کد خبر 92677
۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲
مومیایی مرموز‌ در شیلی + عکس

پرشین خودرو: مومیایی که تا سال‌ها سوژه نخست برخی کارشناسان برای اثبات وجود حیات فرازمینی برروی کره زمین بود با کشف دلایلی غیر قابل انکار هویت جدیدی پیدا کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه، مومیایی یک اسکلت با ظاهری عجیب نخستین بار در سال ۲۰۰۳ در منطقه صحرای آتلانتیک Atacama در کشور شیلی شناسایی شد و برای سال‌ها دانشمندان گمان می‌کردند، این مومیایی متعلق به عضوی از تمدن هوشمند فرازمینی است.

اما اسکن و پژوهش‌های جدید نشان داده است که این اسکلت ۱۵ سانتی متری متعلق به دختری شش ساله دچار نوعی بیماری ژنتیکی کوتاه قدی و رشد غیر طبیعی جمجمه بوده است.

کارشناسان با بررسی دقیق مومیایی دریافتند نوعی جهش ژنتیکی سبب ناهنجاری در رشد و نیز مرگ زودهنگام این کودک شده است.

مطالعه دقیق dna دریافتی از مومیایی، ناقض تمام فرضیه‌های طرفداران هوشمندان فرازمینی است که در طول سال‌ها شایعه‌های مختلف درباره این مومیایی مطرح کرده بودند.


محققان آمریکایی دو دانشگاه کالیفرنیا و استنفورد با استخراج dna از استخوان مومیایی که در منطقه‌ای باستانی در کشور شیلی پیدا شده است دریافتند که متعلق به انسان و نه موجود هوشمند فرازمینی است.


محققان نوع بیماری این مومیایی را که دارای تعداد دنده کمتری نسبت به  انسان‌های عادی است را نوعی بیماری ژنتیکی مانند اسکولیوز معرفی کرده اند که سبب کوتاه قدی، انحنای ستون فقرات، تعداد کم دنده‌ها و رشد غیر طبیعی سرمی شود.


پژوهشگران اعتقاد دارند مرگ این دختر، حدود ۴۰ سال پیش رخ داده است، اما در آن زمان به دلیل کمبود امکانات درمانی والدین کودک موفق به نجات و درمان فرزند خود نشده اند.


صحرای شیلی یکی از مرموز‌ترین مناطق در کره زمین و سوژه بسیاری از کارشناسان در زمینه ارتباط انسان با حیات فرازمینی است.

برخی محققان وجود معادن نیترات رها شده در این صحرا را موثر در ایجاد ناهنجاری‌های مادرزادی و حتی دگرگون شدن شکل اسکلت‌های انسانی می‌دانند که سبب اثرگذاری بر dna می‌شود.


بومیان آمریکای جنوبی به طور کلی دارای قدی متوسط هستند و کارشناسان دلایل مختلف برای این وضعیت را نوع تغذیه، وضعیت آب و هوایی و ژنتیک می دانند ،در مقابل برخی کشور‌ها دارای میانگین بالاترین اندازه قد هستند که می‌توان کشور هلند را نام برد که اهالی بومی این کشور میانگین قد ۱۸۳ سانتی متر دارند.


پژوهش درباره این اسکلت و دلیل مومیایی کردن آن به وسیله دانشمندان ادامه دارد.

کد خبر 92677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha