توسعه سیستم‌های خودران تویوتا با همکاری اوبر

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی تویوتا با همکاری"اوبر"، به دنبال رسیدن به سیستم‌های رانندگی خودران و توسعه سریع‌تر سیستم‌های اختصاصی خود است.

به گزارش پرشین خودرو، در پی رسوایی اخیر "اوبر" و کاهش درآمد و ارزش سهام، این کمپانی فعال در صنعت خودروسازی همکاری خود را با دیگر شرکت‌های بزرگ خودروسازی آغاز کرده و به توسعه سیستم‌‌های مستقل از راننده آنان کمک می‌کند و یا تکنولوژی خود را در اختیار آنان قرار می‌دهد. حال باتوجه به این شرایط و فروش سیستم‌های مستقل از راننده اوبر، کمپانی خودروسازی تویوتا در نظر دارد برای رسیدن به این تکنولوژی و همچنین توسعه سیستم‌های مستقل از راننده اختصاصی خود، با کمپانی اوبر وارد همکاری شده و به این تکنولوژی دسترسی پیدا کند.

طبق ادعای منابع خبری، کمپانی خودروسازی تویوتا پس از رسیدن به سیستم‌های رانندگی خودکار اوبر، به صورت آزمایشی آن را بر روی یک اتومبیل کوچک مورد استفاده قرار می‌دهد، اما همانطور که گفتیم هدف اصلی این شرکت برای همکاری با کمپانی اوبر، توسعه سریع‌تر و رسیدن به تکنولوژی اختصاصی تویوتا خواهد بود. پیرو این موضوع در هفته جاری، دارا خسروشاهی مدیرعامل کمپانی اوبر با مدیران شرکت خودروسازی تویوتا ملاقات کرده است.

در رابطه با این موضوع سخنگوی کمپانی خودروسازی تویوتا اعلام کرد: ما به طور مرتب در رابطه با سیستم‌های رانندگی خودکار با شرکت اوبر تبادل اطلاعات داریم، اما هنوز هیچگونه تصمیمی برای همکاری جدی میان این دو کمپانی بزرگ وجود ندارد، با این حال کمپانی اوبر با شرکت‌های خودروساز مختلفی از جمله "دایملر" و "ولوو" همکاری دارد و به توسعه سیستم‌های خودران آنان کمک می‌کند.

کد خبر 92495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha