جایگاه برتر «DS» با وجود عملکرد ضعیف تیم در مسابقات مکزیک

پرشین خودرو: رانندگان DS با مشکلات فراوان، مسابقه اخیر خود را در کشور مکزیک با شکست سنگین پشت سر گذاشتند، اما همچنان تیم DS با عملکرد بسیار خوب خود در طول فصل، موفق به حفظ جایگاه و کسب امتیاز قهرمانی شده است.

به گزارش پرشین خودرو، سَم بِرد و الکس لین که به عنوان رانندگان اصلی تیم DS Virgin در سری مسابقات اتومبیلرانی فرمول E شناخته می‌شوند، مسابقه اخیر خود را در پایتخت مکزیک با شکست پشت سر گذاشته و موفق به دریافت جایگاه های برتر نشده‌اند. در این مسابقه "الکس لین" توانست در بین 10 راننده برتر مسابقات کار خود را در مسابقه E-Prix مکزیک تمام کند، درحالی که "سَم بِرد" به عنوان برترین راننده تیم DS، جایگاه مطلوبی در طول مسابقه دریافت نکرده است.

در فصل اول تمرینات این دو راننده، پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است و در نقطه مقابل، اتفاقاتی هم وجود داشت که مانع از عملکرد مطلوب این دو راننده شد. در این خصوص "سم برد" به خاطر وجود مشکل در سیستم تعلیق اتومبیل توانست به رتبه نهم دست پیدا کند و هم تیمی او "الکس لین"، باوجود اینکه یکبار تصادف کرد ولی توانست جایگاه دوم را به دست بیاورد. هرچند هر دو راننده تیم DS به خاطر تغییراتی که از قبل بر روی گیربکس آنان اعمال شده بود، جریمه شده و جایگاه هردوی آنان 10 رتبه سقوط کرد تا به ترتیب از "جایگاه دهم" و "جایگاه نوزدهم" به شروع رقابت بپردازند.

نکته هائز اهمیت در مسابقه، ورود سریع "سم برد" به پیت استاپ بود که پس از اعمال تغییراتی بر روی اتومبیل، توانست جایگاه خود را چند رتبه افزایش دهد، اما پس از آن با راننده دیگری تصادف کرد و جایگاه خود را چند رتبه از دست داد، ولی باز هم توانست با قدرت به کار خود ادامه دهد و در جایگاه 17 به کار خود پایان دهد.

دیگر راننده تیم DS یعنی "الکس لین" پیشرفت‌های بسیار خوبی داشت و یک رقابت سنگین با سایر رانندگان ایجاد کرده بود. وی بعد از خروج پیت استاپ به جایگاه نهم رسید و در طول مسابقه توانست جایگاه خود را تقویت کند، ولی در پایان به جایگاه "دهم" رسید و کار خود را به پایان رساند.

شاید در پایان تیم DS با کسب امتیاز پایین کار خود را به پایان رساند، اما نشان داد که اگر جریمه سنگین فدراسیون اتومبیلرانی FIA نبود، هر دو راننده می‌توانستند در جایگاه برتر مسابقه قرار گیرند. با این وجود تیم DS با عملکرد فوق العاده خود در طول فصل، توانسته چهارمین تیم برتر مسابقات باشد و مهم‌تر از آن، قرارگیری "سَم بِرد" در جایگاه سوم برترین رانندگان فصل با کسب 61 امتیاز است که در مسابقه مکزیک با اشکال فنی در سیستم تعلیق و همچنین جریمه فدراسیون، کار خود را با رتبه "نوزدهم" آغاز کرد، در حین مسابقه تصادف کرد و توانست با رتبه "هفدهم" به کار خود در مسابقات مکزیک پایان دهد، هرچند الکس لین با کسبت 9 امتیاز در طول فصل، به عنوان سیزدهمین راننده برتر فصل معرفی شده است.

جهت آشنایی بیشتر با مسابقات، بد نیست بدانید که مسابقات فرمول 1 می‌تواند بالاترین سطح مسابقات اتومبیلرانی جهان باشد که در آن سرعت و مهندسی خیلی چیزها را به چالش می‌کشد، اما در کنار مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک، چند سالی می‌شود تب و تاب مسابقات فرمول E بالا گرفته و مورد توجه بسیاری از رسانه‌ها و مخاطبان قرار گرفته است.

مسابقات فرمول E با نام رسمی "FIA Formula E Championship"، برای اولین بار در سال 2012 میلادی به ثبت فدراسیون اتومبیلرانی FIA رسید و از تاریخ 13 سپتامبر 2014 میلادی، افتتاحیه اولین مسابقه فرمول E در پکن برگزار شد که در آن تنها اتومبیل‌های الکتریکی با شکل و شمایلی نزدیک به خودروهای فرمول 1 به رقابت می‌پردارند.

مسابقات فرمول E در حال حاضر توسط 10 تیم (با دو راننده) در جریان است که مسیرهای آن به طول 2 الی 3.4 کیلومتری در محیط‌های شهری و با پیست‌های اختصاصی راه اندازی شده است. ماشین‌های شرکت کننده در مسابقات فرمول E باتری‌های 200 کیلووات ساعتی دارند که به هنگام شروع مسابقه اصلی، قدرت تمامی آنان بر روی 170 کیلووات ساعت محدود می‌شود. تمامی رانندگان در دو نوبت مجاز هستند تا پیش از شروع مسابقه، به مدت 30 دقیقه و 45 دقیقه در پیست مسابقه تمرین کنند تا با شرایط و نکات آن آشنا شوند.

نکته جالب مسابقات فرمول E می‌تواند تاثیرگذاری طرفداران باشد. در پاراگراف قبلی گفته شد که از ظرفیت باتری 200 کیلووات ساعت ماشین‌ها، تنها 170 کیلووات آن در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد، اما پیش از شروع مسابقه فدراسیون اتومبیلرانی FIA یک نظرسنجی برگزار می‌کند که طرفداران هر تیم می‌توانند راننده و تیم برنده را پیش بینی کنند، هرچند برای رقابت سالم، نتیجه نظرسنجی به رای دهندگان نشان داده نمی‌شود تا زمانی که مسابقه شروع شده و محدودیت‌ها برای برنده برداشته شود. در این خصوص برای راننده نخست تمامی ظرفیت آزاد شده، دومین راننده با بیشتری رای به ظرفیت 190 کیلووات ساعت دسترسی خواهد داشت و همچنین سومین راننده با بیشترین رای، از ظرفیت 180 کیلووات ساعت باتری‌های خود استفاده می‌کند.

کد خبر 91913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha