کد خبر 92451
۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۹
آلرژی بهاری را متوقف کنید

پرشین خودرو: آلرژی های بهاری مهمان ناخوانده ی فصل زیبای بهار هستند، اما اگر از قبل آمادگی های لازم را در خصوص این مهمان دردسرساز به وجود آوریم، می توانیم از تشدید آن در طول فصل بهار جلوگیری کنیم.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از روزیاتو، آلرژی های بهاری مهمان ناخوانده ی فصل زیبای بهار هستند، اما اگر از قبل آمادگی های لازم را در خصوص این مهمان دردسرساز به وجود آوریم، می توانیم از تشدید آن در طول فصل بهار جلوگیری کنیم.

 

۱- فیلترهای دستگاه تهویه هوا را تعویض کنید

تمیزی فیلترهای هوا در همه ی فصل ها مهم است، اما در فصل بهار اهمیت این مسأله دو چندان می شود. کارشناسان می گویند در پایان زمستان هایی که هوای معتدل تری داشتند گرده افشانی بعضی درختان زودتر شروع می شود و این مسأله می تواند علائم آلرژی های بهاری را تشدید کند. فیلترهای کثیف دستگاه تهویه هوا می توانند گرده های گیاهان را به خود جذب کنند و باعث وخامت آلرژی شما شوند. پس برای جلوگیری از مسأله، از تمیزی فیلترهای دستگاه تهویه هوا مطمئن شوید.

۲- از عینک آفتابی استفاده کنید

با ورود گرده های درختان به چشم ها، بینی و گلو، علائم آلرژی شروع می شود. پزشکان می گویند افراد باید جلوی ورود گرده ها به چشم هایشان را بگیرند. ورود گرده ها منجر به خارش چشم، عطسه، تودماغی شدن صدا، خارش بینی و گاهی سرفه می شود. با استفاده از عینک آفتابی می توانید از ورود گرده ها به داخل چشم جلوگیری کنید.

۳- استفاده از داروهای ضد آلرژی را زودتر شروع کنید

لازم است که پیش از شروع علائم آلرژی داروهای لازم را تهیه کنید. به علاوه، پزشکان متخصص آلرژی اغلب توصیه می کنند مصرف داروهای ضد آلرژی را هفته ها پیش از زمان اوج آلرژی آن در فصل بهار شروع کنید.

۴- استفاده از اسپری بینی را زودتر شروع کنید

چند روز زمان می برد تا اسپری های بینی تأثیر درمانی خود را بر علائم آلرژی داشته باشند. بنابراین اگر می خواهید از این وقفه جلوگیری کنید استفاده از اسپری را زودتر شروع کنید. پزشکان توصیه می کنند در صورتی که از آلرژی خود آگاه هستید یک هفته پیش از زمانی که معمولا دچار علائم آلرژی می شوید استفاده از اسپری را شروع کنید.

۵- دستشویی و حمام را تمیز کنید

وقتی به روش های مقابله با علائم آلرژی فکر می کنیم احتمالا تمیز کردن گوشه و کنار حمام و دستشویی اولین چیزی نیست که به ذهن خطور کند اما می بایست این کار در اولویت خود قرار دهید. به ویژه از بین بردن قارچ ها و کپک هایی که روی سطوح مختلف دستشویی و حمام به وجود می آیند اهمیت زیادی دارد. این قارچ ها از عوامل اصلی بروز آلرژی هستند. در فصل بهار به دلیل افزایش رطوبت این مشکل تشدید می شود.

۶- از ۵ تا ۱۰ صبح زمان کمتری را در بیرون بگذرانید

اگر به آلرژی بهاری مبتلا هستید، لازم است که در ساعات اولیه ی صبح زمان کمتری را در بیرون بگذرانید، چون درختان بیشترین گرده افشانی را در این زمان از روز انجام می دهند. پزشکان می گویند اگر صبح برای انجام ورزش یا پیاده روی به بیرون رفته اید، باید به خانه برگردید و به حمام بروید.

۷- موها و مژه های خود را بشویید

پزشکان معتقدند اگر پیش از آرایش، موها و صورت خود را بشویید، این کار به جلوگیری از بروز علائم آلرژی کمک می کند. محصولات مراقبتی مو گرده ها را به خود جذب می کنند. اگر می خواهید پیش از خروج از خانه آرایش کنید، ابتدا باید صورت خود را بشویید.

۸- نیازی به تغییر در رژیم غذایی نیست

با وجود آنکه برخی معتقدند تغییر در رژیم غذایی به جلوگیری از علائم آلرژی کمک می کند اما بعضی پزشکان نیز می گویند هیچ دلیل علمی برای این مسأله وجود ندارد. داشتن یک رژیم غذایی سالم بسیار عالی است اما نمی توان به طور دقیق مواد غذایی ای را نام برد که آلرژی را درمان می کنند.

۹- از واکسن آلرژی استفاده کنید

واکسن آلرژی فصلی می تواند راه حل مشکل کسانی باشد که هر ساله گرفتار آلرژی های شدید فصلی هستند. اگر می دانید که هر سال دچار آلرژی شدید فصلی خواهید شد، می توانید از واکسن های آلرژی استفاده کنید. این واکسن ها مثل واکسن های آنفولانزا هستند، با این تفاوت که بیشتر از یک بار تزریق می شوند تا مقاومت لازم را برای مقابله با آلرژی در بدن به وجود آورند.

کد خبر 92451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha