کد خبر 92301
۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
اُفت ارزش سهام خودرویی‌ها+ نمودار

پرشین خودرو: در هفته جاری گروه پارس خودرو، زامیاد، گروه بهمن، سایپا، سایپا دیزل، ایران خودرو و ایران خودرو دیزل از ابتدا تا انتهای هفته با نوسان منفی معامله شدند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از میزان، معامله ۷ گروه خودرویی در بازار سرمایه حاکی از نوسان منفی تمامی گروه‌ها در معاملات است.

*سایپا (خساپا)

سهام گروه سایپا در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از یک هزار و ۳۶۲ سهم در ابتدای هفته به یک هزار و ۱۷۶ سهم کاهش یافت و حجم از ۱۹ میلیون و ۷۹ سهم با اُفت به ۱۷ میلیون ۷۹ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی ۰.۳۵ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و به رشد ۰.۱۲ درصدی رسید.


 

*ایران خودرو (خودرو)

سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۳۷۷ سهم در ابتدای هفته به یک هزار و ۵۵۱ سهم افزایش یافت و حجم از ۳ میلیون و ۸۹ سهم با رشد به ۳۲ میلیون و ۲۵۸ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی ۱.۹۵ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و به رشد ۲.۳ درصدی رسید.
 


*زامیاد (خزامیا)

سهام گروه زامیاد در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و ۴ هزا رو ۹۷۴ سهم در ابتدای هفته به ۲ هزار و ۱۴ سهم کاهش یافت و حجم از ۱۰۷ میلیون و ۷۴۶ سهم با کاهش به ۳۳ میلیون و ۳۸ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی ۴.۵۲ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و به کاهش ۲.۳۶ درصدی رسید.

 

*سایپا دیزل (خکاوه)

سهام گروه سایپا دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و ۹۰ سهم در ابتدای هفته به یک هزار و ۹۹۹ سهم افزایش یافت و حجم از یک میلیون و ۳۳۸ سهم با رشد به ۴۵ میلیون و ۱۸۲ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی ۴.۹۹ درصدی که این روند در انتهای هفته متوقف و به اُفت ۴.۷۶ درصدی رسید.

 


 


*پارس خودرو (خپارس)

سهام گروه پارس خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت یک هزار و ۳۱۰ سهم در ابتدای هفته به یک هزار و ۵۳ سهم افزایش یافت و حجم از ۲۱ میلیون با کاهش به ۱۷ میلیون و ۶۱۸ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی ۰.۳۵ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و به اُفت ۱.۳۳ درصدی رسید.
 

 



*گروه بهمن (خبهمن)

سهام گروه بهمن در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۳۱۸ سهم در ابتدای هفته به ۱۹۱ سهم کاهش یافت و حجم از ۳ میلیون و ۸۰۹ با اُفت به ۲ میلیون و ۶۴۵ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی ۰.۲ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و به اُفت ۰.۴۹ درصدی رسید.


 


*ایران خودرو دیزل (خاور)

سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت و در آخرین معامله با اُفت ۴.۸۵ درصدی متوقف شد.


در این رابطه همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه گفت: در هفته اخیر گروه خودرویی در ابتدای هفته نوسان مثبتی را تجربه کرد ولی با توجه به عرضه‌های عمده در این گروه و همچنین فروکش کردن برخی از خبرهای مبنی بر تاثیر جایگزینی خودروهای سنگین در سیستم حمل و نقل موجب شد تا شاهد ضعف معاملات در بازار سرمایه باشیم.

وی در ادامه افزود: در فضای کنونی با توجه به کمبود نقدینگی و زمان دریافت وجه نقد فروشندگان تا شنبه هفته آینده شاهد عرضه‌های ناشی از پایان سال خواهیم بود و پیش‌بینی می‌شود روند معاملات با شروع سال جدید بهبود یابد.

گزارش ها حاکی از معامله گروه‌های سایپا، سایپا دیزل، پارس خودرو، زامیاد، گروه بهمن، ایران خودرو و ایران خودرو دیزل با توجه به نوسان منفی شاخص بورس تا انتهای هفته با نوسان منفی معامله شدند.

کد خبر 92301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha