کد خبر 92303
۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
محبوب ترین کلاس خودرویی +تصویر

پرشین خودرو: خودروهای SUV را به جرات می توان به عنوان محبوب ترین کلاس خودرویی دانست که نه تنها آقایان بلکه خانم ها نیز طرفدار آن هستند. امروزه این کلاس مانند سابق کند و سنگین نیستند و تبدیل به هیولاهایی قدبلند شده اند که خیابان ها و جاده ها را با قدرت و سرعت بالا در می نوردند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازهفته نامه خودرو امروز، خودروهای SUV را به جرات می توان به عنوان محبوب ترین کلاس خودرویی دانست که نه تنها آقایان بلکه خانم ها نیز طرفدار آن هستند. امروزه این کلاس مانند سابق کند و سنگین نیستند و تبدیل به هیولاهایی قدبلند شده اند که خیابان ها و جاده ها را با قدرت و سرعت بالا در می نوردند. در نوشتار زیر به 9 SUV سریع اشاره خواهیم کرد که شتاب صفر تا 100 آنها زیر 5 ثانیه است.

Tesla Modek X؛ 3.2 ثانیه

تعجبی ندارد که تسلا را در رده اول می بینیم؛ این روزها همه جا حرف از قدرت و سرعت خودروهای الکتریکی است که نام تسلا در همه لیست ها به عنوان برترین برده می شود. در این خودرو دیگر خبری از پیشرانه های حجیم و یا توربورشارژر و سوپرشارژر نیست بلکه این موتورهای الکتریکی هستند که این قدرت عظیم را به این SUV نوآور می دهند.


 


Jeep Grand Cherokee Trackhawk، ثانیه3.4

جیپ گرند چروکی در نسخه Trackhawk معنای قدرت و سرعت را به صورت واضح برای همگان توضیح داده است. این SUV با سایز بزرگ و وزن 206 تن می تواند مک لارن 540C را مقهور چالاکی و توان خود کند. پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری این خودرو 707 اسب بخار نیرو تولید می کند.



Lamborghini Urus؛ 3.6 ثانیه

لامبورگینی پیش تر از این نیز خودروهای SUV تولید کرده بود اما پس از مدت بسیار زیاد دوباره دست به تولید یک SUV قدرتمند و سریع زد که نیامده با نسخه استاندارد به رتبه سوم سریع ترین SUV سال دست پیدا کرد. این هیولا از یک پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری همراه با دو توربوشارژر استفاده می کند که قدرت خروجی آن 650 اسب بخار است.


Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio؛ 3.8 ثانیه

نماد خوش شانسی آلفا این بار روی Stelvio، سریع ترین شاسی بلند در پیست نوربرگ رینگ نصب شده است تا ترکیبی از قدرت و زیبایی را به جاده ها بیاورند. در زیر کاپوت این ایتالیایی شیک پوش یک پیشرانه 6 سیلندر 2.9 لیتری مجهز به دو توربوشارژر قرار دارد که 505 اسب بخار قدرت تولید می کند.

 


 

 


Bentley Bentayga؛ 4.0 ثانیه

ملکه الیزابت اولین نفری بود که بعد از سوار شدن بر نمونه پروتایپ بنتایگا درخواست یک نمونه از آن را به بنتلی ارائه دارد. این شاسی بلند لوکس یکی از قوی ترین نمونه های بازار است که از یک پیشرانه 12 سیلندر توربو به حجم 6 لیتر استفاده می کند. قدرت تولیدی این پیشرانه 600 اسب بخار است.



کد خبر 92303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha