کم مصرف ترین اتومبیل های غیرهیبریدی جهان

پرشین خودرو: امروزه برای داشتن یک اتومبیل کم مصرف و مقرون به صرفه، نیاز است که یک خودروی پلاگین هیبریدی و یا الکتریکی خریداری کنید، اما آیا در بین خودروهای استاندارد بنزینی هم پیشرانه‌های کم مصرف و اقتصادی وجود دارد؟.

به گزارش پرشین خودرو، خودروهای تمام الکتریکی و یا حداقل هیبریدی و پلاگین هیبریدی دارای سیستم‌های محرک دوست دار محیط زیست هستند که علاوه بر آلایندگی کمتر، میزان مصرف سوخت کمتری هم برای کاربران خود دارند و یا در وسایل نقلیه الکتریکی دیگر نیازی به سوخت‌های فسیلی و اختصاص هزینه‌های نسبتا بالا نخواهد بود، اما این وسایل نقلیه در زمان خرید هزینه بسیار بالاتری نسبت به وسایل نقلیه معمولی با موتورهای استاندارد درون سوز دارند و همین موضوع باعث شده تا همچنان بازار خودروهای استاندارد با موتورهای درون سوز معمولی داغ باشد، به همین منظور در ادامه به معرفی کم مصرف‌ترین خودروهای موجود در بازار آمریکا خواهیم پرداخت که دارای کمترین مصرف سوخت بنزین بوده و برخی از آنان در بازار کشور دیده می‌شود که جذابیت مقاله را دوچندان خواهد کرد.

10- شورلت اسپارک

 



در بین کم مصرف‌ترین خودروهای بنزینی، اول از همه به یک خودروی کوچک شهری خواهیم رسید که مشتریان می‌توانند با پرداخت هزینه 13 هزار و 925 دلاری مالک آن شوند، اما موضوع مهم‌تر می‌تواند اقتصاد سوخت بسیار خوب این اتومبیل باشد که باعث شده در بین 10 خودروی کم مصرف بازار قرار گیرد. این خودرو طبق ادعای شرکت سازنده برای کارکرد شهری خود چیزی حدود 7.8 لیتر مصرف سوخت دارد، اما این مقدار برای مسیرهای خارج از شهر و رانندگی در بزرگراه به چیزی حدود 6.1 لیتر خواهد رسید که در مجموع باعث شده مصرف سوخت ترکیبی 6.95 لیتری بدست آید.

9- تویوتا کمری

 



در جایگاه "نهم" لیست، خودروی پرفروش و محبوب تویوتا کمری با قیمت پایه 24 هزار و 390 دلار دیده می‌شود که دلایل بسیار زیادی برای محبوبیت آن وجود دارد، اما یکی از موارد مهم آن می‌تواند مصروف سوخت 6.9 لیتری برای کارکرد 100 کیلومتر اتومبیل باشد که از ترکیب مصرف 8.1 لیتری سوخت برای شهر و مصرف سوخت 5.7 لیتری در بزرگراه بدست آمده است.

8- تویوتا کرولا

 



بعد از تویوتا کمری، در جایگاه هشتم برادر کوچک‌تر آن یعنی تویوتا کرولا دیده می‌شود که نسخه‌های پایه آن به قیمت 19 هزار و 445 دلاری به مشتریان عرضه می‌شود، اما با پرداخت هزینه بیشتر و خرید مدل "LE Eco"، مشتریان می‌توانند کمترین مصرف سوخت را بر روی تویوتا کرولا داشته باشند که برای کارکرد شهری خود چیزی حدود 7.8 لیتر و همچنین برای کارکرد خارج از شهر خود چیزی حدود 5.8 لیتر مصرف سوخت دارد.

7- فورد فوکوس

 



برند "فوکوس" بیشتر از همه به عنوان یک خودروی هاچ بک اسپرت با قدرت و سرعت بالا شناخته می‌شود، اما این خودرو یک نسخه سدان هم دارد که با سفارش موتور 1 لیتری سه سیلندر اکوبوست بر روی آن، تبدیل به یک خودروی کم مصرف و اقتصادی برای کاربران خود می‌شود. این خودرو طبق ادعای شرکت سازنده برای کارکرد شهری حدود 7.8 لیتر مصرف سوخت دارد و برای رانندگی در بزرگراه، مصرف سوخت آن به چیزی حدود 5.8 لیتر خواهد رسید، این درحالیست که برای خرید این اتومبیل نیاز به پرداخت هزینه 18 هزار و 735 دلاری خواهید داشت.

6- نیسان ورسا

 



نیسان ورسا به عنوان ارزان‌ترین محصول نیسان در بازار آمریکا و یا حتی یکی از ارزان قیمت‌ترین خودروهای موجود در بازار آمریکا نیز در این لیست دیده می‌شود که علاوه بر قیمت پایه 12 هزار و 995 دلاری، می‌تواند مصرف سوخت پایین 7.5 لیتری برای مسیرهای شهری و همچنین مصرف سوخت 6 لیتری برای مسیرهای خارج از شهر داشته باشد، این درحالیست که از یک جعبه دنده اتوماتیک CVT برای دریافت و انتقال این نیرو به سمت چرخ‌های جلو استفاده می‌شود.

5- تویوتا یاریس iA

 


با معرفی "تویوتا یاریس iA" به جمع 5 خودروی برتر لیست خواهیم رسید که شروع آن با یک خودروی شهری کوچک و قیمت پایه 16 هزار و 845 دلاری است. این خودرو طبق ادعای شرکت خودروسازی تویوتا، برای کارکرد شهری خود چیزی حدود 7.3 لیتر مصرف سوخت دارد و برای مسیرهای خارج از شهر و رانندگی در بزرگراه به چیزی حدود 5.8 لیتر خواهد رسید.

4- هیوندای النترا

 



اولین و شاید تنها خودروی کره‌ای لیست، خودروی سدان هیوندای النترا خواهد بود که در نسل جدید خود یک چهره جذاب و تماشایی دارد و همین موضوع باعث شده تا آمار فروش این خودرو به شدت افزایش پیدا کند، اما دلیل دیگر افزایش فروش اتومبیل می‌تواند مشخصات فنی آن باشد که علاوه بر تقویت فروش این خودرو در بازار، باعث شده تا در بین 10 خودروی کم مصرف بازار و در جایگاه چهارم قرار گیرد. در ادامه گفتنی است که خودروی هیوندای النترا با استفاده از پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژر، می‌تواند مصرف سوخت 7.3 لیتری برای کارکرد شهری و همچنین مصرف سوخت 5.8 لیتری برای کارکرد خارج از شهر خود داشته باشد.

3- هوندا سیویک

 



هوندا سیویک با موتور 1.5 لیتری توربوشارژر، کم مصرف‌ترین نسخه از خانواده "سیویک" خواهد بود که به صورت ترکیبی مصرف سوخت 6.4 لیتری دارد، اما به صورت جداگانه مصرف سوخت اتومبیل برای کارکرد شهری به چیزی حدود 7.3 لیتر می‌رسد و برای استفاده خودرو در بزرگراه، مصرف سوخت 5.6 لیتری بدست خواهد آمد. علاوه بر این، یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر هم وجود دارد که این پیشرانه هم با مصرف سوخت 7.5 لیتری در شهر و مصرف سوخت 5.8 لیتری در بزرگراه، می‌تواند یکی از پیشرانه‌های کم مصرف بازار باشد.

2- هوندا فیت

 



بعد از هوندا سیویک، هوندا فیت دومین عضو خانواده هوندا خواهد بود که به عنوان یکی از کم مصرف‌ترین خودروهای بنزینی معرفی شده است. خودروی هاچ بک "هوندا فیت" با موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر خود می‌تواند مصرف سوخت 7.1 لیتری در شهر و مصرف سوخت 5.8 لیتری در مسیرهای خارج از جاده داشته باشد، اما برای داشتن آن نیاز است که حداقل قیمت پایه 17 هزار و 80 دلاری پرداخت کنید.

1- میتسوبیشی میراژ

 



در پایان به کوچک‌ترین عضو خانواده میتسوبیشی، یعنی خودروی هاچ بک "میتسوبیشی میراژ" خواهیم رسید که با قیمت پایه 14 هزار و 260 دلاری به مشتریان عرضه می‌شود و با استفاده از یک پیشرانه کوچک سه سیلندر 1.2 لیتری با مصرف سوخت ترکیبی 5.8 لیتری، باعث شده به عنوان کم مصرف‌ترین خودروی بنزینی در بازار آمریکا معرفی شود که به صورت جداگانه، می‌تواند در مسیرهای شهری مصرف سوخت 6.3 لیتری و همچنین در بزرگراه مصرف سوخت 5.4 لیتری داشته باشد.

کد خبر 92892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha