107 واگن نو و بازسازی شده رجا به ناوگان ریلی پیوست

پرشین خودرو: عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرد: از اسفند پارسال تاکنون در مجموع، ١٠٧ واگن نو و بازسازی شده برای سفرهای ریلی به ناوگان رجا افزوده شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازتارنمای شرکت حمل و نقل ریلی (رجا)، «غلام‌حیدر ابراهیم بای سلامی» که مدیرعامل هلدینگ گردشگری سازمان اجتماعی است، گفت: هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی در 2سال گذشته حدود 80 واگن جدید و بازسازی شده به ناوگان ریلی مسافری اضافه کرده است، در حالی که در دولت های نهم و دهم حتی یک ناوگان به قطارهای رجا افزوده نشده بود.
وی ادامه داد: 180 واگن به شرکت‌های داخلی سفارش داده ایم که ١٠٧ واگن آن تولید یا بازسازی شده و به ناوگان حمل ‌و نقل مسافری پیوسته است.
عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری یادآوری کرد: در این دوره، ٢٧ واگن غزال چینی با عمر ١٠ سال نیز بابت طلب از یک شرکت به ارزش 380 میلیارد ریال وارد ناوگان حمل و نقل ریلی شد.
وی افزود: 38 واگن نیز برای نوروز 13٩٧، با حمایت مالی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران در مدت یک ماه و نیم گذشته وارد ناوگان رجا شده است.
سلامی افزود: این واگن ها شامل ١٩ واگن نو از سازندگان داخلی،١٢ واگن بازسازی شده و هفت واگن خدماتی است.
«در مجموع، حدود یک هزار و 450 میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت رجا و سازمان تامین اجتماعی در 2 سال گذشته برای سرمایه گذاری توسعه و بهسازی ناوگان مسافری ریلی شرکت رجا اختصاص یافت».

** رجا در انتظار کمک‌های مالی و ارزی
به گفته مدیرعامل هلدینگ گردشگری سازمان اجتماعی، با نجات رجا از ورشکستگی و استفاده از توان داخلی، سه شرکت واگن‌سازی «واگن پارس»، «پلور سبز» و «اریکو» که تعطیل شده بود، در مسیر توسعه قرار گرفت و صدها شغل به جامعه بازگشت.
وی افزود: فعالیت دوباره این شرکت‌ها با استفاده از صنایع داخلی رجا و همکاری سازمان تامین اجتماعی آغاز شد اما هنوز کمک‌های مالی و ارزی عمده‌ای از جایی نرسیده است.
این مسوول یادآوری کرد: شرکت رجا حدود 9 سال بین دولت و سازمان تامین اجتماعی معلق بود اما با کمک سازمان خصوصی‌سازی توانستیم هفت هزار میلیارد ریال از اموال سازمان را برگردانیم و اکنون این شرکت حدود 20 هزار میلیارد ریال دارایی قابل ارزیابی دارد.
وی افزود: در بخش کارگری و پیمانکاری از شرکت شکایت‌های متعددی شده بود که با ساماندهی، توانستیم آن را به صفر برسانیم.

** توسعه ناوگان حمل‌ و نقل ریلی مسافری
سلامی درباره توسعه ناوگان حمل‌ و نقل ریلی مسافری اعلام کرد: در پروژه‌های مشترک واگن‌سازی با کشورهای خارجی ورود کردیم، شرکت‌های معتبر بین‌المللی که پیش تر از حضور در بازار ایران امتناع می‌کردند، اکنون در قالب پروژه‌های مشترک (جوینت ونچر) با رجا قرارداد سرمایه‌گذاری می‌بندند.
وی با بیان اینکه شرکت‌هایی مانند «زیمنس»، «اشتادلر»، «کف» و «بمباردیه» از همکاری و مشارکت با رجا استقبال کرده‌اند، افزود: البته قبل از مشارکت با خارج، با استفاده از توان داخلی برای بازسازی و نوسازی ناوگان ریلی مسافری کشور اقدام کردیم.
 بیست و یکم اسفندماه مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: تا پیش از سال 1392، سالیانه نزدیک به 33 میلیون تن بار در شبکه ریلی حمل می شد اما از سال 1394، روند آن صعودی شد و امسال به حدود 47 میلیون تن افزایش یافت.
«سعید محمدزاده» ادامه داد: امسال 320 واگن فرسوده مسافری از رده خارج و 85 واگن جدید وارد شبکه شد.
به گفته وی، امسال 1300 کیلومتر خط گذاری جدید در کشور صورت گرفت که این در عمر 90 ساله راه آهن بی سابقه است.

کد خبر 92457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha