کد خبر 92006
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
کاهش نرخ حوادث در هواپیمایی تجاری

پرشین خودرو: گزارش‌های رسمی دولت، از کاهش نرخ حوادث در هواپیمایی تجاری حکایت دارد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خبرآنلاین، گزارش‌های وزارت راه و شهرسازی از نتایح حاصل از اقدامات ایمنی سازمان هواپیمایی کشور نشان می‌دهد که در حال حاضر با انجام ممیزی ایكائو از ایران، رتبه ایران با تطابق بیش از 90 درصد با استانداردها و مقررات ایکائو در بین 192 کشور عضو پیمان شیکاگو در جایگاه بیستم قرار گرفته است.

همچنین وضعیت بازرسی های هواپیما در رمپ تیم SAFA در فرودگاه‌های خارج كشور از شركت‌های ایرانی که متعاقبت آن شرکت‌های ایران‌ایر و ماهان در لیست تحریم فنی اتحادیه اروپا قرار گرفتند، سازمان هواپیمایی کشوری اقدام به اجرای یك برنامه نظارت عالیه در این مورد کرد و با تمهیدات لازم، موفق به خروج این شركت‌ها از محدودیت پروازی در فرودگاه‌های تحت نظارت این برنامه شد.

از سوی دیگر، نرخ یافته‌های شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در بازرسی‌های SAFA از حدود سه سال پیش کاهش یافته است، به طوری که برخی از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی که در سه سال گذشته دارای نرخ بیشتر از 15 بوده‌اند، در حال حاضر دارای نرخ کمتر از 1 هستند.



گزارش وزارت راه و شهرسازی همچنین از كاهش نرخ حوادث در هواپیمایی تجاری حکایت دارد. بنا به این گزارش، در حالی كه پروازهای هواپیماهای تجاری كشور دارای رشدی در حدود 5 هزار پرواز در سال بوده است، متعاقب این موضوع تعداد حوادث نیز در این حوزه دارای رشد بوده كه این امری طبیعی و ناشی از افزایش فعالیت‌های پروازی است.

نكته حایز اهمیت این است كه نرخ حوادث در هواپیماهای تجاری كه عبارت است از نسبت تعداد رویدادها به فعالیت پروازی انجام شده، از روندی كاهشی برخوردار است. این به معنای حفظ و یا ارتقای ایمنی در شرایط موجود همراه با توسعه كمی حمل‌ونقل است. در كنار این نكته، قدم بعدی در افزایش ایمنی كاهش هرچه بیشتر تعداد این حوادث با هدف كاهش سوانح هوایی كه معمولا منجر به صدمات جانی می شود است.





 

کد خبر 92006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha