خودروسازان اگر خود را با قیمت سوخت تطبیق ندهند باید حذف شوند

پرشین خودرو: معاون سابق وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت واقعی شدن قیمت سوخت در کشور، گفت: خودروسازان باید خود را با شرایط واقعی شدن قیمت سوخت تطبیق دهند و اگر نتوانند این کار را انجام دهند باید حذف شوند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، داوود کشاورزیان در مراسم تودیع خود، اظهار کرد: چند سال پیش بحثی نبود که به سازمان راهداری بیام اما در نهایت جمع بندی شد که به این سازمان بیایم.

وی بیان کرد: یکبار دیگر به بنده ثابت شد که مدیریت اتوبوسی شکست خورده است و از مدیران مجموعه استفاده کردم.

وی با قدردانی از پلیس، اورژانس، هلال احمر و ... ادامه داد: سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای حدود 2500 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است و خیلی به مصلحت نمی دیدم که بگویند وسط کار در رفت.

معاون سابق وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این که در 4.5 سال اخیر کارهای روزمره تفویض اختیار شده بود و کمتر در کارهای روزمره به بنده مراجعه می شد، اظهار کرد: جمع نسبتا سالمی بود و تلاش کردم فضای آرامی برای فعالیت همکاران فراهم شود.

کشاورزیان با تاکید بر این که باید برای کشور تولید ثروت کنیم، افزود: همواره تاکید کرده ام در تولید گاردریل به سمت تولیدات با کیفیت برویم و در کنار این کار سایتی را برای تست گارد ریل راه اندازی کنیم.

وی بیان کرد: در خرید ماشین آلات برفروب و نمک پاش نیز فراخوان هایی دادیم، کلا فکر و ذکرم این بود که در بخش حمل <نقل چه کار می توانیم انجام دهیم.

وی همچنین به ساماندهی 1600 اتوبوسرانی در قالب شرکت های صاحب نام گفت: در بخش آیین نامه حمل ونقل بین المللی، تعداد محدودی برای این مجوزها پذیرفته می شدند که در این راستا امتحان را به دو بار در سال و تعداد قبولی ها را از 15 به 80 افزایش دادیم.

وی با اشاره به درآمدهای پایدار برای نگهداری راه ها، افزود: در چند سال اخیر حدود 2000 میلیارد تومان برای این کار منابع فراهم شد، کمبودها در جاده ها محسوس است و نمی توانیم منکر وجود ضعف های زیادی در این بخش باشیم.

رئیس سابق سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای یادآور شد: اگر ان‌شاءالله قیمت سوخت واقعی شد سهم خوبی به سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای برای نگهداری راه ها می رسد.

کشاورزیان با اشاره به این که سالانه 7 تا 8 درصد ترافیک مسافر کاهش می یابد، گفت: متاسفانه سفرهای کاری هم با خودروهای شخصی انجام می شود که این مسئله به واقعی نبودن قیمت سوخت برمی گردد. باید قیمت سوخت واقعی شود نباید از این کار بترسیم.

وی با تاکید بر این که مقدمه واجب واقعی شدن نرخ سوخت، حذف تعرفه واردات خودرو است، اظهار کرد: به جای دریافت عوارض از مردم قیمت سوخت را افزایش دهیم. معتقدم خودروسازان هم می توانند خود را با این شرایط تطبیق دهند، اگر هم نتوانستند باید حذف شوند معنی ندارد کشور هزینه آنها را بپردازد.

کد خبر 92048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha