کد خبر 92389
۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
رشد ۶.۵ درصدی مسافران قطار در سال ۹۶

پرشین خودرو: با وجود برنامه‌ریزی‌هایی که در طول سال‌های گذشته برای افزایش تقاضای سفر ریلی انجام شده هنوز این بخش از حمل و نقل ایران نتوانسته به ایده‌آل‌های خود نزدیک شود، هرچند آمارهای جدید راه‌آهن نشان می‌دهد که مسافران این بخش در سال ۱۳۹۶ رشدی قابل قبول داشته‌اند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایسنا، براساس آمارهای جدید از سوی راه‌آهن در سال ۱۳۹۶ بیش از ۲۴ میلیون مسافر از طریق شبکه ریلی حمل و نقل ایران جابه‌جا شده‌اند که این رقم در قیاس با مدت مشابه سال قبل افزایشی ۶.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

راه‌آهن همچنین اعلام کرده که در سال گذشته ۲۸۴ واگن مسافری با سن بالای ۳۰ سال را از رده خارج کرده و ۴۷۲ واگن جرم‌گیری و ۱۰۰ واگن نیز بهسازی شده‌اند.

همچنین در عملکرد سال ۱۳۹۶ این شرکت آمده که راه‌اندازی قطارهای گردشگری در مسیرهای مختلف کشور موجب افزایش ظرفیت و بهره‌وری شده و همچنین آغاز به کار قطارها در مسیرهای جدید مانند اصفهان - زاهدان، نخجوان – مشهد، همدان – مشهد و راه‌اندازی دو قطار پنج ستاره جدید از جمله اقداماتی بوده که در سال جاری صورت گرفته است.

راه‌آهن همچنین اعلام کرده که این شرکت تا پایان برنامه ششم توسعه مکلف به جابه‌جایی بیش از ۱۰۰ میلیون مسافر معادل ۲۰ درصد حمل و نقل عمومی کشور شده که از این‌رو نیاز به سرمایه‌ گذاری قابل توجه در این بخش را نشان می‌دهد.

با توجه به این موضوع در برنامه‌ریزی‌های سال آینده تامین مالی خرید ۴۵۰ واگن ریل باس از کره جنوبی، تامین مالی سه میلیارد دلار خرید ناوگان باری، لوکوموتیو و مسافری از روسیه، گشایش اعتبارات اسنادی مربوط به برقی کردن خط تهران – مشهد و اجرای عملیات قطار سریع‌السیر تهران – قم – اصفهان از جمله برنامه‌ریزی‌هایی است که به منظور گسترش نفوذ راه‌آهن در عرصه حمل و نقل ایران در دستور کار قرار گرفته است.

راه‌آهن همچنین اعلام کرده که در نوروز ۱۳۹۷ با فراهم کردن بیش از یک میلیون و ۸۷۲ هزار صندلی رشدی ۱۵ درصدی را از نظر ظرفیت و رشدی ۱۳.۸ درصدی را از نظر افزایش تعداد صندلی ایجاد کرده است.

کد خبر 92389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha