احداث ۴۳۹ کیلومتر آزادراه با مشارکت بخش خصوصی

پرشین خودرو: یک مقام مسئول گفت: قرارداد ساخت ۴۳۹ کیلومتر آزادراه با آورده ۷۰ درصدی بخش خصوصی و ۳۰ درصدی دولت عملیاتی می‌شود.

به گزارش پرشین خودروبه نقل ازباشگاه،حسن میرشفیع معاون آزادراهی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در مراسم انعقاد قرارداد مشارکت ساخت 439 کیلومتر آزاد راه با بیان اینکه 1396 کیلومتر پروژه در دست اجرا داریم، گفت: امروز قرارداد مشارکت پروژه‌هایی از جمله آزاد راه اردکان- مهریز، آزاد راه مشهد- قوچان، آزاد راه لامرد – پارسیان، کنارگذر شمالی اراک، قطعه 6 تبریز- ارومیه، آزاد راه کنارگذر شرق سیرجان با مشارکت بخش خصوصی به امضا رسید.
وی در ادامه افزود: خوشبختانه کشور برای سرمایه‌گذاری آمادگی لازم را دارد و طی مذاکراتی که انجام شده منابع تامین مالی این پروژه‌ها فراهم شده است.

به گفته میرشفیع؛ با وجود تمام تنگناهایی که وجود داشته قراردادهای قابل توجه جدیدی با سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی به امضاء رسید که این موضوع می‌تواند در آینده گره‌گشای بسیاری از طرح‌های عمرانی کشور باشد.

معاون آزادراهی شرکت ساخت با بیان اینکه در پشت پرده این پروژه‌ها با وجود حجم بالای کار مذاکرات و مطالعات فنی انجام شده است، گفت: امیدوار هستیم با منابع اجرایی که ایجاد شده سال آینده حرکت جدی‌تری در این زمینه داشته باشیم.

میرشفیع در خصوص برآورد مالی این پروژه‌ها گفت: این آزادراه‌ها شامل مشهد به چناران با ۵۳ کیلومتر طول به ارزش ۴۲۰ میلیارد تومان، لامرد به پارسیان به طول ۵۱ کیلومتر و ارزش ۳۶۰ میلیارد تومان، سیرجان به بندرعباس به طول ۵۹ کیلومتر و ارزش ۲۶۳ میلیارد تومان، مهریز به اردکان به طول ۱۲۶ کیلومتر و ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان، کنارگذر شمالی اراک به طول ۲۶۱ کیلومتر و ارزش ۶۵ میلیارد تومان و یکی از فازهای آزادراه ارومیه – تبریز به طول ۲۴ کیلومتر و ارزش ۳۲۷ میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی اجرایی خواهند شد.

وی در خاتمه یادآور شد: این قراردادها با آورده ۷۰ درصدی بخش خصوصی و ۳۰ درصدی دولت عملیاتی می‌شود.

کد خبر 92017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha