فراخوان برای آماده‌سازی ۲۴۰ هکتار منطقه آزاد فرودگاه امام (ره)

پرشین خودرو: مدیر فرودگاه امام خمینی (ره) از فراخوان آماده‌سازی زیرساخت‌های ۲۴۰ هکتار از منطقه آزاد این فرودگاه با هدف ورود سرمایه‌گذاران بورس‌های طلا، بانک و بیمه به این منطقه خبر داد.

به گزارش پرشین خودروبه نقل ازمهر، شهرام آدم‌نژاد در نشست مشترک مدیران عامل مناطق آزاد تجاری صنعتی در فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: این نشست با هدف تبادل تجارب میان مناطق آزاد برگزار شده، ولی سایر مناطق آزاد تجربه عملیاتی بیشتری نسبت به منطقه آزاد فرودگاه امام خمینی (ره) دارند.

وی افزود: اسناد زمین و اراضی مناطق آزاد فرودگاه امام خمینی (ره) آماده شده و مشکلات اراضی این منطقه حل شده است.

آدم‌نژاد از وجود ۱۵۰۰ هکتار از اراضی فرودگاه امام خمینی (ره) به عنوان منطقه آزاد و ۲۵۰۰ هکتار به عنوان منطقه ویژه اقتصادی خبر داد و تصریح کرد: ترمینال یک فرودگاه امام خمینی (ره) به عنوان مهمترین فرودگاه کشور در منطقه آزاد واقع شده است و ترمینال «سلام» با ۵ میلیون مسافر ظرفیت تا چند ماه آینده افتتاح خواهد شد.

به گفته وی، پس از افتتاح ترمینال «سلام»، بخشی از ترمینال یک به این ترمینال منتقل شده و کار بهسازی ترمینال یک را آغاز خواهیم کرد.

مدیر فرودگاه امام خمینی (ره) ادامه داد: ترمینال ایران‌شهر با ۴۰۰ هزار مترمربع و ۲.۵ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری، سال آینده آغاز به کار خواهد کرد.

آدم‌نژاد اظهار داشت: از ۱۵۰۰ هکتار منطقه آزاد فرودگاه امام خمینی (ره)، ۲۴۰ هکتار آن به عنوان بخش پیشران در دست ساخت است. همچنین در این فرودگاه ۱۱۹ هزار مترمربع به عنوان بندر خشک و مرکز لجستیک پایتخت دنبال می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ابتدا باید بازاریابی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه را دنبال کنیم، گفت: این نشست می‌توانست دو سال پیش با حضور مدیران مناطق آزاد تشکیل شود که به دلیل وجود مشکلاتی در خصوص هماهنگی بین وزارت راه و شهرسازی و شورای عالی مناطق آزاد، این اتفاق رخ نداد، ولی با آمدن دبیر جدید این شورا، این مشکل برطرف شد.

مدیر فرودگاه امام خمینی (ره) همچنین در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بخشی از فرودگاه امام (ره) چند سالی است که به عنوان منطقه آزاد و ویژه اقتصادی در مجلس به تصویب رسیده، گفت: انتظار می‌رود این منطقه نیز در کنار سایر مناطق آزاد پیشرفت کند.

آدم‌نژاد با اشاره به ارتباط خوب شورای عالی مناطق آزاد و فرودگاه امام (ره) در دوره جدید فعالیت این دو نهاد افزود: «مرتضی بانک» توجه خاصی به این منطقه دارد و سعی داریم از هم‌افزایی شورای عالی مناطق آزاد و فرودگاه امام خمینی (ره) بیشتر استفاده کنیم.

وی یادآور شد: این فرودگاه و منطقه آزاد آن با مُدهای مختلف حمل و نقلی ارتباط دارد و به دلیل نزدیکی به پایتخت و ویژگی‌های محیطی آن، ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به مرکز مبادلات اقتصادی منطقه و نیز هماهنگ‌کننده سایر مناطق آزاد دارد.

مدیر فرودگاه امام خمینی (ره) تصریح کرد: فراخوان آماده‌سازی زیرساخت‌های ۲۴۰ هکتار منطقه آزاد واقع در فرودگاه امام خمینی (ره) را به عنوان پیشران ۱۵۰۰ هکتار کل منطقه آزاد فرودگاه در دست اقدام داریم و قرار است از سرمایه‌گذاران در حوزه‌های های‌تک و فعالان بورس‌های طلا، بانک و بیمه دعوت کنیم تا در فرودگاه‌ امام (ره) سرمایه‌گذاری کنند.

کد خبر 91984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha