کد خبر 92314
۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
رکورد تولید ۱۰ هزار لامبورگینی هوراکان ثبت شد

پرشین خودرو: نوار موفقیت‌های لامبورگینی به‌عنوان سودآورترین سازنده‌ی سوپراسپرت‌های چندصد هزار دلاری ادامه دارد. به‌تازگی این برند، رکورد تولید ۱۰ هزار دستگاه هوراکان را جشن گرفته است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از زومیت، تصویری که در ابتدای متن دیده می‌شود، یک نسخه‌ی استاندارد از لامبورگینی هوراکان است. نمونه‌های جذاب‌تری از این محصول، مثل هوراکان اسپایدر و هوراکان پرفورمانته نیز وجود دارند؛ اما خودرویی که در عکس بالا دیده می‌شود، در تاریخ لامبورگینی دارای جایگاهی ویژه خواهد بود. این مدل، ۱۰ هزارمین دستگاه از سوپراسپرت هوراکان است که به خریداری در کانادا تحویل داده خواهد شد. کمتر از ۴ سال پیش، هوراکان به‌عنوان جایگزینی برای مدل بسیار محبوب گالاردو به خط تولید لامبورگینی رسید و حالا در حال تبدیل شدن به پرفروش‌ترین سوپراسپرت تاریخ خودروسازی جهان است. فراموش نکنیم، لامبورگینی گالاردو طی سال تولید خود از ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۳، دقیقا به تعداد ۱۴,۰۲۲ دستگاه ساخته شد؛ اما هوراکان در مدت ۴ سال به تیراژ ۱۰ هزار رسیده است.

ده هزارمین لامبورگینی هوراکان، به یادبود موفقیت نسخه‌ی GT3 از این خودرو در مسابقات دیتونا، با رنگ سبز‌ ویژه ارائه شده است. حدود ۳ ماه پیش، هوراکان GT3 در مسابقات استقامت ۲۴ ساعته‌ی دیتونا به مقام یازدهم مجموع و رتبه‌ی نخست کلاس خود رسید.

سال ۲۰۱۷ با موفقیت‌های زیادی برای هوراکان و شرکت سازنده‌ی آن همراه بوده است. در این مدت، ۲۶۴۲ دستگاه از نسخه‌های مختلف هوراکان تولید شد و نسبت به سال قبل، ۱۲ درصد رشد داشت. امروزه، ۶ مدل هوراکان در سبد لامبورگینی وجود دارند که جدیدترین آن‌ها، نسخه‌ی اسپایدر از هوراکان پرفورمانته است. تمامی این خودروها، مجهز به پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر V هستند، اما با قدرت‌های متفاوت ارائه می‌شوند.

مائوریتزیو رجیانی، مدیر فنی ارشد لامبورگینی، در باره‌ی آینده‌ی هورکان به‌عنوان ارزان‌ترین و پرفروش‌ترین محصول در خودروسازی ناحیه‌ی سنت آگاتا می‌گوید:

خبر خوب این است که پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی، به حیات خود در هوراکان و محصول جایگزین آن ادامه خواهد داد. مشتریان لامبورگینی در سال‌های آینده، همچنان می‌توانند بین نسخه‌ی دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک، حق انتخاب داشته باشند. مسلما نباید توقع داشت مثل بعضی خودروها (مرسدس بنز AMG E63 S و بی‌ام‌و M5) با فشردن یک دکمه روی کنسول لامبورگینی ۲ دیفرانسیل، تمامی قوای محرک به چرخ‌های عقب منتقل شود. تقلید این شرایط فنی، چندان ارزشمند نیست؛ زیرا با داشتن یک خودروی دو دیفرانسیل و استفاده از آن به‌صورت

دیفرانسیل عقب، ۸۰ کیلوگرم وزن اضافه و بلااستفاده خواهید داشت. علاوه بر این، سیستم تعلیق و فنربندی خودروی دو دیفرانسیل برای انتقال قوای محرک به ۴ چرخ تنظیم شده است و در حالت تک دیفرانسیل، عملکرد عالی نخواهد داشت.

ادامه‌ی تولید هوراکان با پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر، به معنای عدم عرضه‌ی این خودرو با دیگر انواع قوای محرک نخواهد بود. رجیانی تشریح کرده است که احتمال زیادی برای تولید سوپراسپرت‌های هیبریدی در سبد لامبورگینی وجود دارد تا مصرف سوخت و تولید آلودگی آن‌ها کمتر شود. کمتر از ۴ سال از تولید هوراکان می‌گذرد و پیش‌بینی می‌شود که عرضه‌ی آن تا ۲ یا ۳ سال دیگر هم ادامه داشته باشد. از سویی دیگر، با توجه به سابقه‌ی تولید ۱۰ ساله‌ی گالاردو و استقبال بالای علاقه‌مندان از هوراکان، احتمال ماندگاری این خودرو در خط تولید لامبورگینی تا سال ۲۰۲۴ وجود دارد.

ارزان‌ترین نمونه از لامبورگینی هوراکان، دارای پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری، همراه با قدرت ۵۷۳ اسب بخار و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب است. این محصول، در زمان حدود ۳.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در نسخه‌ی پایه، ۲۰۵ هزار دلار قیمت دارد. هوراکان پرفرومانته با پیشرانه‌ی مشابه اما به قدرت ۶۳۱ اسب بخار همراه سیستم چهار چرخ محرک، در زمان ۲.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و با آستانه‌ی قیمت ۲۸۰ هزار دلار فروخته می‌شود.

کد خبر 92314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha