وقتی ایربگ به چالشی بزرگ برای هیوندای تبدیل می شود!

پرشین خودرو: ایربگ‌ها اینک بزرگترین مشکل صنایع اتومبیل‌سازی جهان هستند و باعث بیشترین فراخوان در سال‌های گذشته محسوب می‌شوند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از عصرایران، بازرسان و کارشناسان ایمنی در آمریکا در حال بررسی ایربگ‌ها در هیوندایی و کیا هستند، تا دلیل 4 مرگ و 6 مصدوم در تصادفات از ناحیه جلو را دریابند.

در هفته گذشته شرکت هیوندایی موتورز در آمریکا برای بیش از 155 هزار دستگاه سوناتای 2011 فراخوان داد. فراخوانی که اینک به یک چالش بزرگ برای این شرکت تبدیل شده و روی سهام هیوندایی تاثیر گذاشته است.

این مشکل چالش‌برانگیز به واحد کنترل ایربگ مربوط می‌شود که ممکن است در یک زمان کوتاه دچار مشکل یا اتصال شوند. موسسه ملی ایمنی و ترافیک بزرگراهی در آمریکا که مسئولیت تست خودروهای وارد شده به بازار این کشور را نیز برعهده دارد، در این خصوص اعلام کرده که در صورت بروز چنین مشکلی، احتمالا ایربگ‌های بخش جلو و کناری غیرفعال شده و در صورت بروز تصادف عمل نخواهند کرد. این مسئله در نوع خود بزرگ است تا جایی که به افت سهام شرکت بزرگ کره‌ای منجر شده است.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند فراخوان و اصلاح مشکل یا جایگزین کردن خودرو بیش از 575 میلیون دلار برای هیوندایی هزینه در بر خواهد داشت.

سوناتاهای 2011 بیش از بقیه خودروهای هیوندایی این نقص فنی را نشان داده‌اند و موسسه ملی ایمنی و ترافیک بزرگراهی آمریکا اعلام کرده احتمالا این موضوع در تعداد بیشتری از خودروها دیده خواهد شد.

این معضل تا کنون به مرگ 4 نفر و آسیب بیش از 6 نفر منجر شده است.

ایربگ‌ها اینک بزرگترین مشکل صنایع اتومبیل‌سازی جهان هستند و باعث بیشترین فراخوان در سال‌های گذشته محسوب می‌شوند. سرمنشاء تمام مشکلات ایربگی نیز به شرکت تاکاتای ژاپن می‌رسد. شرکتی که بنا بر حکم دادگاه‌های مربوط به علت مقصر شناخته شدن در 17 فقره مرگ در جهان محکوم است.

پس از فراخوان هیوندایی در خصوص نقص فنی ایربگ‌های سوناتا، سهام شرکت هیوندایی تاکنون بیش از 4.8 درصد کاهش نشان داده که در 2 ماه اخیر بی‌سابقه بوده است. کیا نیز با کاهش 3.7 درصدی بی‌سابقه سهامش در 6 ماه گذشته مواجه شده است.

لی‌ هنگ‌کو مشاور ارشد موسسه تجارت و اقتصاد صنعتی کره جنوبی در این خصوص گفت: ما در مرحله اغازین یک بررسی هستیم و نمی‌دانیم این افت سهام تا چه حد گسترده خواهد شد.

از طرفی هنوز معلوم نیست چند خودروی دیگر در جهان به ایربگ‌هایی مجهز هستند که در هنگام برخورد یا تصادف عمل نکرده یا کامل باز نمی‌شوند.

کد خبر 92509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha