کد خبر 92390
۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
خطرات مصرف آجیل‌ های ارزان قیمت

پرشین خودرو: کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت با اشاره به خطرات مصرف آجیل کهنه، درخصوص خرید آجیل‌های ارزان قیمت از دستفروشان هشدار داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت با اشاره به خطرات مصرف آجیل کهنه، درخصوص خرید آجیل‌های ارزان قیمت از دستفروشان هشدار داد.

بهمن خدادادیان ، با اشاره به افزایش خرید آجیل در آستانه عید نوروز، گفت: در وحله اول توصیه اکید ما خرید آجیل از اماکن معتبر است.

وی افزود: متاسفانه در ایام شلوغی بازار نوروز بسیاری از دستفروشان اقدام به فروش آجیل کرده که عمدتا آجیل های مانده و فاسد هستند.

وی با اشاره به خطرات مصرف آجیل کهنه، گفت: آجیل‌های کهنه محتوای حشرات ریز بصورت شته هستند و از طرفی عمدتا کپک زده‌اند.

خدادادیان افزود: برخی از این کپک‌ها سموم بسیار خطرناکی تولید کرده که می‌تواند موجب مسمومیت شدید افراد و بستری آنها در بیمارستان شود.

وی در خصوص نحوه تشخیص آجیل کهنه گفت: بعضا این نوع آجیل ها را با رنگ های شیمیایی رنگ می‌زنند تا کهنگی آن ها کمتر مشخص باشد، بنابراین توصیه می‌شود تا حد امکان از خرید آجیل رنگ شده خودداری شود.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه افزود: از طرفی آجیل کهنه در برخی اقلام خود رنگ سبز به خود گرفته و با خوردن مقدار کمی از آن طعم ماندگی و کهنگی شبیه طعم نان کپک زده و مانده احساس می‌شود.

خدادادیان تاکید کرد: مردم باید بدانند آجیل هایی که با قیمت کمتر عرضه می‌شوند، قطعا کیفیت پایینی دارند و آجیلی که کیلویی پنج هزار تومان عرضه می‌شود دارای مشکل بهداشتی است.

وی با بیان اینکه آجیل خام سالم تر و بهداشتی‌تر است، گفت: ترجیحا توصیه بر این است افراد به جای آجیل‌های رنگ زده و شور از آجیل خام که سالم‌تر است استفاده کنند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه افزود: افراد خود می‌توانند در منزل با استفاده از نمک، زعفران و آبلیمو آجیل را بو دهند.

وی در پایان توصیه کرد: افراد بعد از خرید آجیل جهت ممانعت از کپک زدگی آن در ایام نوروز حتما آجیل را در مکان خشک و خنک نگهداری کنند.

کد خبر 92390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha