وفادارترین مشتریان مربوط به کدام برند خودرویی هستند؟ +جدول

پرشین خودرو: ممکن است مرسدس ارزشمندترین برند خودرویی جهان باشد، اما قطعا نتوانسته آن قدر خوب نشان دهد که مشتریانش وفادارترین مشتریان یک برند خودرویی در جهان باشند و در انتخاب‌های بعدی خود چیزی جز یک بنز را ترجیح ندهند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از"اتومارکتینگ"، به نظر می‌رسد وفاداراترین مشتریان خودرو در جهان طرفدار برندهای ژاپنی هستند.

موسسه تحلیلی- خبری ادموند در سال 2018 گزارشی را در خصوص وفاداری مشتریان به برندها منتشر کرده که در آن به بررسی روند نقل و انتقال و خرید 13.9 میلیون خودرو بین سال‌های 2007 تا 2017 پرداخته است.

نتایج حاصل از این مطالعه نشان می‌دهد که مشتریان برندهای تویوتا، سوبارو و هوندا پس از استفاده از محصولات این کارخانه‌ها همچنان خودروی دیگری از این کمپانی را برمی‌گزینند و تمایلی به خودروهای دیگر نشان نمی‌دهند.

برندهای رم و شورلت نیز در این طبقه‌بندی، با نرخ وفاداری 54 درصدی مشتریان در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار می‌گیرند.

درست در جریان مخالف این مشتریان وفادار، برندهایی کرایسلر، اسمارت و دوج قرار دارند. فیات و میتسوبیشی نیز مشتریانی دارند که در انتخاب‌های بعدی از این برندها رو برمی‌گردانند و یا دیگران را تشویق به خرید خودرویی از برندهای دیگر می‌کنند.




 

این روند در دهه گذشته برنده و بازندگان بزرگی داشته است. سوبارو و مزدا یک جهش و رشد بزرگی را در حفظ دوباره مشتریان نشان می‌دهند . مزدا به تنهایی در سال 2017 با ساخت کراس‌اوور CX-5 خود توانست تعداد زیادی از مشتریان از دست رفته‌اش را به سمت خود بازگرداند.

در بخش بازندگان نیز باید از فرار مشتریان دوج و کرایسلر سخن بگوییم. در هر دو برند نرخ وفاداری مشتریان در طی دهه گذشته حدود 50 درصد کاهش نشان می‌دهد. بیوک نیز در این زمینه کار و فعالیت زیادی نشان نداده و به همین دلیل نرخ وفاداری مشتریانش از 35 درصدر از سال 2007 به 29 درصد در سال 2017 می‌رسد.




 

در بخش خودروهای لاکچری بیشترین مشتریان وفادار علاقه‌مند به لکسوس هستند. آئودی و لندروور نیز در مقام اول و دوم قرار می‌گیرند. مرسدس، پورشه و ب‌ام‌و نیز با اختلاف اندکی با این خودرو در مقام چهارم تا ششم قرار می گیرند. در انتهای این لیست مشتریان اینفینیتی، جگوار و ولوو وفاداری کمتری به برند خود نشان می‌دهند.

کد خبر 92270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha