همکاری نامعلوم «دایملر» و «ولوو» در اتحاد «جیلی»

پرشین خودرو: باتوجه به حضور دو شرکت خودروسازی "دایملر" و "ولوو" در اتحاد جیلی، در حال حاضر برنامه‌ای برای همکاری آنان وجود ندارد.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت خودروسازی ولوو چندین سال است که تحت حمایت کمپانی "جیلی" قرار گرفته و به زیرمجموعه این شرکت اضافه شده است و علاوه بر این، در ماه گذشته کمپانی خودروسازی جیلی توانست حدود 10 درصد از سهام دایملر را خریداری کند تا به فناوری الکتریکی و همچنین تکنولوژی رانندگی خودکار این شرکت دست پیدا کند.

حال به گزارش پرشین خودرو و به نقل از رویترز، در نمایشگاه بین المللی ژنو از مدیرعامل دو کمپانی خوروسازی "دایملر" و "ولوو" سوال شد که حالا با حضور این دو خودروساز اروپایی در اتحاد "جیلی"، برنامه‌ای برای همکاری آنان وجود دارد یا خیر؟

در قدم اول طرح جیلی در تشکیل اتحاد، مشکلات و چالش‌های بزرگی برای آلمانی‌ها وجود آورده است. شاید اطلاع داشته باشید که شرکت خودروسازی مرسدس بنز بخصوص در زمینه طراحی و ساخت خودروی پیکاپ X کلاس و همچنین راه اندازی پیشرانه‌های جدید برای A کلاس نسل جدید، اتحاد خود را با گروه خودروسازی "رنو نیسان" برقرار کرده است و از طرفی دیگر، مرسدس بنز با شرکت خودروسازی "بایک" در کشور چین متحد شده و به تولید محصولات خود با سرمایه گذاری مشترک در این کشور می‌پردازد.

علاوه بر این، شرکت خودروسازی BYD در کشور چین به عنوان متحد اصلی کمپانی خودروسازی دایملر به شمار می‌آید که برند مشترک آنان تحت عنوان "دنزا" معرفی شده و به تولید ماشین‌های جدید کاملا الکتریکی می‌پردازد. به همین منظور مدیرعامل کمپانی خودروسازی دایملر در نمایشگاه بین المللی ژنو از سرمایه گذاری جیلی و خرید سهام دایملر استقبال کرد، اما در ادامه تاکید کرد که شریک اصلی مرسدس بنز در کشور چین، شرکت خودروسازی بایک خواهد بود.

علاوه بر این، مدیران شرکت خوروسازی ولوو شک و تردید داشتند که بتوان در اتحاد جدید جیلی، با شرکت خودروسازی مرسدس بنز وارد همکاری شد. در این خصوص مدیر اجرایی شرکت خودروسازی ولوو اعلام کرد: تولید کنندگان خودرو همیشه مایل به همکاری در زمینه‌های تخصصی و همچنین اشتراک گذاری دانش خود به دیگر شرکت‌های خودروسازی نیستند تا برای آنان مزیت رقابتی داشته باشد. به عنوان مثال سیستم‌های رانندگی خودکار که اگر دانش آن را در اختیار دارید، به هیچ وجه علاقه‌ای برای اشتراک گذاری آن با شخص دیگری نخواهید داشت.

کد خبر 92230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha