کد خبر 92707
۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۳

پرشین خودرو: رژیم غذایی سالم و متعادل از ارکان اصلی بهره‌مندی از بدنی سالم و آماده است. بدن برای تامین انرژی و ارائه عملکرد درست به مواد غذایی مصرفی وابسته است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از عصر ایران، رژیم غذایی سالم و متعادل از ارکان اصلی بهره‌مندی از بدنی سالم و آماده است. بدن برای تامین انرژی و ارائه عملکرد درست به مواد غذایی مصرفی وابسته است.

در شرایطی که برخی مواد غذایی به تنهایی نیز فواید سلامت بسیاری را ارائه می کنند، اما ترکیب آنها با مواد غذایی دیگر می تواند ویژگی های مفید آنها را هرچه بیشتر تقویت کند.

موز به همراه شیر

آیا از مشکلات گوارش رنج می برید؟ مصرف موز می تواند به شما کمک کند. این میوه منبع خوبی برای اینولین است که این نوع فیبر به تعادل سطوح باکتری های خوب در دستگاه گوارش کمک می کند. این ماده جذب کلسیم را نیز بهبود می بخشد که شرایطی به سود استخوان هاست. ترکیب موز با مواد غذای حاوی کلسیم مانند شیر، ماست، پنیر، بروکلی، و کیل می تواند گزینه خوبی برای تقویت سلامت استخوان ها باشد.

توت فرنگی به همراه کره بادام زمینی

ویتامین E برای تقویت سلامت چشم مفید بوده و ممکن است به پیشگیری از انحطاط ماکولا (بیماری که می تواند به نابینایی منجر شود) کمک کند. ویتامین C نیروی ویتامین E را تقویت می کند و آن را در وضعیتی قرار می دهد که بیشترین فایده را برای بدن انسان داشته باشد. در همین راستا، ترکیب منابع ویتامین C، مانند توت فرنگی، میوه های خانواده مرکبات و گوجه فرنگی با منابع خوب برای ویتامین E، مانند بادام زمینی/کره بادام زمینی، بادام/کره بادام، و دانه های آفتابگردان ایده خوبی است.

بروکلی به همراه خردل

بروکلی منبع خوبی برای سولفورفان است که یک ترکیب ضد سرطان محسوب می شود. متاسفانه، پختن سبزیجات موجب تخریب مایروسینیز (Myrosinase)، آنزیمی که سولفورفان را در اختیار بدن قرار می دهد، می شود. برای جبران این شرایط می توانید بروکلی را به همراه خردل یا سبزیجات چلیپایی دیگر، مانند آراگولا، مصرف کنید. مایروسینیز اضافی به بدن در جذب هرچه بیشتر سولفورفان کمک می کند.

قهوه به همراه شکر

نتایج مطالعه ای کوچک که در نشریه Human Psychopharmacology: Clinical and Experimental منتشر شده است، نشان داد، زمانی که قهوه به همراه شکر مصرف می شود، بهره‌وری انسان را هرچه بیشتر افزایش می دهد. بخش هایی از مغز که با توجه مرتبط هستند در گروهی از شرکت کنندگان که قهوه را به همراه شکر مصرف می کردند، نسبت به افرادی که قهوه تلخ مصرف می کردند، کارآمدتر عمل می کرد.

سیب به همراه چای سبز

یک فنجان چای و چند برش میوه می تواند یک عصرانه عالی باشد. برای بهره‌مندی از فواید سلامت مختلف می توانید از ترکیب چای سبز و سیب استفاده کنید. پژوهشگران متوجه شده اند که ماده شیمیایی گیاهی کوئرستین که در بیشتر سیب ها، توت ها و پیازها یافت می شود و کاتچین که در چای سبز و انگور بنفش وجود دارد، ترکیبی عالی برای پیشگیری از به هم پیوستن پلاکت های خون هستند. تجمع پلاکت های خون می تواند به شکل گیری لخته منجر شده و خطر حمله قلبی را افزایش دهد.

پیاز به همراه نان

پیاز و سیر حاوی ترکیبات گوگردی هستند که جذب ماده معدنی روی را افزایش می دهند. روی یک ماده مغذی مهم برای سیستم ایمنی و بهبودی زخم است که در محصولاتی مانند نان های کامل و حبوبات یافت می شود. در کنار پیاز و نان، سیر موجود در حمص یک ترکیب خوب دیگر است.

هویج به همراه آووکادو

بتاکاروتن موجود در هویج می تواند برای سلامت انسان و بهره‌مندی از پوستی جوان و چشم هایی سالم مفید باشد، اما شاید به این نکته توجه نداشته باشید که بدن برای جذب آن به چربی نیاز دارد. از این رو، مصرف مواد غذایی حاوی بتاکاروتن، مانند هویج، طالبی، کیل و اسفناج به همراه منابع چربی، مانند آووکادو، گردو، روغن زیتون و بادام ایده خوبی است.

کد خبر 92707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha