پرشین خودرو: همایش گرامی داشت مقام زن و نقش آفرینی زنان در اقتصاد مقاومتی: تولید-اشتغال با تجلیل از بانوان برتر گروه صنعتی ایران خودرو در حوزه های مختلف برگزار شد.

به گزارش پرشین خودرو، این مراسم با حضور زهرا شجاعی مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز امور مشارکت زنان در دولت های هفتم و هشتم، راضیه لک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین شناسی، ناهید خداكرمی عضو و رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران، پریچهر سلطانی مشاور امور زنان سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، تعدادی از کارآفرینان زن برتر در حوزه صنعت و جمعی از مدیران ارشد ایران خودرو برگزار شد.

نادره رضایی مدیر مسئولیت پذیری اجتماعی گزارشی از عملکرد گروه صنعتی ایران خودرو در حوزه مسئولیت های اجتماعی وحمایت از زنان سرپرست خانوار در مناطق محروم ارایه کرد.

وی همچنین برنامه های آینده این خودروساز را درحمایت از زنان كارآفرین در مناطق محروم كه مسوولانه درحوزه تولید فعالیت می كنند، برای حضار تببین کرد.

در این مراسم زهرا شجاعی استاد دانشگاه در سخنانی ضمن تببین مقام و منزلت زنان در جامعه، موقعیت زنان را بیانگر میزان توسعه جوامع دانست و گفت: هر میزان رشد شاخص های اقتصادی كشوری بالا باشد اما زنان در ساختار سیاست و اقتصاد حضور نداشته باشند آن جامعه توسعه یافته به حساب نمی آید.

وی افزود: حقوق زنان در همه بخش ها از خانواده تا جامعه و عرصه های مختلف باید محفوظ باشد.

این فعال حوزه زنان یاد آورشد: قصد ما از پرداختن به موضوع زنان درقالب نهاد سازی و اقتصاد روز است و باید یك نگرش درست و توجه خاص به زنان جامعه شود.

وی بر بازنگری برخی از قوانین در امور زنان تاكید كرد و اظهارداشت: به دلیل حساسیت و ویژگی هایی که زنان در جامعه دارند هم می توانند منشا رشد، توسعه و پیشرفت و موفقیت باشند هم ممکن است از این ناحیه آسیب ببینند. باید دقت کنیم که از آنان، دشمنان برای تخریب حکومت استفاده نکنند.

شجاعی خاطر نشان ساخت: به دلیل جامعیت و الگو بودن حضرت فاطمه زهرا (س) ولادت این حضرت به عنوان روز مادر در نظر گرفته شده است. ما حضرت را درست نشناختیم و باید نگاه دیگری به این بانوی بزرگ داشته باشیم.

این استاد دانشگاه تاكید كرد: آنقدر در مراسم ها و محافل ما این حضرت را دور از دسترس مطرح کردند که مادران و دختران جوان ما فکر می كنند که ما نمی توانیم این مسیر را برویم و می روند به سراغ الگوهای دیگر و باید این شخصیت های مقدس را در قالب الگوهای قابل دسترس و قابل تبعیت مطرح کنیم.

وی افزود: باید نقش کارآفرینی حضرت زهرا (س) را به جامعه امروزی معرفی و نقش مشارکت سیاسی ایشان را تدوین کنیم.

گفتنی است، در این مراسم از كارآفرینان برتر حوزه صنعت، معدن و تجارت تجلیل شد. گروهی از كودكان سندرم داون و اوتیستیک در قالب گروه موسیقی هنرنمایی كردند. همچنین در حاشیه این مراسم زنان كارآفرین سرپرست خانوار، توان یابان و زنان روستایی كشور محصولات خود را در بازارچه خیریه “احسان و نیکوکاری” به نمایش گذاشتند.

کد خبر 92256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha