طراحی و ساخت یک قایق جدید از سوی لکسوس

پرشین خودرو: با توجه به فعالیت‌های اخیر کمپانی‌های بزرگ خودروسازی همچون بوگاتی، استون مارتین و یا حتی کمپانی خودروسازی تویوتا، دیگر عجیب نیست که کمپانی خودروسازی لکسوس هم محصولی غیر از اتومبیل تولید کند.

به گزارش پرشین خودرو، شاید بدانید که در این یکی دو سال گذشته، کمپانی‌های بزرگی همچون تویوتا، لامبورگینی، استون مارتین، بوگاتی و... به تولید قایق‌های لوکس و تندرو پرداخته‌اند و یا برخی از آنان همچون تویوتا، به طراحی و ساخت قایق‌های لوکس تفریحی روی آورده است، حال در این میان کمپانی خودروسازی لکسوس هم بعد از معرفی یک قایق کانسپت در سال گذشته که برمبنای خودروی لکسوس LFA ساخته شده بود، این تصمیم خود را جدی کرده و با الگوبرداری از خودروی جدید لکسوس UX، یک قایق بزرگ و لوکس طراحی کرده است که برخلاف پروژه اول این خودروساز ژاپنی، پروژه جدید آن با همکاری شرکت قایق سازی Marquis-Larson به مرحله تولید رسیده و از اواخر 2019 میلادی به مشتریان عرضه خواهد شد.

 



متاسفانه اطلاعات دقیقی از سوی لکسوس منتشر نشده است و تنها می‌دانیم که این قایق با طول کلی 19.8 متری ساخته شده است که نسبت به پروژه کانسپت لکسوس که در سال گذشته با طول 12.7 متر ساخته شده است، ابعاد و همچنین فضای کابین بزرگ‌تری دارد. علاوه بر این، هیچگونه اشاره به سیستم محرک این قایق نشده است، اما می‌توان پیش بینی کرد که همانند پروژه کانسپت لکسوس، از موتورهای هشت سیلندر لکسوس RC F به صورت جفتی استفاده شده باشد که در مجموع می‌توانند قدرتی بیشتر از 850 اسب بخار تولید کنند. برای ساخت بدنه این قایق هم انتظار می‌رود که همانند پروژه کانسپت این شرکت، از مواد ترکیبی فیبرکربنی و پلاستیک استفاده شده باشد که با قطعات چوبی تزیین شده است.

 



علاوه بر این‌ها، کابین قایق هم در قسمت جلوی آن تعبیه شده است که طبق ادعای شرکت خودروسازی لکسوس، درون آن یک میز ناهار خوری، سیستم تهویه مطبوع پیشرفته، آشپزخانه با یک اجاق گاز 2 شعله، سینک ظرف شویی و یخچال فریزر در نظر گرفته شده است. بر روی عرشه و قسمت هدایت قایق هم از مبلمان 6 نفره با روکش‌های چرمی و همچنین جزییات چوبی و شیشه‌ای استفاده شده است تا ویژگی‌های لوکس لکسوس بر روی این قایق هم دیده شود.

کد خبر 92261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha