سبد سانگ یانگ در ایران کامل تر می شود

پرشین خودرو: موسو یکی از بهترین خودروهای وارداتی در زمان خود بود که با رقبایی از نیسان و تویوتا برای سهم گیری در بازار ایران رقابت تنگاتنگی داشت و حالا نمایندگی سانگ یانگ کره در کشور برای بازپس گیری جایگاه خود برنامه ریزی می کند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، رامک خودرو نماینده رسمی سانگ یانگ در ایران طی سال 96 برای حضوری قدرتمند در بازار کشور و برای تکرار موفقیت های گذشته خود دست به کار شد.
تیوولی اولین برگ برنده رامک خودرویی ها برای کسب سهم خوب در بازار بود. این خودروی جوان پسند در قامت یک شاسی بلند کوچک و جمع و جور توانسته بود سهم خود را در بازار ایران به خوبی به دست آورد. تیوولی 2017 با تغییراتی وارد بازار خودرو شد.
کوراندو خودروی دومی بود که رامک خودرویی ها برای جذب بازار بر روی آن حساب ویژه ای باز کرده بودند. این خودرو به‌عنوان یکی از موفق‌ترین محصولات تاریخ سانگ‌یانگ، بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۶ در کره جنوبی تولید شد و حتی بعد از آن هم در کشور جمهوری آذربایجان تا سال ۲۰۱۴ ساخته می‌شد. نسل دوم کوراندو حضور کم‌رنگی در بازار ایران داشت؛ اما توانست علاقه‌مندان خودروهای دو دیفرانسیل را به سمت خود جذب کند.
نسل جدید کوراندو، با موج جدید واردات شرکت سانگ‌یانگ به کشورمان وارد شد و تا حدودی مورد استقبال قرار گرفت؛ اما همچنان تیوولی و اکتیون، بیشتر مورد استقبال ایرانیان قرار گرفته بود.
یکی از مهمترین برنامه ها و اهداف نماینده سانگ یانگ ارتقای موقعیت خود به عنوان یکی از واردکنندگان خودرو در رتبه بندی نمایندگان برندهای مختلف در ایران بود.
در اواخر خرداد ماه 96 آمارها نشان داد که 3 نماینده خودرو در داخل کشور حائز بیشترین رشد فروش خودرو در سال 95 شده اند. نگین خودرو، رامک خودرو و آرین موتور پویا به ترتیب توانستند مقام های اول تا سوم بیشترین رشد فروش در سال 95 را به خود اختصاص دهند و این اتفاق نشان می داد که رامک خودرویی ها در حرکتی که در سال 95 استارت آن را تنها با یک خودرو به نام تیوولی زده بودند موفق بوده و ادامه همان راه با افزودن مدل های جدید می تواند رتبه این واردکننده خودرو در بازار ایران را تثبیت و حتی ارتقا دهد.
در تمام فصل بهار تیوولی سانگ یانگ توانست حضور قدرتمندی در بازار خودروهای وارداتی با قیمت زیر 110 میلیون تومان داشته باشد اما با رسیدن به فصل تابستان و بسته شدن سامانه ثبت سفارش رشد حضور این مدل خودرو نیز مانند سایر رقبا کند و حتی متوقف شد.
اما از همان سال 95 فروش اقساطی خودروهای سانگ یانگ توسط رامک خودرو، برگ برنده این نماینده شده بود و در مرداد ماه یک برگ برنده دیگر توسط مدیران این نماینده رو شد و نیو کوراندو با قیمت 145 میلیون تومان و با شرایط ویژه فروش به ایرانیان پیشنهاد شد.
خریداران می توانستند تنها با پرداخت 50 میلیون تومان این خودروی تازه وارد و با کلاس را خریداری نمایند. اما سورپرایزهای رامکی ها در فصل تابستان همچنان ادامه داشت و علی عزیزی مدیر عامل رامک خودرو تنها چند روز پس از آغاز فروش اقساطی نیو کوراندو خبر از ورود مدل جدید سانگ یانگ به نام رکستون G4 داد.
رکستون جی 4 قرار بود در پاییز معرفی شود اما به همان دلیلی که بسیاری از برندهای وارداتی برای معرفی خودروهای جدید خود با مشکل رو به رو شدند یعنی بسته شدن سامانه ثبت سفارش، این اتفاق چند ماهی به تعویق افتاد اما رونمایی و معرفی این خودروی جدید اگر نگوییم در مراسمی بی نظیر انجام شد، می توانیم ادعا کنیم که این رونمایی در ایران برای اولین بار بود که به این شکل انجام می شد.
به هر حال رامک خودرو در سال 96 روند خوبی را آغاز کرد و با فراز و فرودهای ناخواسته ای روبه روشد اما در پایان سال 96 توانست با معرفی رکستون جی 4 و نیوکوراندو بخشی از عقب ماندگی خود در سال 96 را جبران کند.
بی گمان مدیران ارشد و بازاریابی رامک خودرو برای آغاز فروش خود در سال 97 برنامه های ویژه ای خواهند داشت. حضور در بین بهترین های فروش بازار خودرو تنها با برنامه های نو و خاص شدنی است و رامک خودرویی ها نشان داده اند برای تدوین چنین برنامه هایی آمادگی دارند.

کد خبر 92846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha