کد خبر 92503
۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
حضور پررنگ راهیان نور در خوزستان

پرشین خودرو: مسئول راهیان نور و گردشگری سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد حضور پررنگ راهیان نور در یادمان‌ها و مناطق عملیاتی خوزستان هستیم، گفت: به نظر می‌رسد امسال آمار حضور راهیان نور نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، نادر محمدمیسا، با اشاره به آخرین وضعیت اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس خوزستان اظهار کرد: اعزام راهیان نور دانش‌آموزی از 14 مهرماه به صورت سراسری از اقصی‌نقاط کشور آغاز شد. همچنین شروع اعزام کاروان‌های راهیان نور دانشجویی از 15 بهمن تا اوایل اسفند بود.

وی افزود: اعزام کاروان‌های راهیان نور عمومی یا مردمی از ابتدای اسفندماه سال جاری آغاز شد که به دلیل آماده شدن زیرساخت‌ها در سه سال اخیر، شاهد حجم بالای مراجعه مردم با خودروهای شخصی به یادمان‌ها و مناطق عملیاتی نیز هستیم.

مسئول راهیان نور و گردشگری سپاه ولیعصر(عج) خوزستان تصریح کرد: از ابتدای اردیبهشت 95 تا اردیبهشت 96 در مجموع شش میلیون نفر در قالب کاروان‌های راهیان نور از مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس خوزستان دیدن کردند و در حال حاضر نیز با وجود تمامی اخبار منفی که نسبت به وضعیت خوزستان از لحاظ زیست محیطی و ریزگردها وجود داشت، شاهد حضور پررنگ کاروان‌های راهیان نور هستیم.

محمدمیسا عنوان کرد: هم اکنون ظرفیت اسکان شبانه روزی راهیان نور در خوزستان 120 هزار نفر است که پاسخ نیاز استان و حجم اعزام‌ها و مراجعین را می‌دهد. بنابراین نیازی به افزایش ظرفیت اسکان شبانه روزی زائران مناطق عملیاتی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در استان خوزستان برای اسکان کاروان‌های راهیان نور، سه اردوگاه متمرکز کشوری در اهواز و خرمشهر برای کاروان‌های راهیان نور و همچنین در آبادان دو اردوگاه متمرکز برای زائرانی که با خانواده‌های خود به صورت شخصی راهی مناطق عملیاتی می‌شوند، وجود دارد. همچنین 11 اردوگاه استانی آماده اسکان زائران محترم یادمان‌ها و مناطق عملیاتی هستند.

مسئول راهیان نور و گردشگری سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه اسکان شبانه روزی در جوار هیچکدام از یادمان‌ها به جز یادمان شهدای هویزه امکان‌پذیر نیست، اظهار کرد: به جز یادمان هویزه، امکان اسکان شبانه در هیچکدام از یادمان‌ها و مناطق عملیاتی استان وجود ندارد و کاروان‌ها و زائران باید پیش از غروب برای اسکان به اردوگاه‌های متمرکز کشوری و استانی بروند.

محمدمیسا گفت: خوشبختانه این امکان فراهم شده تا مسافرانی که با خودروهای شخصی به خوزستان می‌آیند، بتوانند خودروی خود را در محلی مناسب و ایمن پارک کنند و به وسیله اتوبوس همراه با کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس و یادمان‌ها اعزام شوند. متقاضیان می‌توانند برای استفاده از این امکان در سایت قرارگاه شهید باقری اهواز ثبت نام کنند.

کد خبر 92503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha