ایران گردی با ام.وی.ام ایکس22 و ایکس33 اس +تصاویر

پرشین خودرو: «مدیران خودرو» برای شبیه سازی به یک سفر خانواده ایرانی با محصولات خود و آشنایی با فرهنگ ایرانگردی اقدام به برنامه ریزی و برگزاری این تور کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، شرکت «مدیران خودرو» با هدف معرفی جاذبه های دیدنی و گردشگری ایران و تست بلند مدت خودروهای ام.وی.ام ایکس22 و ایکس33 اس در شرایط آب وهوایی و جاده های مختلف، اقدام به برگزاری تور ایرانگردی با پیمایش مسافت بیشتر از 2000 کیلومتر در منطقه شمال غرب کشور به همراه خبرنگاران رسانه های تخصصی حوزه خودرو کرد.

برنامه سفر
تست جاده ای «مدیران خودرو» با چاشنی ایران گردی به همراه رسانه های تخصصی حوزه خودرو صبح روز سه شنبه 22 اسفندماه از جلوی دفتر مرکزی «مدیران خودرو» با 2 دستگاه «ام وی ام ایکس 33 اس» نسل سوم با مشخصات فنی موتور چهارسیلندر 2 هزار سی سی، توان 136 اسب بخار، حداکثر گشتاور180 نیوتن متر، گیربکس 7 سرعته CVT با قابلیت تیپ ترونیک و 2 دستگاه «ام وی ام ایکس 22» با مشخصات فنی موتور چهار سیلندر 1500 سی سی، توان 105 اسب بخار، حداکثر گشتاور 135 نیوتن متر، با دو مدل گیربکس که یکی از آنها 5 سرعته دستی و دیگری 4 سرعته اتوماتیک بود آغاز شد.
این تور شبیه سفر یک خانواده چهار نفره برای تجربه ایرانگردی با «ام وی ام ایکس 33 اس» و «ایکس 22» به نحوی برنامه ریزی شده بود که پس از طی مسافت میانگین 150 کیلومتر راننده ها تعویض بشوند تا همه همراهان در شرایط مختلف جاده، آب و هوای کوهستانی، معتدل، رانندگی در زمان شب و روز را تجربه کنند.
اولین ایستگاه برای استراحت پمپ بنزین کردان در اتوبان کرج به سمت قزوین بود و پس از استراحت، پر کردن باک ماشین ها و پیوستن خودروی امداد «مدیران خودرو» به مسیر خود ادامه دادیم به مقصد رشت، در راه بعد از رد شدن از قزوین وارد آزادراه رشت و بعد از آن لوشان، رودبار و منجیل شدیم که دیدن توربین های بادی، دریاچه سد سفید رود و خرید زیتون جذابیت مسیر را چند برابر کرد.
مسیر335 کیلومتری تهران تا رشت به لطف اتوبان های 2 و 3 بانده پهن و آسفالت نسبتا خوب و سرعت مجاز 110 و 120کیلومتر بر ساعت سرعت زیادی به برنامه می دهد واستفاده از کروز کنترل «ایکس 22» و «ایکس 33 اس» و با دکمه های سمت راست روی فرمان رانندگی را در اتوبان ها بخاطر کنترل سرعت مجاز راحت تر می کند.
پس از طی این جاده، خودروها پشت سر هم وارد شهر پر ترافیک رشت که بخاطر جمعیت زیاد و مرکزیت استان گیلان است شدند. در رشت میزبان ما نمایندگی 244 قربانی، از نمایندگان برتر «مدیران خودرو» بود.
بعد از صرف ناهار و بازدید از نمایندگی به سمت بندر انزلی و از آنجا آستارا جهت اقامت شب حرکت کردیم. مسیر رشت تا آستارا با نام جاده کناره معروف است و از بندر انزلی با دیدن بندرگاه و دریا حدود 175 کیلومتر مسیر با جاده های دوبانده باید طی کنیم تا به مقصد برسیم. در این مسیر و میانه راه حتما از گذرگاه های محلی و پارک ها برای دیدن منظره زیبا دریا باید استفاده کرد. اگر با وسیله نقلیه خود به ساحل دریا می روید به این نکته توجه کنید که شن های دریا بسیار نرم هستند و ممکن است لاستیک ها در شن ها گیر کند و اگر تنها یک وسیله نقلیه دارید و برای یدک کردن و یا هل دادن خودرو از شخص و وسیله دیگری نمی توانید استفاده کنید، ریسک نکنید و تا جایی که زمین مطمئن است ماشین را حرکت دهید.
 

 «ام وی ام ایکس 33 اس» در کنار دریا حد فاصل بندر انزلی تا آستارا

 

«ام وی ام ایکس 33 اس» و «ایکس 22 » در کنار دریا


 

«ام وی ام ایکس 33 اس» جزو پر فروش ترین کراس اورها و «ام وی ام ایکس 22» کراس اوورهاچ بک بازار ایران محسوب می شوند که هر دو خودرو با ظاهری اسپرت و نمای بسیار زیبا مخصوصا با رنگ های خاص می تواند یک خودرو با قیمت مناسب و طراحی خاص باشند.
«ایکس 22» با ظاهری جوان پسندانه تر و ابعاد کوچک تر نمای زیباتر از «ایکس 33 اس» دارد اما «ایکس 33» با ابعاد بزرگتر و موتور قوی تر نسبت به «ایکس 22» پیشتازی می کند. رنگ های آبی و قرمز این خودروها با طراحی زیبا واقعا کنار دریا رخ نمایی می کنند.


«ام وی ام ایکس 33» و «ایکس 22 » از نمای عقب

 

ماشین امداد «مدیران خودرو» در ساحل دریا



پس از عکاسی از خودروها و استراحت به مسیر آستارا ادامه می دهیم، هوا تاریک شده است اما با نور چراغ های جلوی «ام وی ام» ها جاده دید کافی برای رانندگی دارد. در مسیر روز اول از تهران تا رشت و آستارا بیشتر جاده به صورت آزادراه بود و شیب و سربالایی تند وجود نداشت، سیستم صوتی خودروها کیفیت قابل قبولی داشتند و مسیر با خستگی کم طی شد.
حدود ساعت 21 به آستارا رسیدیم و نماینده 273«مدیران خودرو» بنی رستمی به استقبال ما آمد. پس از صرف شام و برگزاری مراسم سنتی شب چهارشنبه سوری که فقط در آن آتش زدن بوته بود و اثری از نارنجک و ایجاد سروصدای اضافی وجود نداشت با استراحت آماده روز دوم سفر شدیم.
 

مراسم چهارشنبه سوری در هتل اسپیناس آستارا



 نمای زیبایی از آستارا




روز دوم سفر
بعد از استراحت و دیدن نمای زیبایی از آستارا برنامه سفر را به سمت تبریز ادامه می دهیم. طبق برنامه باید ابتدا مسیر زیبای گردنه حیران که بخشی از آن در حریم مرزی با کشور آذربایجان است را به مسافت 80 کیلومتر طی کنیم و بعد از صرف ناهار در اردبیل با گذر از شهر سراب و طی 230 کیلومتر به شهر تبریز برسیم.
گردنه حیران یکی از معروف ترین و زیباترین جاده های کوهستانی و دو طرفه کشور است. هوا کمی در ابتدای حرکت سرد بود و در اوایل جاده بر تراکم ابرها اضافه می شد و بدان معنی بود که گردنه مه آلود و جاده خطرناکی پیش رو است.
خودروها در طول مسیر با توجه به سربالایی های تند و دوطرفه بودن عملکرد قابل قبولی از خود نشان دادند و در مواقعی که باید سبقت گرفته می شد خودروها شتاب لازم جهت سبقت گرفتن را داشتند.
در کابین «ایکس 33 اس» و «ایکس 22» با گیربکس اتوماتیک موقع شتابگیری کمی صدای موتور زیاد به نظر می رسد که با عایق بندی بهتر اصلاح خواهد شد. «ایکس 22» با گیربکس معمولی هم دنده های سنگین آن شتاب خوب و عملکرد خوبی از خود نشان می دهد. هوا کاملا سرد شده بود و مه تقریبا همه جاده را گرفته بود اما از زیبایی آن نمی شد گذشت و در محل مناسبی گروه برای عکاسی و لذت بردن از مناظر زیبای گردنه حیران توقف کرد.
 

 توقف گروه برای عکاسی در گردنه حیران


 

نمایی از منازل مسکونی و مه گردنه زیبای حیرا



خودروها در کنار جاده زیبای گردنه حیران در مسیر آستارا به اردبیل



پس از توقف یکی از اهالی مهمان نواز محلی تیم را به یک روستا حوالی جاده گردنه حیران با مسیر نسبتا سخت و ناهموار برای عکاسی دعوت کرد، در دست اندازهای جاده فرعی خودروها، مسیر را بدون مشکل طی کردند اما «ایکس 33 اس» از «ایکس 22» مسیر را کمی راحت تر و نرم تر سپری کرد.
 

طی مسیر ناهموار و سخت توسط ام وی ام ها



 لوکیشن معرفی شده توسط یکی از اهالی مهمان نواز منطقه



 لوکیشن معرفی شده توسط یکی از اهالی مهمان نواز منطقه



بعد از عکاسی و لذت دیدن مه در منطقه زیبای گردنه حیران به سمت بالاترین ارتفاع گردنه حیران ادامه مسیر می دهیم، جاده کاملا مه آلود شده و کمترین فاصله دید را راننده ها دارند، چراغ ها و مه شکن های «ام وی ام» ها در مه عملکرد خوبی از خود نشان می دهند. اگر تا به حال این جاده زیبا را ندیده اید و لذت رانندگی در مه را تجربه نکرده اید حتما توصیه می کنیم برنامه ای برای سفر بچینید تا از این جاده زیبا و سرسبز دیدن کنید. نکته جالب تر جاده اینجاست که بعد از طی مسافت و سربالایی تند به یک تونل می رسیم و بعد از رد شدن از آن اقلیم آب و هوایی کاملا متفاوت می شود. اول اینکه جاده دوبانده می شود و دوم اینکه از آب و هوای معتدل و سرسبزی جاده دیگر خبری نیست و طبیعت جاده به سمت کوهستانی و خشک می رود.
 

13/ تجربه گردنه حیران در مه شدید و کاهش دید


 

تونل ارتفاع گردنه حیران که بعد از طی آن اقلیم آب و هوا از معتدل و مرطوب به خشک و کوهستانی تغییر می کند

 

اختلاف ثبت این تصویر با عکس شماره 13 کمتر از3 دقیقه و گذر از تونل بالای گردنه حیران است



بعد از دیدن گردنه زیبای حیران به شهر اردبیل به میزبانی یکی دیگر از نمایندگان برتر مدیران خودرو با کد 405 حیاتی میرسیم، اگر در شهر اردبیل اقامت داشتید بعد از دیدن بناهای تاریخی این شهر حتما خوردن «باسترما پلو» اردبیل را در برنامه خود قراردهید.
بعد از استراحت در این شهر باید طبق برنامه سفر240 کیلومتر مسافت را طی کنیم و با گذشتن از شهر زیبای سراب به تبریز برسیم. جاده های این مسیر اغلب دو بانده است و با خیال آسوده می توانید این مسیر را طی کنید. بعد از سراب و در جاده جای مناسب برای استراحت، توقف وعکاسی انتخاب کردیم.
 

جاده سراب به تبریز



در جاده ها به ترمز «ایکس 33 اس» و «ایکس 22» می توان به خوبی اطمینان کرد چون بارها دیر متوجه دست اندازها می شدیم که با توجه به فاصله کم و سرعت بالا ترمزها عملکرد خوبی از خود نشان می دادند.
پس از رسیدن به دیار ستارخان و باقرخان «تبریز» و استراحت در هتل کایا، نماینده مدیران خودرو کد 217 منیف به استقبال تیم ایرانگردی مدیران خودرو آمد، و بعد از صرف شام از محل نمایش ایکس 22 در مرکزخرید لاله پارک دیدن کردیم، تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی و جز زیباترین شهرهای ایران به همراه جاذبه های دیدنی و تاریخی به همراه شیرینی های معروف است.



روز سوم
برنامه روزسوم کمی فشرده تر بود، ابتدا باید مسافت 90 کیلومتر که بیشتر آن جاده دوطرفه اما به نسبت سالهای قبل آسفالت بهتر داشت را طی می کردیم و بعد از رسیدن به جزیره اسلامی و دیدن دریاچه ارومیه با 60 کیلومتر فاصله به ارومیه می رسیدیم و از آنجا مسافت 430 کیلومتری که بیشتر جاده های دوطرفه با پیچ های نسبتا تند بود را می رفتیم تا به سنندج برسیم. بعد از رسیدن به جزیره اسلامی و پرداخت عوارضی آزادراه تبریز به ارومیه مسیر را ادامه دادیم تا اینکه سمت چپ جایی برای رفتن به کنار دریاچه پیداکردیم.
 

 ایکس 22 و ایکس 33 اس در کنار دریاچه زیبای ارومیه، پهنه آبی که درحال تبدیل شدن به پهنه نمکی است



بعد از عکاسی و تجربه قایق سواری در آب های نمکی دریاچه به سمت ارومیه حرکت کردیم و در آنجا نماینده مدیران خودرو کد 306 غلامزاده میزبان ما بود، بعد از صرف ناهار و بازدید ازاین نمایندگی برتر مدیران خودرو در شمال غرب کشور به سمت جاده، سقز و دیواندره و در نهایت مقصد اصلی سنندج حرکت کردیم، این مسیر که بیشتر از 400 کیلومتر بود یکی از سخت ترین مسیرهای موجود در برنامه بود، چون هم مسافت زیاد بود و هم جاده های بیشتر دوطرفه با پیچ های تند را باید پشت سر می گذاشتیم.
«ام وی ام ایکس 33 اس» به خاطر ابعادبزرگتر و صندلی های نرم با پوشش چرمی در سفرهای طولانی برای خانواده ها بسیار راحت ترنسبت به «ام وی ام ایکس 22» به نظر می رسد.
در پیچ های تند که با سرعت بیشتر انجام می شود سیستم تعلیق «ایکس 33 اس» و عملکرد آن رضایت بخش تر است از «ایکس 22» مخصوصا برای سرنشینان عقب این خودرو بود. طراحی داشبورد «ایکس 33 اس» و «ایکس 22» تقریبا با یک شکل انجام گرفته و ارگونومی خوبی برای راننده دارد، صفحه کیلومتر زیبا، مانیتور، دوربین دید عقب، اتصال راحت گوشی به سیستم صوتی، ریموت های روی فرمان، سانروف به همراه تهویه مطبوع اتوماتیک سایر امکانات این خودروها است.

 

نمای داخلی ام وی ام ایکس 22

 

نمای داخلی ام وی ام ایکس 33 اس



صفحه کیلومتر ایکس 22


روز چهارم
بعد ازاقامت درهتل شادی سنندج باید با طی 170 کیلومتر مسافت به ایستگاه آخر سفر، شهر زیبای همدان و بازدید از غار چندصد میلیون ساله علیصدر می رفتیم. حدود ساعت 10 صبح با تیم خبرنگاران سنندج را به مقصد قروه و بعد از آن همدان ترک کردیم. در بین تمام خودروهایی که «مدیران خودرو» به این سفر آورده است «ایکس 22 » با گیربکس 5 سرعته دستی شتاب بیشتری دارد اما در ترافیک های بین شهری مثل همه خودروهای دستی باعث خستگی می شود.
« ایکس 33 اس» شتاب ثانویه قابل قبولی دارد. بعد از طی مسافت و رسیدن به شهر همدان نماینده 286 چراغیان میزبان تیم خبرنگاران بود و بعد از صرف ناهار مسیر 70 کیلومتری را به سمت غار علیصدر طی کردیم و داخل غار علیصدر از زیبایی و جذابیت های طبیعی غار چندصدمیلیون ساله دیدن کردیم.
 

 تیم خبرنگاران در غار علیصدر آماده بازدید هستند



ایکس 22 و ایکس 33 اس در محوطه غار علیصدر



پس از بازدید از غار علیصدر باید مسافت 70 کیلومتر را که جاده محلی است را به سمت همدان طی کنیم، باران بهاری به حدی شدت گرفت که در بازگشت جاده کاملا لغزنده بود و دید کافی برای سبقت وجود نداشت اما با تهویه مطبوع و بخارزدایی از شیشه جلو و عقب و برف پاکن ها کمی شرایط رانندگی در جاده بهتر بود. بعد از رسیدن به همدان از اتوبان ساوه و بعد از عوارضی به سمت تهران بدون هیچ مشکلی بازگشتیم.


در آخر ...
ایران از نظر اقلیم جغرافیایی داری آب و هوای چهار فصل در تمام مدت سال با منطقه کوهستانی، خشک، سرد و معتدل با پوشش گیاهی مختلف است. طبیعت ایران را در نوع خود می توان دیدنی و منحصر به فرد نام برد.
«مدیران خودرو» برای شبیه سازی به یک سفر خانواده ایرانی با محصولات خود و آشنایی با فرهنگ ایرانگردی اقدام به برنامه ریزی و برگزاری این تور  و تست خودرو کرد. در این مطلب علاوه بر تست و بررسی خودروها، به تجربیات سفر، تنوع جاده ها و مسافت شهرها نیز پرداخته شد.
حتی به مصرف خودروها اشاره ای نشد چون کاملا به شرایط جاده، نوع رانندگی و وزن بار خودرو بستگی دارد، میانگین مصرف سوخت «ایکس 33 اس» با ظرفیت باک 55 لیتری عددی بین7.5 تا9.5 لیتر در100 کیلومتر و «ایکس 22» عددی بین 6.4 تا 8.5 لیتر در صد کیلومتررا در حالت های مختلف رانندگی و مد اکو و اسپرت نشان می دادند در این سفر و تجربه رانندگی و سرنشین بودن بین «ایکس 33 اس» و «ایکس 22» می توان به این نتیجه رسید «ایکس 22» با گیربکس معمولی از قیمت 60 میلیون تومان تا مدل اتوماتیک و فول امکانات با قیمتی حدود 72 میلیون تومان خودرویی کم مصرف، کم اصطلاک با ظاهری اسپرت تر، جوان پسندانه و زیبا بیشتر برای استفاده شهری مناسب است و این بدان معنا نیست که نباید با این خودرو سفر رفت، منظور به استفاده آن در جاده های خاکی و یا رانندگی خیلی طولانی مدت است.
شاید برای همین شعار تبلیغاتی این خودرو را حس جوانی گذاشته اند. اما نسل سوم «ایکس 33 اس» با ظاهریک شاسی بلند با قیمتی حدود 82 میلیون تومان گزینه بهتری برای یک خانواده به نسبت فضای بیشتر، مشخصات فنی بالاتر و سواری نرم تر برای استفاده شهری و مسافرت طولانی مدت است.

کد خبر 92556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha