کد خبر 91947
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
تداوم روند کاهش قیمت خارجی های بازار

پرشین خودرو: کاهش تقاضا برای خرید خودروهای خارجی باعث شده است قیمت این خودروها در بازار در برخی موارد به زیر نرخ نمایندگی برسد و در این شرایط فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند روند کاهشی قیمت‌ها در روزهای پایانی سال نیز ادامه داشته باشد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، قیمت‌گذاری نجومی برای خودروهای خارجی و پیگیری موضوع کاهش تعرفه واردات خودرو در مجلس باعث کاهش تعداد خریداران این خودروها شده و همین مسئله روند کاهشی قیمت‌ها را به همراه داشته است. در عین حال، قیمت برخی خودروها در بازار به زیر نرخ نمایندگی هم رسیده است که این اختلاف قیمت تا 42 میلیون تومان نیز می رسد.

در این زمینه می‌توان به عرضه توسان با قیمت 257 میلیون تومان در بازار اشاره کنیم در حالی که از سوی نمایندگی با قیمت 278 میلیون تومان یعنی 21 میلیون تومان بالاتر از نرخ بازار عرضه می شود. همچنین سانتافه در بازار با قیمت 293 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود در حالی که نرخ این خودرو در نمایندگی 335 میلیون تومان است که 42 میلیون تومان بالاتر از قیمت بازار است.

النترا نیز با قیمت 185 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود اما قیمت این محصول در نمایندگی 190 میلیون تومان است که شاهد اختلاف 5 میلیون تومانی قیمت نمایندگی و بازار این خودرو هستیم. در مورد سراتو هم باید به قیمت 184 میلیون تومانی این خودرو در بازار اشاره کنیم در حالی که نرخ آن در نمایندگی 190 میلیون تومان یعنی 6 میلیون تومان بالاتر از قیمت بازار است.

همچنین رنو کلئوس 2018 با قیمت 303 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود در حالی که این خودرو توسط نگین خودرو با قیمت 312 میلیون تومان به فروش می‌رسد. به این ترتیب شاهد عرضه این خودرو با اختلاف 9 میلیون تومانی بین نمایندگی و بازار هستیم. قیمت رنو تلیسمان 2018 نیز در بازار 260 میلیون تومان و در نمایندگی 265 میلیون تومان است که نشان دهنده اختلاف 5 میلیون تومانی بین این دو نرخ است.

در این وضعیت قیمت خودروهای دیگر نیز در بازار با کاهش چشم‌گیری روبرو بوده است به طوری که در مورد لکسوس NX باید به افت 80 میلیون تومانی قیمت در بازار اشاره کنیم که در حال حاضر با قیمت 520 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل در این مورد می‌گوید: خودروهای خارجی که هم اکنون از سوی نمایندگی‌ها عرضه می‌شوند غالباً خودروهایی هستند که به امید بالارفتن پی‌درپی قیمت‌ها، در پارکینگ‌ها نگهداری شده و حالا با توجه به روند کاهشی قیمت‌ها در بازار، به خریداران عرضه می‌شوند.

وی پیش‌بینی می‌کند قیمت خودروهای وارداتی در بازار طی روزهای باقی مانده سال نیز به روند کاهشی خود ادامه دهد.

در این شرایط مشتریان خودروهای خارجی منتظرند ببینند رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو مصوبه دولتی افزایش تعرفه واردات خودرو چه زمانی اجرایی می‌شود و همچنین پیگیری نمایندگان مجلس برای کاهش تعرفه واردات خودرو چه وقت به نتیجه می‌رسد.

کد خبر 91947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha