نسل جدید هیوندای سانتافه با پیشرانه هیبریدی و پلاگین هیبریدی تایید شد

پرشین خودرو: هیوندای پس از معرفی و نمایش عمومی نسل جدید هیوندای سانتافه با پیشرانه‌های مختلف درون سوز، حالا برای نسل جدید سانتافه دو سیستم محرک هیبریدی و پلاگین هیبریدی نیز تایید کرده است که در آینده راه اندازی خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو،  در نمایشگاه بین المللی ژنو امسال، کمپانی خودروسازی هیوندای با محصولات بزرگی ظاهر شد، از جمله هیوندای کونا الکتریکی، یک خودروی کانسپت و همچنین نسل جدید هیوندای سانتافه که پیش از این جزییات آن را مورد بررسی قرار داده‌ایم، اما خبر مهم‌تر می‌تواند سیستم محرک هیبریدی و پلاگین هیبریدی باشد که از سوی کمپانی خودروسازی هیوندای برای سانتافه در نسل جدید خود تایید شده است.

در حال حاضر هیچ تاریخ رسمی برای راه اندازی و یا اطلاعات فنی در خصوص پیشرانه‌های مذکور ارائه نشده است، اما انتظار می‌رود که شرکت خودروسازی هیوندای نسل جدید سانتافه با سیستم‌های محرک "هیبریدی" و "پلاگین هیبریدی" را در سال آینده راه اندازی کند، اما می‌توان امیدوار بود که حداکثر تا پایان سال جاری، این دو نسخه به طور رسمی معرفی شده و جزییات فنی آنان منتشر شود.

در ادامه بد نیست بدانید که نسل جدید هیوندای سانتافه در ابعاد و اندازه خود، دارای طول 4770 میلی متر، عرض 1890 میلی متر، ارتفاع 1680 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 2765 میلی متر است که نسبت به نسل قبل خود حدود 70 میلی متر طولانی‌تر شده و همچنین 10 میلی متر عرض آن بیشتر شده است که به دنبال آنان، فاصله بین دو محور اتومبیل هم چیزی حدود 65 میلی متر افزایش پیدا کرده است.

در صورت استفاده از 3 ردیف صندلی در داخل کابین، می‌توان از 328 لیتر حجم فضای بار استفاده کرد و با حذف ردیف سوم، می‌توانید به افزایش حجم فضای بار خود تا 1036 لیتر کمک کنید. اگر هم تمامی صندلی‌های اتومبیل را جمع کنید، در نهایت فضای کابین 2018 لیتری بدست می‌آید که برای راحتی کار راننده، از درب پنجم برقی در عقب اتومبیل استفاده شده است.

در مهم‌ترین بخش اتومبیل، شرکت خودروسازی هیوندای از 3 پیشرانه مختلف استفاده کرده است که به ترتیب شامل یک موتور 2 لیتری توربوشارژر با حداکثر خروجی قدرت 235 اسب بخاری و گشتاور 353 نیوتن متری، پیشرانه دیزلی 2 لیتری با خروجی قدرت 186 اسب بخاری و گشتاور 402 نیوتن متری و در نهایت شاهد یک پیشرانه دیزلی 2.2 لیتری بزرگ‌تر، با حداکثر قدرت 202 اسب بخاری و گشتاور 441 نیوتن متری می‌شود که برای تبدیل و انتقال نیروی تمامی آنان به سمت چرخ‌ها، از یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک با سیستم چهار چرخ محرک استفاده شده است.

در پایان با تایید شرکت خودروسازی هیوندای، نسل جدید سانتافه به قیمت پایه 26 هزار و 179 دلار به مشتریان عرضه خواهد کرد که تا به این لحظه، بیش از 15 هزار سفارش دریافت کرده است.

کد خبر 91904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha