هر ایرلاین در فرودگاه یک نماینده خواهد داشت

پرشین خودرو: معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اعلام کرد: در جلساتی که میان مقامات فرودگاه، سازمان هواپیمایی کشوری و نمایندگان ایرلاین‌ها برگزار شده، از شرکت های هواپیمایی درخواست شده یک مقام پاسخگو در فرودگاه حاضر باشد تا مسافران نوروزی بدون تعیین تکلیف پروازهایشان در فرودگاه سرگردان نشوند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایسنا، علی رستمی در نشست خبری اظهار کرد: پروازها زمانی لغو می شوند که مسافر هنوز در فرودگاه ها حاضر نشده و ایرلاین ها موظف اند از قبل اطلاع رسانی لازم را به مسافرانشان انجام دهند اما زمانی که مسافر در فرودگاه حاضر شد نمی توان پرواز را لغو کرد. شرکت های هواپیمایی باید در این زمینه پاسخگو باشند یا پرواز جایگزین در نظر بگیرند یا شرایط اقامت مسافر را فراهم کنند. در هر صورت لغو پرواز این چنینی در ایام عید برای فرودگاه امام خمینی نخواهیم داشت.

به گفته وی در کنار تلاش برای برنامه ریزی دقیق پروازها، این فرودگاه برنامه ریزی کرده که هزینه خدمات در هیچ یک از بخش های فرودگاهی افزایش پیدا نکند و جز در صورتی که واحدهای صنفی به صورت جداگانه تغییر قیمتی را ابلاغ کرده باشند، خدمات فرودگاه در ایام نوروز افزایش بها نخواهد داشت.

معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) درباره میزان پروازهای در نظر گرفته شده در ایام نوروز برای این فرودگاه نیز تصریح کرد: تاکنون طبق برنامه ریزی های صورت گرفته از ۲۴ اسفندماه ۱۳۹۶ تا ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ حدود ۲ هزار و ۷۶۶ پرواز در نظر گرفته شده که امکان افزایش آنها نیز وجود دارد. ما در فرودگاه در روزهای عادی حدود ۲۰ هزار مسافر را پذیرش می کنیم که این رقم در پیک سفری نوروز می تواند به عدد ۳۰ هزار نفر برسد.

رستمی افزود: با وجود آنکه ظرفیت ترمینال فعلی فرودگاه حدود ۴.۵ میلیون مسافر است و ما در سال به حدود دو برابر این ظرفیت خدمات رسانی می کنیم، اما با توجه به اهمیت مدیریت درست سفرهای نوروزی و ثبت خاطره ای شیرین برای مسافران در این ایام تمام امکانات بسیج شده و سفیرهای مهربانی در سالن ترمینال برای پاسخ دادن به سوالات مسافران فعال هستند. نیروهای انسانی با تمام ظرفیت حضور دارند، شرکت های هندلینگ کننده خدمات فرودگاهی در ایام نوروز نماینده خواهند داشت و تلاش می شود سفر نوروزی مسافران به بهترین شکل مدیریت شود.

وی درباره آخرین وضعیت مترو این فرودگاه نیز گفت: مترو فرودگاه در حال حاضر هر یک ساعت یک بار حرکت می کند و ساعت کار آن مانند مترو تهران از پنج و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۰ و ۳۰ دقیقه شب است اما ما درخواست کرده ایم با توجه به افزایش قابل توجه سفرها در ایام نوروز، مترو فرودگاه امام در این ایام شبانه روزی شود.

کد خبر 91952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha