کد خبر 91944
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۴
رنو تلیسمان با پیشرانه جدید به ژنو آمد

پرشین خودرو: شرکت خودروسازی رنو در نمایشگاه بین المللی ژنو سوئیس، نسخه جدید رنو تلیسمان با پیشرانه جدید 1.8 لیتری را معرفی کرده است که در ادامه جزییات آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

به گزارش پرشین خودرو، در ماه جولای 2015 بود که شرکت خودروسازی رنو از برند جدید خود تحت عنوان "تلیسمان" با طراحی شگفت انگیز پرده برداری کرد و توانست توجه حداکثری به خود جلب کند. یک سال بعد از آن نسخه نهایی اتومبیل رونمایی شد و در حال حاضر وارد بازارهای جهانی بویژه ایران شده و به مشتریان عرضه می‌شود.

اما حالا در هشتاد و هشتمین دوره از نمایشگاه بین المللی ژنو سوئیس، شرکت خودروسازی رنو یک نسخه ویژه از رنو تالیسمان استیشن با حرف اضافه S آماده کرده است که با تغییرات ظاهری و پیشرانه جدید 1.8 لیتری معرفی شده است.

برای به حرکت درآوردن رنو تلیسمان در نسخه های استاندارد سدان و استیشن، شرکت سازنده رنو از پنج پیشرانه مختلف بنزینی و دیزلی استفاده کرده که در نوع‌های بنزینی شامل یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر در دو نسخه TCe150 و TCe200 می‌شود که فقط با جعبه دنده هفت سرعته دوکلاچه عرضه شده و قدرتی 150 و 200 اسب بخاری تولید می‌کند.

در نوع دیزلی هم سه پیشرانه به خدمت گرفته شده که همه از خانواده DCI بوده و با جعبه دنده‌ شش سرعته دستی یا شش سرعت اتوماتیک دوکلاچه، حداکثر قدرت 110 اسب بخاری، 130 اسب بخاری و 160 اسب بخاری تولید می‌کنند. اما حالا با پیشرانه جدید رنو تالیسمان، می توان نیروی بیشتری در اختیار چرخ های اتومبیل قرار داد.

در نسخه جدید "تلیسمان S"، شرکت خودروسازی رنو از پیشرانه 1.8 لیتری بنزینی توربوشارژر استفاده کرده است که مشابه آن بر روی "آلپین A110" مورد استفاده قرار گرفته و می‌تواند در حداکثر کارایی خود، خروجی قدرت 225 اسب بخاری و گشتاور 300 نیوتن متری داشته باشد که تمامی آن با کمک یک جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه، تنها به سمت چرخ‌های محرک جلو ارسال خوهد شد که در مقایسه با قدرتمند پیشرانه موجود بر روی تالیسمان، حدود 25 اسب بخار نیروی بیشتری تولید می‌کند.

به گزارش پرشین خودرو، رنو تا به حال صحبتی از عملکرد پیشرانه 1.8 لیتری بر روی تلیسمان نکرده است، اما باتوجه به خودروی "رنو Espace" که در تابستان امسال با همین پیشرانه و جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه رونمایی شده است، حداقل شتاب صفر تا صد 7.6 ثانیه و همچنین مصرف سوخت 6.8 لیتری برای کارکرد 100 کیلومتر اتومبیل بدست آمده است، اما پیش بینی می‌شود که شرکت خودروسازی رنو در صورت راه اندازی "تالیسمان S" در نسخه سدان، مصرف سوخت و شتاب کمتری نسبت به نسخه استیشن داشته باشد که در صورت ارائه اطلاعات رسمی، جزییات آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
 

کد خبر 91944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha