کد خبر 92018
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷

پرشین خودرو: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش جزئیات حذف کنکور هنرجویان فنی و حرفه‌ای و کاردانش از سال آینده را تشریح کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، علی زرافشان با بیان اینکه در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ خروجی در سال یازدهم نخواهیم داشت و هنرستان‌ها ۱۲ ساله خواهند شد، گفت: بنابراین دانش آموزان ما بعد از پایه یازدهم به دانشگاه نمی‌روند بلکه وارد پایه دوازدهم می‌شوند، بر این اساس باید ظرفیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشگاه جامع علمی کاربردی از طریق فارغ التحصیلان سال‌های قبل تکمیل شود.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای پذیرش دانشجو، پذیرش داوطلبان شاخه فنی و حرفه‌ای و کار دانش صرفا بر اساس سابقه تحصیلی انجام می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ اولین دوره فارغ التحصیلان را در ساختار ۱۲ ساله خواهیم داشت، گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم و ششم توسعه آموزش عالی موظف به اجرای دوره کاردانی پیوسته است. بر این اساس از سال ۹۸ دانش آموزان وارد دوره کاردانی پیوسته می‌شوند و دیگر کنکور نخواهند داشت و یک دوره آموزشی پنج ساله را به صورت پیوسته طی خواهند کرد.

زرافشان درباره ظرفیت پذیرش در دانشگاه برای هنرجویان گفت: طبق مصوبه برنامه پنجم و ششم توسعه قانونگذار آموزش عالی را مکلف کرده که امکان تحصیل پیوسته را فراهم کند. طبیعتا در این زمینه دو مجموعه دانشگاهی بزرگ فنی و حرفه‌ای را داریم و اگر تعداد داوطلب بیشتر از ظرفیت باشد باید پذیرش از طریق سایر دانشگاه‌ها فراهم شود.

به گفته وی، از سال ۹۸ دیگر سابقه تحصیلی مطرح نیست و همه هنرجویان وارد دوره کاردانی پیوسته می‌شوند و برنامه درسی‌شان به شکل پنج ساله تدوین و تنظیم خواهد شد.

کد خبر 92018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha