نگاهی به «بوگاتی چینی» از منظری دیگر

پرشین خودرو: قیمت این خودرو از همه چیز خیره‌کننده‌تر است. آن طور که مدیران شرکت گفته‌اند، قرار است این خودرو با قیمت 45 هزار دلار وارد بازار شود.

به گزارش پرشین خودرو، کافی است به خودرو نزدیک شوید، دروبین چهره شما را تشخیص داده و درهای خودرو باز می‌شود.

اولین چیزی که پس از ورود به خودرو شما را جذب خودش می‌کند، صفحه نمایش تمام نشدنی این خودرو است!

سراسر داشبورد این ماشین صفحه نمایش است و ظاهراً این هم کافی نبوده و یک تبلت 10 اینچی هم روی مرکز فرمان قرار گرفته، همچنین برای سرنشینان عقب هم تبلت‌های بزرگی طراحی شده است.

«بایتون» یک خودروی تازه متولد شده الکتریکی و خودران است. از ویژگی‌های فوق‌العاده این خودروی می‌توان به اتصال اینترنت 5G، استفاده از دستیار مجازی آمازون الکسا و سیستم تشخیص چهره‌ راننده و سرنشینان اشاره کرد. «بایتون» لوگویی شبیه به لوگوی «بوگاتی» دارد. گویی طراحان این خودرو در نظر دارند تحولی که بوگاتی در سال 1909 ایجاد کرد را با خودروی «بایتون» ایجاد کنند.
این خودرو توسط شرکت (FMC) (Future Mobility Corporation) ضمن برگزاری نمایشگاه CES 2018 رونمایی شد. جالب اینکه این شرکت قدمت چندانی هم ندارد در سال 2016 توسط مدیران اجرایی دو شرکت خوشنام خودرویی «ب,ام,و» و «نیسان موتور» در هنگ کنک تاسیس شد.

در همان زمان اعلام کرد که این شرکت اولین خودروی مفهومی خود را با نام «بایتون» در سپتامبر 2017 رونمایی خواهد کرد و تولید انبوه آن در سال 2018 آغاز خواهد شد.
در ژانویه 2017 این شرکت اعلام کرد، اولین تاسیسات تولید این شرکت در شهر نانجینگ چین با هزینه 1.7 میلیارد دلار با ظرفیت تولید 150 هزار خودرو ایجاد شده است. دفتر اصلی این شرکت در نانجینگ چین قرار دارد و دفتر سرمایه‌گذاری آن در هنگ‌کنگ واقع شده است. مرکز طراحی آن در مونیخ آلمان است و واحد توسعه‌ی نرم‌افزاری‌اش که شامل مباحث فناوری خودران است، در «سیلیکون ولی» آمریکا قرار دارد.
«بایتون» از هر آنچه که بتوان تصور کرد هوشمندتر است, سازوکاری در این خودرو تعبیه شده که با اتصال به ساعت هوشمند, سلامتی راننده را مدام بررسی می‌کند.


قیمت این خودرو از همه چیز خیره‌کننده‌تر است. آن طور که مدیران شرکت گفته‌اند، قرار است این خودرو با قیمت 45 هزار دلار وارد بازار شود که با توجه به امکانات آن مبلغ بسیار خوبی است و پیشرفت بی‌نظیر چینی‌ها را در صنعت خودرو نشان می‌دهد.


آنچه که در خودروهای برقی از همه چیز مهم‌تر است وضعیت باطری, مدت زمان شارژ و ... است.

«بایتون» در دو نسخه عرضه خواهد شد. نسخه‌ اول مجهز به باتری با ظرفیت 71 کیلووات ساعت است که می‌تواند شعاع حرکتی 400 کیلومتری فراهم کند و نسخه‌ دوم با استفاده از باتری با ظرفیت 95 کیلووات ساعت، شعاع حرکتی 520 کیلومتری خواهد داشت. این خودرو به فناوری شارژ سریع مجهز است و با هر 20 دقیقه شارژ از طریق ایستگاه‌های 220 ولتی سطح 2، می‌تواند 240 کیلومتر مسافت طی کند.

 

معرفی «بایتون» تنها معرفی یک خودرو نیست. این خودرو مفاهیم بسیاری را در صنعت خودروسازی متحول خواهد کرد. مفاهیمی که درس‌های بزرگی برای صنعت خوردوسازی ایران هم دارد. از جمله:


• تاسیس شرکتی در سال 2016، رونمایی از محصول در سال 2018 و ارائه به بازار در سال 2019 یعنی همه چیز فقط در ظرف 3 سال!
• ثبت شرکت در هنگ کنک، سایت کارخانه در چین، مرکز طراحی در آلمان و بخش الکترونیک در آمریکا نشان می‌دهد که برای صنعت خودروی رو به رشد باید به فراتر از مرزها فکر کرد.
• عبور از سوخت‌های فسیلی، گذر از تکنولوژی هیبریدی و تولید خودروی تمام برقی هوشمند آن هم در محدوده 45 هزار دلار یعنی حدود 200 میلیون تومان نشان از آینده روشن خودروهای برقی دارد.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- احمد فرهادی کارشناس خودرو

کد خبر 92056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha