کد خبر 92438
۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵
7 اپلیکیشن مسیریاب برای سفرهای نوروزی

پرشین خودرو: فرا رسیدن سال نو را به فال نیک گرفتیم و در ادامه به اپلیکیشن‌های مسیریابی اشاره خواهیم کرد که چراغ راه شما در مسافرت‌های نوروزی خواهند بود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازبرترین ها ، نوروز در راه است و بدون شک از هم‌اکنون هزارویک برنامه برای تعطیلات نوروز چیده‌اید، به احتمال زیادی یکی از این برنامه‌ها نیز سفر نوروزی است. سفر کردن در نوع خودش جذاب‌ و مفرح است به‌‌خصوص اگر در ایام نوروز باشد. از طرف دیگر سفر نیاز به تمهیدات مختلفی دارد و زمانی که بار سفر ‌می‌بندید باید مواردی را در نظر داشته باشید، با توجه به زندگی دیجیتال، تجهیزات و نرم‌افزارهایی نیز وجود دارد که فرآیند سفر شما را راحت‌تر می‌کند. یکی از این موارد اپلیکیشن‌های مسیریاب است که آدرس و مکان جاهایی که بلد نیستید را در دیار غربت به راحتی به کمک این اپلیکیشن‌ها می‌توانید پیدا کنید.

به همین دلیل فرا رسیدن سال نو را به فال نیک گرفتیم و در ادامه به اپلیکیشن‌های مسیریابی اشاره خواهیم کرد که چراغ راه شما در مسافرت‌های نوروزی خواهند بود. به این نکته نیز اشاره کنیم که اساس کار اپلیکیشن‌های مسیریاب بر اساس دریافت اطلاعات آنلاین است، اما از آنجایی که مسافرت احتمال زیادی وجود دارد گوشی شما به اینترنت در بعضی از نقاط دسترسی نداشته باشد پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که اپلیکیشن مسیریاب به شما اجازه استفاده آفلاین را می‌دهد حتماً قبل از شروع مسافرت نقشه‌های لازم را دانلود و در اپلیکیشن اجرا کنید تا در طول مسیر دغدغه‌ای برای قطع اینترنت داشته باشید.

۱. اپلیکیشن Google Maps
 


این اپلیکیشن که به صورت پیش‌فرض بر روی بیشتر گوشی‌های هوشمند اندرویدی نصب است را می‌توان یک مسیریاب تمام‌عیار دانست، این اپلیکیشن یکی از دقیق‌ترین اپلیکیشن‌های مسیریاب است و خیابان‌های فرعی و کوچه‌های شهرهای مختلف را با جزئیات بالایی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. مسیریابی با Google Maps بسیار ساده است و به لطف این اپلیکیشن می‌توانید در کنار پیدا کردن آدرس از کوتاه‌ترین راه خیابان‌های فرعی و کوچه‌پس‌‌کوچه‌‌ها به مقصد برسید.

۲. اپلیکیشن Sygic
 


اپلیکیشن Sygic یک ابزار تمام‌عیار برای مسیریابی است و در بین کاربران ایرانی نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است. این اپلیکیشن اجازه دانلود نقشه‌ها را با کیفیت بسیار بالا می‌دهد تا در طول مسیر نیازی به دانلود نقشه از اینترنت نداشته باشید، مسیریابی بسیار آسان، قطب‌نما، راهنمای صوتی و سخنگو برای مسیریابی در حین رانندگی و امکان نمایش سه‌بعدی نقشه را تنها قسمتی از ویژگی‌های برتر اپلیکیشن Sygic می‌توان دانست.

این اپلیکیشن امکانات زیادی دارد که بعضی از آن‌ها در ایران قابل دسترسی نیست، از طرف دیگر Sygic در بین اپلیکیشن‌های مسیریاب به عنوان یک اپلیکیشن سنگین به‌حساب می‌آید که نیاز به سخت‌افزار قوی دارد در نتیجه اگر اپلیکیشن در حین اجرای کار بر روی گوشی شما بسته شد، غم به دل خود راه ندهید و دوباره Sygic را اجرا کنید.

۳. اپلیکیشن Waze
 


این اپلیکیشن یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های مسیریاب در ایران است و کاربر را در جریان انتخاب بهترین مسیر ممکن و همچنین آگاهی از اتفاقات صورت گرفته در مسیری که درپیش رو است قرار می‌دهد. اپلیکیشن Waze امکانات جالبی برای مسافرت‌های گروهی در اختیار کاربران قرار می‌‌دهد و می‌توانید موقعیت خود را در این اپلیکیشن به‌اشتراک بگذارید تا دوستان شما نیز که در مسیر هستند درجریان زمان تقریبی رسیدن شما به مقصد قرار بگیرند. امکان مشخص کردن مسیرهای پرترافیک و شلوغ برای سایر کاربران نیز از دیگر امکانات جالب اپلیکیشن Waze است.

ویژگ‌های اپلیکیشن Waze به همین‌جا ختم نمی‌شود و امکان نمایش دوربین‌های پلیس را نیز در نقشه میسر کرده است، نمایش وضعیت جاده، رابط کاربری ساده‌‌ و آسان، نمایش اماکن مهم مانند رستوران‌‌ها و علامت‌گذاری مکان‌هایی از نقشه برای اطلاع به سایر رانندگان را می‌توان از ویژگی‌های جالب اپلیکیشن Waze دانست.

۴. اپلیکیشن Maverick
 


در این قسمت از معرفی اپلیکیشن‌های مسیریاب به اپلیکیشنی رسیدیم که در ایران طرفداران خاص خودش را دارد. این اپلیکیشن سرعت بسیار بالایی دارد و تمامی امکانات آن به صورت آفلاین و آنلاین قابل دسترسی است. این اپلیکیشن نه‌تنها برای رانندگان پیشنهاد می‌شود بلکه تعداد گام‌های افرادی که اهل پیاده‌روی هستند را نیز محاسبه می‌کند. ارائه اطلاعات دقیقی مانند ارتفاع مکان مورد نظر از سطح دریا، فشار هوا و امکاناتی برای دوچرخه‌سواران را می‌توان از دیگر ویژگی‌های اپلیکیشن Maverick دانست. در کنار این موارد، اپلیکیشن Maverick نقشه‌ها را تا میزان ۱۷ برابر بزرگ‌نمایی می‌کند و به قطب‌نمای داخلی مجهز است.

۵. اپلیکیشن MapFactor GPS Navigation Maps
 


این اپلیکیشن به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن‌های مسیریاب در حالت آفلاین در سیستم‌عامل اندروید شناخته می‌شود. به این ترتیب با یکبار اتصال به اینرنت نقشه‌ها دانلود شده و به‌صورت آفلاین دردسترس کاربر قرار می‌گیرند. امکان دانلود نقشه‌ها داخل کارت حافظه میکرو اس‌دی نیز یکی دیگر از ویژگی‌های این اپلیکیشن است. نقشه‌های دانلود شده هر ماه یک‌بار به صورت کاملاً رایگان به‌روزرسانی می‌شوند و به لطف این اپلیکیشن می‌توانید سریع‌ترین مسیر را به آدرس مورد نظر پیدا کنید. نمایش مدت زمان باقی‌‌مانده تا رسیدن به مقصد، نمایش سه‌بعدی و دو بعدی نقشه‌ها و همچنین تم‌های روز و شب را می‌توان از ویژگی‌های برتر اپلیکیشن MapFactor GPS Navigation Maps دانست.

۶. اپلیکیشن Here We Go
 


در این قسمت قصد معرفی اپلیکیشنی را داریم که امکانات و رابط‌کاربری آن شباهت‌های زیادی به اپلیکیشن Waze دارد. اپلیکیشن Here We Go، در کنار مسیریابی، شیوه دسترسی به سرویس حمل‌و‌نقل عمومی را نیز در هر شهری فراهم می‌کند و فهرستی از بهترین مکان‌های اطراف شما را نمایش می‌دهد. (این ویژگی‌ برای کاربران ایرانی دقت زیادی ندارد.) این اپلیکیشن نقشه‌ها را با سه حالت مختلف نمایش می‌دهد و بسته به صلاحدید خود می‌توانید یک قسمت خاص یا مسیر ویژه‌ را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید. مکانی که اشتراک گذاشته‌اید را برای دسترسی‌های بعدی می‌توانید ذخیره کنید.

۷. اپلیکیشن MAPS.ME
 


این اپلیکیشن امکان دسترسی آنلاین و آفلاین به نقشه‌های قسمت‌های مختلف ایران را می‌دهد، این نقشه‌ها از دقت بسیار بالایی برخوردارند و در کنار جاده‌های اصلی، مسیرهای فرعی را نیز می‌توانید در اپلیکیشن MAPS.ME پیدا کنید. دانلود نقشه‌های ایران در این اپلیکیشن چیزی حدود ۳۰ مگابایت ترافیک مصرف می‌کند اما پس از دانلود دیگر به اینترنت آنلاین برای تعیین مسیر نیازی ندارید. اپلیکیشن MAPS.ME در کنار جاده‌ها، در هر شهری مسیرهای پیاده‌روی را نیز مشخص می‌کند، نمایش زمان و مسافت تقریبی رسیدن به مقصد نیز یکی دیگر از ویژگی‌های این اپلیکیشن است.

در این قسمت به پایان فهرست بهترین اپلیکیشن‌های مسیریاب برای انتخاب مسیر در مسافرت‌های نوروزی رسیدیم، در پایان باید به این نکته نیز اشاره کنیم که اساس کار اپلیکیشن‌های مسیریاب بر اساس دریافت اطلاعات آنلاین است، اما از آنجایی که مسافرت احتمال زیادی وجود دارد گوشی شما به اینترنت در بعضی از نقاط دسترسی نداشته باشد پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که اپلیکیشن مسیریاب به شما اجازه استفاده آفلاین را می‌دهد حتماً قبل از شروع مسافرت نقشه‌های لازم را دانلود و در اپلیکیشن اجرا کنید تا در طول مسیر دغدغه‌ای برای قطع اینترنت داشته باشید.

پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه‌ای از تعامل با اپلیکیشن‌های مسیریاب دارید و اپلیکیشن مناسبی را می‌شناسید نام و ویژگی‌های این اپلیکیشن را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

کد خبر 92438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha