کد خبر 92811
۱۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۳
احتمال وقوع طوفان لحظه‌ای در اصفهان

پرشین خودرو: کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان وزش باد شدید در کل استان گفت: احتمال رخ دادن طوفان لحظه‌ای در تعدادی از مناطق استان وجود دارد و این وزش‌ها در مناطق مرکزی، شرق و شمال شرق به صورت گرد و خاک خواهد بود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، فاطمه زهرا سیدان با اشاره وضعیت آب و هوایی پیش‌رو اظهار داشت: با توجه به شرایط ناپایدار جوی در روز جمعه هفته جاری و اوایل هفته آینده وزش باد را در پیش داریم و این در حالی است که عمده این وزش بادها به صورت وزش باد شدید و نسبتا شدید ظاهر می‌شود.

وی ادامه داد: برای فردا (جمعه) نیز بیشترین مناطق استان با وزش باد خیلی شدید رو به رو هستند، به گونه‌ای که احتمال رخ دادن طوفان لحظه‌ای نیز در تعدادی از مناطق استان وجود دارد و این وزش‌ها در مناطق مرکزی، شرق و شمال شرق به صورت گرد و خاک خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به وزش باد شدید در کل استان اصفهان خاطرنشان کرد: وزش باد به همراه گرد خاک در مناطق ذکر شده نیز با کاهش دید افقی همراه است و عمده فعالیت این پدیده‌ها در روز آینده رخ می‌دهد و مسافران نوروزی نیز بابد هوشیاری کامل را در این زمینه به کار بگیرند.

وی پیرامون وضعیت آب و هوایی در روز نخست هفته آینده تصریح کرد: وزش باد در روز شنبه به حالت شدید ادامه دارد ولی در مقایسه با روز جمعه ناچیز است و در روز آینده برای مناطق غربی و شمال غرب نیز احتمال رگبار و بارش کوتاه مدت نیز پیش‌بینی می‌شود.

سیدان درباره وضعیت دما در روزهای آینده بیان کرد: دما تا فردا به صورت افزایشی بوده و از اوایل هفته آینده به صورت کاهشی تغییر می‌یابد، به گونه‌ای که در روزهای آینده با کاهش 4 تا 6 درجه سانتی‌گرادی هوا مقابله خواهیم کرد و کمینه و بیشینه پیش از ظهر در روز نخست هفته آینده نیز با افت دما همراه خواهد بود.

وی افزود: بیشینه دمای اصفهان در روز جاری 28 درجه سانتی‌گراد اعلام شده و در روز آینده به 27 می‌رسد و کمینه دمای صبح فردا نیز 13 پیش‌بینی شده است. گرم‌ترین شهر استان چوپانان با 36 در جه و خنک‌ترین شهر استان نیز بوئین و میاندشت با 6 درجه سانتی‌گراد به ثبت رسیده است.

کد خبر 92811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha