گفت: هفت طرح به عنوان اولویت ریلی مطرح است که طول آنها دو هزار و 270 کیلومتر است که عموما با فاینانسرهای خارجی به توافق رسیده ایم.

وی گفت: مبلغ برآوردی برای اجرای این هفت طرح 12 هزار و 800 میلیارد تومان است.

کد خبر 91885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha